Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 9:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 01 okt 2011 11:45 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009 9:06 pm
Berichten: 314
@ Ed volgens mij hoeft dat niet, het heeft alleen tot gevolg dat je nog niet rood kunt staan maar dat moet je toch niet willen ook al kost het "maar" 10%


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 okt 2011 1:24 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Rood staan wil je niet, maar misschien wil je wel de mogelijkheid om rood te staan. Als je bijvoorbeeld eens een (te) laag saldo op je lopende rekening hebt wil je toch je boodschappen kunnen betalen (of een andere aankoop die je niet wilt laten lopen). Stel, je hebt 1000 euro op je lopende rekening en je moet 1200 euro betalen. Dan wil je toch niet met een rooie kop voor de kassa staan als daar "Geen saldo" op staat?
Daarom wil ik altijd een betaalkredietmogelijkheid, zelfs al sta ik zo goed als nooit rood. Bij thuiskomst boek je tegenwoordig vliegensvlug even een paar honderd euro terug, zodat je nooit meer dan een paar dubbeltjes aan rente hoeft te betalen.

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 01 okt 2011 2:01 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009 9:06 pm
Berichten: 314
Natuurlijk is ook bij ASN die mogelijkheid om rood te staan hoor, dat is onder andere afhankelijk van de inkomsten op je rekening.

Ik wil zelf niet rood staan, ik hoef dat ook niet want ik kan zonder verlies van valutadagen mijn rekening snel aanvullen vanaf de ASN Ideaal spaarrekening, ik heb zeer bewust mijn limiet op 0 laten zetten zodat als ik ooit geskimt blijk te zijn men nooit veel van mijn rekening kan plunderen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 11 okt 2011 6:21 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Terug komend op het onderwerp om over te stappen naar de ASN Bank, blijkbaar hebben zij een jongerenrekening welke tot 25 jaar is en ik ben momenteel 23 jaar dus kan ik nog tot ik 25 jaar ben deze rekening gebruiken.

Dat heeft de zelfde voordelen als de betaalrekening alleen ik betaal niks tot ik 25 jaar ben en na 25 jaar zou het dan een betaalrekening worden. Best verrast dat dit kan, eerst was die alleen voor studenten bijvoorbeeld want bij ING is de jongeren rekening maar tot 18 en toen is mijn rekening bij ING automatische over gegaan naar betaalpakket.

Zelfs als ik de overstap service er niet bij heb, ik heb voldoende tijd om alles om te zetten en krijg ook die € 10 premie. Dat levert dus totaal tussen de 25 en 40 euro, afhankelijk van wanneer ik 25 word.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 okt 2011 9:02 am 
Kwartje

Geregistreerd: ma 03 mei 2010 4:57 pm
Berichten: 371
YipMan schreef:
afhankelijk van wanneer ik 25 word.


Is dat variabel dan :?:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 okt 2011 1:08 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Lurker schreef:
YipMan schreef:
afhankelijk van wanneer ik 25 word.


Is dat variabel dan :?:

Nee, maar ik ga mijn geboorte datum niet neer zetten hier.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 okt 2011 1:35 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 03 mei 2010 4:57 pm
Berichten: 371
Dat is ook je goed recht.
Maar als jij hier post: dat scheelt me 32 euro, dan denk ik niet dat er iemand is die uit gaat rekenen wanneer jij jarig bent.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 12 okt 2011 2:15 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Het scheelt me sowieso € 25, dus € 25 en dan nog wat meer euro's maar bij ING betaalde ik altijd per kwartaal. Ik heb ondertussen meeste al gemaild of brieven klaar liggen, verwacht wel problemen bij post kantoor want ze zullen me vast niet 1 brief willen frankeren, want hoef waarschijnlijk alleen een brief of 2 stuks naar de belasting te sturen.

Gelukkig heb ik niet veel vaste lasten dus het kost niet veel tijd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 30 nov 2011 1:30 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
Als lid bent van de FNV is overstappen nog aantrekkelijker:

    En een welkomstpremie van € 20 – alleen via deze speciale actiepagina
    FNV Mondiaal krijgt € 5 voor elke nieuwe rekening
    De actie met de DVD-box loopt tot en met 31 december 2011

Bron: http://www.asnbank.nl/index.asp?NID=10982#utm_source=fnvactie&utm_campaign=fnvwebsite&utm_medium=linkopen_fnvwebsite


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 30 nov 2011 10:41 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: za 19 nov 2011 1:30 pm
Berichten: 194
Ik heb ook overwogen over te stappen naar ASN voor internetbankieren (wij hebben al diverse papieren rekeningen), maar 1 deel uit de Voorwaarden Internetbankieren beviel mij niet, nl. een verplichting van de klant (ik dus) "Hij is verplicht om de saldi en saldomutaties periodiek, maar minstens één keer per week, te controleren.".
Ik maak zelf wel uit hoe vaak ik mijn rekeningen bekijk!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 30 nov 2011 10:53 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Dat neem ik met een korreltje zout, dat staat in meeste voorwaarden van spaarrekeningen namelijk ook. Ik ben in iedere geval al volledig overgestapt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 dec 2011 1:59 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: za 19 nov 2011 1:30 pm
Berichten: 194
Ben blij dat ik nog bij ING ben gebleven, want kon ik makkelijk profiteren van 1% bonus actie (tot 15 maart), en kan ik makkelijk schuiven binnen diverse ING-rekeningen. ASN-rekening zou extra kosten meebrengen, of ik moet ING opheffen. Tevens heb ik natuurlijk tientallen spaarrekeningen gekoppeld aan de ING-tegenrekening(en), dus dat lijkt me een hele heisa om dat allemaal om te zetten. Tevens heb ik bij ING ook betaalrekeningen waar ik niets voor betaal. Deze had ik al toen ze nog gratis waren, en wij hebben de pas gedetactiveerd en doorgegeven dat we geen betaalformulieren meer willen. Deze rekeningen staan op 1 naam (terwijl de rekening die we steeds gebruiken een en/of rekening is), dus kunnen we die eennaamsrekening wel gebruiken als tegenrekening bij bijvoorbeeld LBP (verplicht op 1 naam) of OHRA (activering op 1 naam is makkelijker). Alhoewel we vroeger dus geen direct toegang meer hadden tot die slapende rekeningen (behalve middels overboeken met nog beschikbare betaalformulieren naar niet-slapende rekening, en dat was wel omslachtig), kunnen we tegenwoordig via internetbankieren zeer makkelijk overboeken van de slapende naar de niet-slapende rekening (3 sec). Of je bij ASN ook kostenloze rekningen kunt aanhouden weet ik niet.
Overigens is mij bij andere banken die speciale verplichting tot wekelijkse controle niet zo snel opgevallen. Bij mij wekt dat de indruk dat indien je na 2 weken merkt dat er een foute overboeking is gedaan, dat ASN dan kan zeggen: pech gehad, dat had je binnen een week moeten melden, want je hebt wekelijkse inzage-plicht.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 dec 2011 2:13 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
Spaarzaam schreef:
Bij mij wekt dat de indruk dat indien je na 2 weken merkt dat er een foute overboeking is gedaan, dat ASN dan kan zeggen: pech gehad, dat had je binnen een week moeten melden, want je hebt wekelijkse inzage-plicht.

Met een "wekelijkse inzage-plicht" zou ik wel voor een rechter willen.
Een voorwaarde moet wel redelijk en billijk zijn.
Het zou bijv. betekenen dat men slechts 6 dagen achtereen in het buitenland zou kunnen verblijven, zonder verplicht extra kosten te moeten maken voor o.a. roaming of de mogelijk onveilige verbinding in een internetcafe.
Ik weet dat banken graag met de portemonnee van een ander rondsjouwen, maar dit gaat ze toch niet helemaal lukken.
Waar het verder nog tegen wettelijke regels indruist daar heb ik mij nog niet in verdiept, dat is van later zorg, maar er zal vast iets te vinden zijn waardoor een bank met deze onredelijke eis in overtreding is.
Ik zie het al een beetje voor me: straks, u bent verplicht iedere dag uw brievenbus te legen en de post te lezen? :lol:

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Laatst bijgewerkt door 1500 op zo 04 dec 2011 2:22 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 dec 2011 2:22 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Nou ja ik vind wel dat je met enige regelmaat je rekening even mag controleren. Maar goed voor mij was de overstap niet al teveel moeite, spaarrekeningen die ik actief gebruik, NIBC Direct en Leaseplanbank waren zo omgezet.

Vaste lasten heb ik niet veel en die waren ook zo omgezet, zover ik weet heb ik dat allemaal via internet kunnen doen. De belasting duurde het langste, maar dat is uiteindelijk ook goed gegaan. Direct daarna mijn ING betaalrekening op gezegd en resultaat tot ik 25 ben betaal ik geen kosten voor een Nederlandse betaalrekening. De enige kosten die ik nu nog betaal voor bankieren is bij de DKB 1.75% valuta wisselkoers opslag wanneer ik betalingen doe ik buitenlandse valuta met de visa kaart van DKB en bij Nederlandse visa cards is dat percentage vaak hoger en je dient voor de kaart te betalen

En ik heb dus geen overstap service gebruikt.

@1500 zelfs als ik buitenland ben heb ik internet in het hotel meestal en vaak gratis ook, dus de digipas gaat gewoon mee zodat ik mijn visa card van DKB kan bij vullen met vrijgekomen spaarloon en rente van mijn spaarrekeningen en deposito's.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 dec 2011 3:37 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: za 19 nov 2011 1:30 pm
Berichten: 194
@1500: met de aangekondigde stijging van de griffiekosten zal je als spaarder niet snel naar de rechter stappen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO