Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 23 apr 2024 9:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: deposito
BerichtGeplaatst: vr 31 aug 2007 3:43 pm 
Hoi, ik zie dat de rente 4.75 bij 1 jaar vast.
Heeft iemad daar soms ervaring mee, ik ben me op alles aan het orienteren, heb nu kwartaalextra bij de postbank, maar het is een erg lage rente nu

bvd


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 sep 2007 1:17 pm 

Geregistreerd: ma 03 sep 2007 12:32 pm
Berichten: 13
Ik heb deze vraag gesteld als gast.
Misschien heeft niemand ervaring hiermee, maar met de bank op zich misschien wel?

bvd Aimy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 sep 2007 2:43 pm 

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 2:30 pm
Berichten: 13
Een spaardeposito kan interessant zijn als je geen last wilt hebben van rente schommelingen en waarbij de rente bij start ook nog een stukje hoger is dan de rente op een spaarrekening (let op dit is niet altijd het geval!).

Je zult wel goed de voorwaarden moeten lezen. Bij Credit Europe (maar ook bij veel andere aanbieders) staat bijvoorbeeld in de voorwaarden dat na afloop het spaardeposito automatisch wordt verlengd tegen het dan geldende rente tarief. je zult dus zelf goed bij moeten houden wanneer het deposito afloopt om op tijd reageren dat je het deposito niet wilt vernieuwen.

Als je eerder je geld wilt hebben, dan betaal je meestal een boete. Als je het Credit Europe deposito gaat vergelijken met de AT Internetspaarrekening, dan zie je dat je voor 0.25% rente extra ook aan aantal beperkingen er bij krijgt. 4.75% is een nette rente voor een jaar vast en een jaar is weer een periode die goed te overzien is. Maar de keuze blijft lastig.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 sep 2007 8:23 pm 

Geregistreerd: ma 03 sep 2007 12:32 pm
Berichten: 13
Hoi, goed dat je het zegt, dat het automatisch verlengt wordt.
Dat zal ik goed in de gaten houden als ik het zou besluiten te doen.
Het voordeel lijkt me inderdaad dat het in elk geval een jaar die goede rente heeft. Maar die at ziet er inderdaad ook niet gek uit.
Ben er nog niet helemaal uit.
Bedankt voor je reactie, ik heb niet zoveel ervaring met dit soort dingen
Aimy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 sep 2007 10:14 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Was me ook al opgevallen dat het deposito automatisch wordt verlengd. Dit was de reactie van Credit Europe:

U kunt de opdracht dat u wenst dat de Termijndeposito niet automatisch wordt verlengd bij afloop reeds bij opening doorgeven en via volgende manieren:

- via het Contact Center (0900-4711000) met ingave van uw klant en PIN nummer
- per fax 020/3576316
- per post : Credit Europe Bank N.V.
* Antwoordnummer 255
* 1100 VB Amsterdam


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 sep 2007 10:38 pm 

Geregistreerd: ma 03 sep 2007 12:32 pm
Berichten: 13
ah, dat is goed te weten :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2007 9:18 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 06 sep 2007 5:56 pm
Berichten: 255
heeft ook deposito lopen bij deze bank. Best tevreden. Alleen jammer dat nu de rente aan het stijgen is. Das wel een punt vind ik om over na te denken. Wel lullig als de rente hoger is dan je deposito.

Verder prima product.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 sep 2007 8:36 am 

Geregistreerd: ma 03 sep 2007 12:32 pm
Berichten: 13
Ja, dat lijkt me frustrerend inderdaad, vind het echt lastig een beslissing te nemen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 sep 2007 12:41 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 06 sep 2007 5:56 pm
Berichten: 255
ik persoonlijk heb het voorlopig wel f gehad. Als ik jou
was zou ik wachten wat de ECB doet de komende tijd met de
rente. Een verhoging is dan niet echt goede zaak als je voor een
jaar wilt vastzetten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 sep 2007 11:14 pm 

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 2:30 pm
Berichten: 13
Een andere mogelijkheid is om je stortingen in een deposito te spreiden. Je ziet dit ook vaak bij beleggen. Omdat je nooit weet of je in het dal of op de top zit, beleg je elke maand. Door zo je risico te spreiden neemt het rendement wel wat af. Deze vorm van risico spreiding werkt beter bij aandelen dan bij deposito's maar je zou het toch kunnen toepassen: je zou je bedrag kunnen splitsen. Een deel nu in het deposito stoppen, over twee maanden weer een deel (als het nog steeds interessant is), twee maanden later weer etc. (je zou de periode ook op een half jaar of een jaar kunnen zetten). Je neemt dan niet meteen het volle risico dat de bank z'n rente verhoogd. Je benut echter ook niet de kans dat de bank z'n rente handhaaft of zelfs verlaagt. Kortom lager risico, lagere opbrengst.
Bijkomend voordeel kan zijn dat na de deposito termijn regelmatig geld vrij komt. Je kunt dan telkens beslissen of je het geld nodig hebt of opnieuw vast zet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: "Maandelijks deposito"
BerichtGeplaatst: zo 09 sep 2007 2:09 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 07 aug 2007 1:09 pm
Berichten: 291
Goeie tip, alleen heb je bij deposito's te maken met een minimum bedrag.
Bij de Credit Europe Bank is dit €5000,= en dat 12* komt ver boven de gegarandeerde waarde uit.
En dat wordt het weer een afweging, wil ik dat, ga ik dan toch maar voor 4 deposito's per jaar (8 bij en/of) of pak ik nu de aantrekkelijke rente en zie ik wel wat het wordt.
Je moet het zo zien:
Nu 4,5% rente op vrije spaarrekening of 4,75 op 1 jr deposito betekent dat als de rente over 4 maanden stijgt naar 4,75 en dan nog eens over 4 maanden naar 5 je niets verloren hebt (want 4/12 * 4,5% + 4/12 * 4,75% + 4/12 * 5% = 4,75%). Maar ondertussen is de rente dan wel al 0,5% gestegen en dat is dan toch ook weer fors.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 13 sep 2007 9:56 pm 

Geregistreerd: ma 03 sep 2007 12:32 pm
Berichten: 13
Allemaal heel nuttige tips :!:
Ik blijf er toch nog steeds over twijfelen :o Vind het echt een nadeel dat er een minimum aan zit..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 14 sep 2007 8:47 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 07 aug 2007 1:09 pm
Berichten: 291
Aimy schreef:
Ik blijf er toch nog steeds over twijfelen


Je moet kijken waar je nu tevreden mee bent. Achteraf is altijd alles makkelijk.
Met beleggen kun je ook (als je het goed doet) 5% rendement halen, maar toch doen veel mensen dat niet omdat het risico op verlies / minder rendement te groot is.
Dit laatste heb je bij deposito's niet, daar is het alleen "Ik had meer kunnen verdienen".


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 18 sep 2007 9:04 am 
Stuiver

Geregistreerd: wo 12 sep 2007 6:32 am
Berichten: 77
De minimuminleg bij Credit Europe is inderdaad vrij hoog. Het hoogste minimum van de interessante deposito's (samen met AT en YKB; allen 5000).
Momenteel is er een aktie bij SNS 1 tot 10 jaar vastzetten met een rente jaarlijks (of rente op rente) van 4,5%. Minimuminleg 500. Reaal biedt onder dezelfde voorwaarden deposito's aan, maar is dan ook onderdeel van hetzelfde concern. ASN had enige tijd geleden een eenzelfde aktie.
Andere aanbieders kennen een minimuminleg tussen de 1000 en 2500 euro. Enkele voorbeelden voor 1 jaar zijn: DSB 2500/4,5%, Garanti 2000/4,35%.
Het is niet veel als je het vergelijkt met de internetspaarrekening van AT van 4,5%. Alleen de 4,75% van CE is meer (en Akbank bij 5 jaar vast), maar als je het maximum garantiebedrag bij AT hebt staan, kan het een alternatief zijn en of de rente in een jaar 0,5% stijgt na de recente rentestijgingen...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 18 sep 2007 6:22 pm 

Geregistreerd: ma 03 sep 2007 12:32 pm
Berichten: 13
Hoi
Beleggen heb ik zelf nooit gedaan inderdaad.

dank voor de link, dat ziet er ook uit als een handige site!!

groet


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO