ERCMarcel schreef:
Paul209 schreef:
Hehe, ik ben eruit.
Ik nog niet...
even een rekensommetje...
stel je neemt een deposito van 10.000 euro voor 3 jaar voor 5% rente die je automatisch laat verlengen.
na 1 jaar : 500 euro uitgekeerd naar je top interest rekening (die boek ik gelijk over naar een andere bank)
na 2 jaar : 500 euro uitgekeerd naar je top interest rekening (die boek ik gelijk over naar een andere bank)
na 3 jaar: nu de mogelijkheden:
1) je krijgt niets uitgekeerd en het deposito wordt verlengt voor 3 jaar en het nieuwe bedrag wordt 10.500
2) 500 euro uitgekeerd naar je top interest rekening. het deposito wordt verlengt voor 3 jaar voor een bedrag van 10.000 euro
3) je krijgt niets uitgekeerd en het deposito wordt verlengt voor 3 jaar met voor een bedrag van 11.500 euro
4) je krijgt 10.500 uitgekeerd want het deposito wordt niet verlengt want artikel 14 geld niet voor contracten langer als 12 maanden
Welke is het?
Daarnaast is er nog iets wat ik wel op de site kon vinden maar niet in de voorwaarden staat

OK gaat ie:
Opsomming 'na 1 en 2 jaar' is correct.
Einde jaar 3: reageer je niet, dan zet je automatisch een bedrag van 10000 + 500 in.
De hernieuwde overeenkomst loopt weer 3 jaar.
En begin je weer bij je opsomming 'na 1 en 2 jaar' enz. enz.
Jouw 4) begrijp ik niets van, want hoe kom je aan die conclusie?
Ik lees van die regel helemaal niets in art. 14.
Je allerlaatste opmerking mag je wel even mailen, als je het niet in het openbaar wil vertellen.