Paul209 schreef:
keijsvog schreef:
Je zult wel goed de voorwaarden moeten lezen. Bij Credit Europe (maar ook bij veel andere aanbieders) staat bijvoorbeeld in de voorwaarden dat na afloop het spaardeposito automatisch wordt verlengd tegen het dan geldende rente tarief. je zult dus zelf goed bij moeten houden wanneer het deposito afloopt om op tijd reageren dat je het deposito niet wilt vernieuwen.
Zoiets staat ook onderaan het afschrift, in kapitale letters.
Je kunt direct na het afsluiten natuurlijk alvast laten weten dat je geen automatische verlenging wenst (tegen random tarieven!).Er staat m.i. nergens dat je dat uitsluitend pas na afloop mag laten weten.
Zo liet ik ook eens op een aanvraag
doorlopende reisverzekering zetten dat ie moest eindigen na 1 jaar.
Stond later netjes op de polisblad.
Je mag als klant ook eisen stellen hoor.
Ik zal eens testen hoe klantvriendelijk ze zijn bij CE.
Binnenkort meer nieuws.
Citaat uit de voorwaarden:
14. Verlenging van een Credit Europe Termijndeposito
Behoudens een andersluidende schriftelijke verklaring van de Rekeninghouder vóór de vervaldatum, wordt een aflopend deposito inclusief de opgebouwde rente automatisch verlengd voor een zelfde termijn tegen het dan geldende rentepercentage. Op verzoek van de Rekeninghouder kan het nieuwe Contract binnen 10 kalender dagen na Contractdatum ontbonden worden.
Op mijn mailtje aan CE (niet
automatisch willen verlengen, over ongeveer een jaar) de volgende reactie:
Geachte heer ,
Wij danken u voor uw e-mail maar moeten u helaas mededelen dat vanwege veiligheidsredenen het niet mogelijk is per e-mail een opdracht door te geven.
U kunt uw opdracht via onze servicenummer 0900 - 4711000 aan een medewerker doorgeven. Het enige wat u hiervoor nodig heeft is uw klantnummer en PIN-nummer.
U kunt ook uw opdracht faxen naar het nummer 020-3576316.
Wij hopen u hiermee van dienst te zijn.
Vriendelijke groeten,
Credit Europe Bank N.V.
Cxxxx Sxxxxx
Klantenservice
---
Vind ik altijd wel lachen: bij veel bedrijven zó er aan, maar moeilijk er weer van af.
Het is mode aan het worden.
Enfin, vandaag mijn oorspronkelijk mailtje maar uitgeprint, handtekening er onder, en gaat als brief naar het gratis antwoordnummer:
Credit Europe Bank N.V.
Afdeling Consumer Banking
Antwoordnummer 255
1100 VB AMSTERDAM
Niet links er omheen, dan rechts er omheen.
Maar over ongeveer een jaar zit ik i.i.g. niet aan de loterij vast.