Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu zo 28 apr 2024 10:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2012 12:11 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 9:28 am
Berichten: 229
dubbeltje schreef:
Maar het is de vraag of het mag dat je de ene klant wel en de andere niet iets geeft op basis van willekeur

Ik denk dat geven hier het kernwoord is. Als je iets weggeeft, dan kun je dat doen volgens de criteria die jij zelf bepaalt. Als ik zou besluiten om alle roodharigen in mijn woonplaats 5 euro te geven, dan hebben de de bruinharigen ook geen enkel recht om zich zich daarover te beklagen en ook 5 euro van mij te komen eisen.

Hoe zat dat ook alweer met dat gegeven paard dat je niet in de bek mag kijken?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2012 4:05 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4541
Mattheus 20. http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Ma ... =nl&set=10

Citaat:
1 Het is met het koninkrijk van de hemel als met een landheer die er bij het ochtendgloren op uit trok om dagloners voor zijn wijngaard te zoeken. 2 Nadat hij met de arbeiders een dagloon van een denarie overeengekomen was, stuurde hij hen naar zijn wijngaard. 3 Drie uur later trok hij er opnieuw op uit, en toen hij anderen werkloos op het marktplein zag staan, 4 zei hij ook tegen hen: “Gaan jullie ook maar naar de wijngaard, de betaling zal rechtvaardig zijn.” 5 En ze gingen erheen. Rond het middaguur ging hij er nogmaals op uit, en drie uur later weer, en handelde als tevoren. 6 Toen hij tegen het elfde uur van de dag nog eens op weg ging, trof hij een groepje dat er nog steeds stond. Hij vroeg hun: “Waarom staan jullie hier de hele dag zonder werk?” 7 “Niemand wilde ons in dienst nemen,” antwoordden ze. Hij zei hun: “Gaan jullie ook maar naar de wijngaard.” 8 Toen de avond gevallen was, zei de heer van de wijngaard tegen zijn rentmeester: “Roep de arbeiders bij je en betaal hun het loon uit. Begin daarbij met de laatsten en eindig met de eersten.” 9 En zij die er vanaf het elfde uur waren, kwamen naar voren en kregen ieder een denarie. 10 En toen zij die als eersten waren gekomen naar voren stapten, dachten ze dat zij wel meer zouden krijgen. Maar ook zij kregen ieder die ene denarie. 11 Toen ze die in handen hadden, gingen ze bij de landheer hun beklag doen: 12 “Die laatsten hebben één uur gewerkt en u behandelt hen zoals u ons behandelt, terwijl wij het onder de brandende zon de hele dag hebben volgehouden.” 13 Hij gaf een van hen ten antwoord: “Beste man, ik behandel je toch niet onrechtvaardig? Je hebt toch ingestemd met het loon van één denarie? 14 Neem dan aan wat je toekomt en ga. Ik wil aan die laatsten nu eenmaal hetzelfde betalen als aan jou. 15 Of mag ik met mijn geld niet doen wat ik wil? Zet het kwaad bloed dat ik goed ben?” 16 Zo zullen de laatsten de eersten zijn en de eersten de laatsten.’


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2012 10:50 am 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1978
Dank u wel voor uw email over de vakantieactie van de RentePlús Rekening.

Met deze speciale actie komt u in aanmerking voor een Bol.com cadeaubon van € 10,- als u voor 15 juni minimaal € 500,- stort op uw RentePlús Rekening.

U geeft aan dat u heeft gehoord over een soortgelijke actie, maar dan met een Bol.com cadeaubon van € 15,-. Graag geef ik u hier een reactie op.
Wij proberen om onze acties zo goed mogelijk te laten aansluiten bij de behoefte van onze klanten. Daarom testen we tijdens een actie vaak verschillende aanbiedingen. Een selecte groep klanten heeft daarom een aanbod gekregen van € 15,- De selectie hiervoor is geheel willekeurig en niet op basis van de hoogte van het spaarsaldo of de spaarfrequentie.
In uw specifieke geval ontvangt u bij een minimale storting van € 500,- een Bol.com cadeaubon van € 10,-. Uiteraard profiteert u daarnaast van een van de hoogste, variabele rentes van Nederland.

Heeft u nog vragen?
Wij denken graag met u mee. Bel ons daarom gerust. Dan kunnen wij u helpen en uw vragen beantwoorden. U bereikt ons via telefoonnummer (055) 5798160. Van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 16.30 uur.

Met vriendelijke groet,
Centraal Beheer Achmea

Klantcontact Particulieren Financiële Diensten


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2012 11:02 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4541
Citaat:
Wij proberen om onze acties zo goed mogelijk te laten aansluiten bij de behoefte van onze klanten.

Sommigen hebben behoefte aan een bon van 15 euro en sommige hebben behoefte aan een bon van 10 Euro. Simpel toch?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2012 1:34 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 10 jun 2008 10:33 am
Berichten: 76
En sommigen hebben behoefte aan 0 euro, want ik heb niets ontvangen...
Klinklare nonsens dus zo'n 'antwoord' van àch....mea, maar banken zijn daar o.h.a. goed in, 'antwoorden' verzinnen die nergens op slaan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2012 3:15 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1978
waarschijnlijk zijn er 3 groepen aselect gekozen:
- die geen mail hebben ontvangen
- die 10 euro bol krijgen
- die 15 euro bol krijgen.

Aan het begin van de actie zijn de saldi van deze 3 groepen bepaald.
Aan het eind van de actie gaan ze kijken wat het saldo dan is. En dan kijken ze of en wat gewerkt heeft. In principe een leuke test voor marketeers.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2012 10:19 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
@Jhn314
Je haalt het woord 'geven' uit zijn context en suggereert dat het om een gift gaat. Dat is niet het geval. Een bank 'geeft' ook rente als je er geld parkeert, maar het zou onacceptabel zijn als ze willekeurige percentages aan willekeurige klanten zouden geven. Ook deze actie is een vorm van een 'voor wat hoort wat' transactie. Voor commerciele activiteiten is het belangrijk dat ze niet discriminerend zijn en het gelijkheidsbeginsel in acht nemen. Als er een random trekking heeft plaatsgevonden dan is het niet discriminerend, maar wel strijdig met het gelijkheidsbeginsel. Dat lijkt me commercieel niet verstandig, want het veroorzaakt bij een fors deel van de klanten een vervelend gevoel. Dat kan hun bedoeling toch niet zijn?

@BillGates
Ik kan bijbelcitaten wel waarderen, maar zie er dan graag wel één die van toepassing is. In dit citaat is wel sprake van heldere criteria en gelijke behandeling, dus eerder een argument voor omgekeerde.

@BasKruit
Je hebt gelijk. De actiepagina's zijn niet gemakkelijk vanaf hun hoofdsite te vinden, dus mogen we het waarschijnlijk niet als officieel gepubliceerd beschouwen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2012 10:37 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4541
Dubbeltje, dan zou ik nog maar eens goed lezen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 02 jun 2012 6:28 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
Op grond waarvan veronderstel je dat ik dat nog niet gedaan zou hebben?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 02 jun 2012 10:57 am 

Geregistreerd: za 02 aug 2008 12:43 am
Berichten: 24
schraper schreef:

Deze laatste link geeft iedereen recht op de 15 euro. Ik ben nl. "toevallig" op de site van CB gaan zoeken en zag dit, ik voldoe aan alle voorwaarden. Op basis van deze link moet je dus gewoon de 15 euro krijgen, er staat nergens dat je alleen mag meedoen als je een uitnodiging hebt gehad!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 jun 2012 5:03 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 04 jan 2008 12:17 am
Berichten: 525
Woonplaats: Gouda
ijslander schreef:
Ik ben nl. "toevallig" op de site van CB gaan zoeken en zag dit


Nou, laat maar eens zien hoe je vanaf de homepage naar die actiepagina genavigeerd bent.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jun 2012 7:31 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 532
"ik kreeg de link doorgemailed van een kennis en ik bleek gewoon aan alle voorwaarden te voldoen". 8)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jun 2012 4:19 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 10 jun 2008 10:33 am
Berichten: 76
Uit de actievoorwaarden (artikel 2 punt 3):
"De actie houdt het volgende in. Als u uiterlijk 14 juni 2012 een storting doet op uw RentePlús Rekening van € 500,- of meer, heeft u recht op een bol.com cadeaubon van € 15,-." (nadruk door mij)

Bij de deelnamevoorwaarden staat verder niets over het eerst moeten ontvangen van een bepaalde email voordat je mee kan doen of andere beperkende voorwaarden (rekening moet alleen op 17 mei 2012 al bestaan).
CBA verplicht zich hiermee dus om een cadeaubon van € 15,- te leveren bij het storten van € 500 of meer.

Uiteraard kan men zich gaan indekken met artikel 1 punt 3:
"Centraal Beheer Achmea heeft het recht deze actie tussentijds aan te passen of te beëindigen indien dit naar haar mening nodig is. De gewijzigde voorwaarden vindt u in dat geval op http://www.centraalbeheer.nl/vakantiegeld15euro "


Laatst bijgewerkt door A3 op wo 13 jun 2012 9:42 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jun 2012 5:19 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2504
A3, daar is geen speld tussen te krijgen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jun 2012 11:09 pm 

Geregistreerd: za 02 aug 2008 12:43 am
Berichten: 24
baskruit schreef:
Nou, laat maar eens zien hoe je vanaf de homepage naar die actiepagina genavigeerd bent.

Ik heb als hobby het intikken van willekeurige urls en ik tikte toevallig deze url in:
" https://www.centraalbeheer.nl/cbix/port ... porate/062 "

En toen zag ik dat ik aan de voorwaarden voldeed! Lijkt me typisch een gevalletje van 'even apeldoorn bellen?' ? Wie belt er morgen even?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO