YipMan schreef:
Heb jij de overstap al gedaan dan? Wat de overstap service trouwens niet regelt is veranderen van tegenrekening bij mijn spaarrekeningen.
Ik ben al vaak "overgegaan", ik had van huis uit Postbank, toen was alles nog gratis

Ik wilde serieus en on-line beleggen en dat kon destijds goed bij ABN, ik hield de Postbank gratis aan en stapte langzaam over op ABN, Postbank liet ik slapen (en slaapt nog steeds gratis), DSB gaf op een betaal rekening ik dacht 2.5% en was gratis ik ging langzaam over met mijn betaalverkeer naar DSB, een prima bank voor betaalverkeer en om te sparen maar helaas dat duurde niet lang, Ik had bij ASN al een beleggingsrekening en spaarde er soms ook wat, toen ze met een betaalrekening kwamen was de keus snel gemaakt en gebruikte de overstapservice om van DSB naar ASN te gaan.
ABN stelde mij erg teleur in service, ook aan de mooie praatjes van de "prefered banker" had ik niets, ze wilden alleen producten verkopen en zien je als klant niet staan, ik zegde alles bij ABN op (en zelfs dat gaat moeizaam) ik beleg nu bij Binck en betaal bij ASN, sparen, ach ik hou het hier goed in de gaten en had al voor de stop een LPB rekening, voorheen waren ATB, CE en MY in beeld, ook pakte ik ooit een welkomst premie bij BoS, een leuk bijverschijnsel van beleggen is dat je nog wel eens grotere bedragen heen en weer schuift, daar kun je dan mooi mee sturen naar de bank met de hoogste rente, ik laat veel rekeningen slapen, wie weet komen ze weer eens in beeld.
Tja het overstappen gaat niet helemaal vanzelf maar het valt best mee, je kunt veel via email en on line regelen een enkele keer is een telefoontje of een brief noodzakelijk, maar ook 0800 en antwoordnummers zijn vaak op te sporen om geen kosten te maken.