Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 10:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Deposito aanbieding
BerichtGeplaatst: vr 24 okt 2008 5:24 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
jopieQ schreef:
Dit bericht stond in Trouw vanmorgen:
http://www.trouw.nl/digitalekrant/TR/20 ... image.html
Zou de run op Turkse banken iets te maken kunnen hebben met de - zij het slordige - depositodrift van de CE? :roll:


En zoals ik al in antwoord op hetzelfde bericht van jou in een ander topic schreef; graag kopie van het artikel in je bericht. Nu heb ik een link naar een site waar ik me meteen moet registreren om het artikel te lezen, schiet niet erg op. Bronvermelding uiteraard houden. Prettig voor iedereen en gebruikelijk op dit forum. Vast bedankt!

_________________
Sparen ...... het blijft leuk!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito aanbieding
BerichtGeplaatst: vr 24 okt 2008 5:51 pm 

Geregistreerd: vr 24 okt 2008 4:41 pm
Berichten: 8
Hier is de tekst:

Kredietcrisis kost Turkije spaarders
Van onze redactie economie
Amsterdam –
Massaal halen Turken die in het buitenland wonen en werken hun spaartegoeden van Turkse
banken. De afgelopen drie jaar verloor Turkije hierdoor 3,5 miljard dollar.
Vooral sinds het uitbreken van de financiële crisis verliezen deze banken veel Turkse spaarders, de meeste afkomstig uit Europa.

...



Ik ben uitgegaan van een turkse "achtergrond" (voornamelijke turkse belangen) bij de CE bank.
Wel moet ik toegeven dat er bij de Garantibank (zelfde achtergrond) helemaal geen deposito-rumour aan de gang lijkt te zijn. 8)

_________________
En ik wens u nog een fijne dag toe


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito aanbieding
BerichtGeplaatst: vr 24 okt 2008 6:00 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
nou heb ik net geantwoord in dat andere topic.... Kost wel veel tijd zo.
Het gaat dus m.i. om Turken die bv. wonen in Nederland, hun geld hadden gezet op banken in Turkije. Daar krijgen ze kennelijk nu minder rente dan bij de kleine banken in nederland, bv. Akbank, CEB, etc. Dus stallen ze het nu bij de kleine banken in Nederland. Want de grote banken in Nederland geven minder rente dan de kleine.


Laatst bijgewerkt door Borra op vr 24 okt 2008 6:06 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito aanbieding
BerichtGeplaatst: vr 24 okt 2008 6:06 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
En daar ben ik ook weer, nu in deze topic. Dank voor je kopie van het artikel. Ik vind het een prima bericht voor spaarders bij banken met een 'Turkse' achtergrond. Deze ontwikkeling maakt CEB en AK in principe alleen maar sterker. Dus ik ben ook erg blij, als klant van deze banken. :D

_________________
Sparen ...... het blijft leuk!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito aanbieding
BerichtGeplaatst: vr 24 okt 2008 6:44 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Inderdaad nu ook de mail van 6%, en gelijktijdig per post de "oude" aanbieding. Ik denk dat ze alles gewoon een porties verzenden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 24 okt 2008 7:22 pm 

Geregistreerd: ma 29 sep 2008 7:38 pm
Berichten: 42
appeltje schreef:
Wanneer een bank (of een andere bedrijf, een instelling of een persoon) niet het achterste van zijn of haar tong (met betrekking tot plannen, cijfers en dergelijke) laat zien is dat niet meteen een bewijs dat zij kwaad in de zin hebben. Ik neem aan dat jij ook niet aan iedereen alles vertelt, en dat kost je ook niet hun vertrouwen.


Dat banken kwaad in de zin hebben, hoeft volgens mij niet meer bewezen te worden.
Ik ga er van uit dat ze je geld gewoon zouden jatten, als ze daarmee weg denken te komen.

Ter zake: in de voorwaarden zie ik alleen dat een termijndeposito bij niet opzeggen stilzwijgend wordt verlengd 'tegen het dan geldende rentepercentage'. Dus daar moet je op letten tegen die tijd.
En er staat in een opzegging aangetekend moet worden verstuurd. Kost ook weer E 7,80.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 24 okt 2008 8:05 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 736
jwest schreef:
Dat banken kwaad in de zin hebben, hoeft volgens mij niet meer bewezen te worden.
Ik ga er van uit dat ze je geld gewoon zouden jatten, als ze daarmee weg denken te komen.

Ter zake: in de voorwaarden zie ik alleen dat een termijndeposito bij niet opzeggen stilzwijgend wordt verlengd 'tegen het dan geldende rentepercentage'. Dus daar moet je op letten tegen die tijd.
En er staat in een opzegging aangetekend moet worden verstuurd. Kost ook weer E 7,80.
"Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten." Het opzeggen van een spaarrekening is natuurlijk iets anders dan "niet verlengen" van een deposito want:
zoals ik in een ander berichtje meldde: in de (deposito-) bevestigings brief staat de volgende mededeling:
Citaat:
Zonder tegenbericht zal het oorspronkelijke depositobedrag inclusief opgebouwde rente op vervaldatum automatisch worden verlengd voor eenzelfde periode tegen het alsdan geldende rentepercentage. Mocht u anders besluiten, verzoeken wij u binnen 10 dagen na verlenging contact met ons op te nemen op nummer 0900-4711000.
Ik denk trouwens dat wanneer je een dag nadat er rente is bijgeschreven je de rekening helemaal leeghaalt je geen aangetekende brief hoeft te sturen. De bank zal dan wel contact met je opnemen om de rekening te beeindigen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO