Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 11:58 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Deposito aanbieding
BerichtGeplaatst: di 21 okt 2008 12:29 pm 
Site Admin

Geregistreerd: ma 19 maart 2007 11:40 pm
Berichten: 447
SpaarInformatie had de deposito aanbieding van Credit Europe in de lijst opgenomen als een apart deposito. Dat klopt feitelijk niet omdat het een bijzondere voorwaarde betreft van de bestaande deposito's, namelijk dat bestaande klanten de volgende rentes krijgen:

Looptijd Rente p.j.
3 maanden 5,50%
6 maanden 6,00%
9 maanden 6,00%
12 maanden 6,00%

Dit is nu gecorrigeerd door deze rente los in de voorwaarde van elk deposito te vermelden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito aanbieding
BerichtGeplaatst: di 21 okt 2008 6:30 pm 

Geregistreerd: di 21 okt 2008 6:21 pm
Berichten: 1
Vandaag nieuw op dit forum , hallo allemaal . Ik ontving vandaag van CE per post een flyer met een deposito aanbieding voor 2 jaar met 5,75% rente. Ik dacht hé , ze weten dat ik een bestaande klant ben, dat CE een aktie tarief heeft voor deposito's , zie hier boven , en dan toch zo'n flyer ? Dit riekt bijna naar het onrechtmatig ronselen van klanten om een deposito voor 2 jaar te nemen !!!
Hoe desperaat is CE ?? Die hebben echt geld nodig !!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito aanbieding
BerichtGeplaatst: di 21 okt 2008 6:38 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Ik kan je niet volgen.
Een tweejaarsdeposito is toch even wat anders.
Als je de verwachting hebt dat de rente de komende tijd wel eens zou kunnen dalen, is een 2-jaarsdeposito een serieus alternatief.
6 + 5,5 is gelijk aan 2 x 5,75%, daar ligt het break-even punt.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito aanbieding
BerichtGeplaatst: di 21 okt 2008 7:01 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
@ Obli:

In diezelfde flyer stond (met antwoordcoupon) dat je ook een 1 jarig deposito kon afluiten voor maar liefst 5,5%. Da's dus wel minder.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito aanbieding
BerichtGeplaatst: di 21 okt 2008 7:06 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
oei da's wel slordig ja van C.E. :?

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito aanbieding
BerichtGeplaatst: di 21 okt 2008 8:34 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 9:25 pm
Berichten: 212
Thijs schreef:
@ Obli:In diezelfde flyer stond (met antwoordcoupon) dat je ook een 1 jarig deposito kon afluiten voor maar liefst 5,5%. Da's dus wel minder.
Precies, die heb ik ook ontvangen.
Zouden ze wellicht een conversie test doen om te kijken of post een hogere conversie heeft bij bankzaken ook al zijn de condities slechter? :? Vreemde praktijken houden die banken er op na de laatste tijd..
In de flyer stond ook dat je online de deposito kunt annuleren. Inmiddels weten we vanuit een ander topic hier op het forum dat dit niet meer mogelijk is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito aanbieding
BerichtGeplaatst: di 21 okt 2008 9:53 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Thijs schreef:
In diezelfde flyer stond (met antwoordcoupon) dat je ook een 1 jarig deposito kon afluiten voor maar liefst 5,5%. Da's dus wel minder.


M'n ouders en ik hebben vandaag ook de flyer gekregen voor 1 jaar voor 5,5%. Er werd ook totaal niet verwezen naar de website...nee, je moest de antwoordcoupon insturen via de bijgeleverde enveloppe. Geloof maar dat je ook daadwerkelijk 5,5% krijgt via die coupon. Via de website kun je 6% krijgen... Een selecte groep krijgt dus een e-mail met 6% voor 6, 9 of 12 maanden en een (naar mijn gevoel) grotere groep krijgt een brief/flyer thuis voor 5,5%. Niet zo netjes om klanten ongelijk te behandelen...hetzelfde dat klanten nog gewoon 4,5% rente op hun rekening krijgen. (De meesten op het forum hebben direct geklaagd en hebben toen 5%, later automatisch 5,25% gekregen. Niet klagende cliënten met 4,5% zijn nooit automatisch hoger gezet).

Maargoed, ik (en m'n ouders) heb de 6% en daar gaat het om. :-)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito aanbieding
BerichtGeplaatst: di 21 okt 2008 11:16 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep 2008 5:22 pm
Berichten: 212
Woonplaats: Randstad
rogervdh schreef:
Thijs schreef:
In diezelfde flyer stond (met antwoordcoupon) dat je ook een 1 jarig deposito kon afluiten voor maar liefst 5,5%. Da's dus wel minder.


M'n ouders en ik hebben vandaag ook de flyer gekregen voor 1 jaar voor 5,5%. Er werd ook totaal niet verwezen naar de website...nee, je moest de antwoordcoupon insturen via de bijgeleverde enveloppe. Geloof maar dat je ook daadwerkelijk 5,5% krijgt via die coupon. Via de website kun je 6% krijgen... Een selecte groep krijgt dus een e-mail met 6% voor 6, 9 of 12 maanden en een (naar mijn gevoel) grotere groep krijgt een brief/flyer thuis voor 5,5%. Niet zo netjes om klanten ongelijk te behandelen...hetzelfde dat klanten nog gewoon 4,5% rente op hun rekening krijgen. (De meesten op het forum hebben direct geklaagd en hebben toen 5%, later automatisch 5,25% gekregen. Niet klagende cliënten met 4,5% zijn nooit automatisch hoger gezet).

Maargoed, ik (en m'n ouders) heb de 6% en daar gaat het om. :-)

Die laatste zin vind ik jammer.

Ik vind dat CEB hier wel raar bezig is. Gewoon onderscheid maken tussen trouwe klanten die geen aanbieding krijgen en niet trouwe klanten die wel een mooie aanbieding krijgen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito aanbieding
BerichtGeplaatst: di 21 okt 2008 11:32 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Sphere schreef:
Ik vind dat CEB hier wel raar bezig is. Gewoon onderscheid maken tussen trouwe klanten die geen aanbieding krijgen en niet trouwe klanten die wel een mooie aanbieding krijgen.



Het machtigste wapen wat de klanten bezitten is het geld verhuizen, als blijk van ongenoegen.
Dankzij het optrekken van de grens van het DGS geeft dat (voorlopig tijdelijk) voor de meesten wat meer mogelijkheden.
Als de bank tot bezinning is gekomen kan je altijd weer terug. :wink:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito aanbieding
BerichtGeplaatst: wo 22 okt 2008 12:11 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Laat ik voorop stellen dat in de flyer WEL wordt verwezen naar de mogelijkheid om via internet een deposito te openen. Als je e.e.a. niet volgt ben je aangenaam verrast als je daar ineens 6% krijgt.

Rest mijn eerdere bemerking dat, na links en rechts informeren, mensen die een hoog bedrag op de rekening hadden staan (> 10k) de flyer hebben gehad en degenen met een lager saldo die hebben de mail gehad. Ik blijf benieuwd of dit een selectie-criterium is geweest.

Natuurlijk blijft overeind staan dat je, zeker ouderen die op papier bankieren, niet een aanbod met een antwoordcoupon moet doen van 5,5% terwijl de internetter (en met name de gebruikers van ons forum :) ) 6% kan vangen. Dat blijft een verkeerde marktstrategie lijkt mij.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito aanbieding
BerichtGeplaatst: wo 22 okt 2008 5:52 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Thijs schreef:
Laat ik voorop stellen dat in de flyer WEL wordt verwezen naar de mogelijkheid om via internet een deposito te openen. Als je e.e.a. niet volgt ben je aangenaam verrast als je daar ineens 6% krijgt.


Je hebt gelijk! In de laatste zin wordt je aangespoord om de coupon op te sturen óf (nog sneller) ga naar http://www.crediteurope.nl en sluit de deposito's via Online Banking af. In dat laatste geval krijg je dus (onverwacht) 6%. In mijn enthousiasme had ik dat overzien, waarvoor excuses.


Laatst bijgewerkt door rogervdh op wo 22 okt 2008 6:03 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito aanbieding
BerichtGeplaatst: wo 22 okt 2008 5:59 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Sphere schreef:
rogervdh schreef:
Maargoed, ik (en m'n ouders) heb de 6% en daar gaat het om. :-)

Die laatste zin vind ik jammer.

Ik vind dat CEB hier wel raar bezig is. Gewoon onderscheid maken tussen trouwe klanten die geen aanbieding krijgen en niet trouwe klanten die wel een mooie aanbieding krijgen.


Spaarinformatie én dit forum zijn gewoon een super goede bron en daarom heb ik van die 6% gebruik kunnen krijgen en dat is fijn, niet? Ik ben het echter met je eens dat CEB onderscheid maakt en dat het zeer unfair is en eigenlijk zijn zij de enige zover ik weet. ATB, AK, etc. verhogen keurig voor iedereen de rente (Zoals het ook vanzelfsprekend zou moeten zijn...). Dat vind ik veruit de meest faire werkwijze. Maarja, dat waren we al een beetje bij CEB gewend. Cliënten met een rekening van de 1e helft dit jaar (of daarvoor) hebben nog steeds 4,5% (tenzij ze geklaagd hebben). In Duitsland (http://www.crediteurope.de) precies hetzelfde. Daar geven ze 5,75%, maar ook alleen voor nieuw te openen rekeningen. Bij CEB moet je gewoon heel alert zijn en dat is eigenlijk jammer!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito aanbieding
BerichtGeplaatst: wo 22 okt 2008 9:02 am 

Geregistreerd: wo 22 okt 2008 8:48 am
Berichten: 1
Beste forum,

Ook de bewuste brief van CEB ontvangen met de aanbieding van 5,75% per jaar voor 2 jaar vast. En net als de meesten hier had ik een andere inhoud verwacht...

Ik vind het jammer dat de directe link naar de 6% herfstaanbieding is verdwenen hier op spaarinformatie, al kan ik de motivatie om het te doen wel begrijpen. Jammer omdat de directe link verwees naar een gelijkaardige flyer als bij de brief, maar dan met de 6% herfstaanbieding en ik denk eraan deze flyer uit te printen en in de retour-envelop te stoppen... (ik zoek die link wel eens op vanavond).

Andere optie is zoals eerder aangegeven geld versluizen uit onvrede met de manier waarop er onderscheid wordt gemaakt van wie welke aanbieding krijgt. Bizarre praktijken bij CEB.

jma2


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito aanbieding
BerichtGeplaatst: wo 22 okt 2008 9:16 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:29 am
Berichten: 144
Kreeg gister via DHL ene brief van CEB met een aanbieding.

Helaas nog wel met de oude tarieven.

Ik laat het voorlopig gewoon op mn spaarrekening staan bij CEB tegen 5,25%!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Deposito aanbieding
BerichtGeplaatst: wo 22 okt 2008 9:11 pm 

Geregistreerd: di 16 sep 2008 10:48 pm
Berichten: 5
Op zich niet zo vreemd dat een bank klanten een verschillend aanbod doet. Je moet toch blijven opletten als je iets (in dit geval een spaarrekening) koopt. Immers, de cola is de ene week bij Albert Heijn ook goedkoper dan bij de C1000. :wink:

De hierboven genoemde selectiecreteria begrijp ik inderdaad ook niet... Op mijn spaarrekening staat >10K maar ik heb geen E-mail én geen flyer gekregen. Dankzij het forum toch ingestapt. :D


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO