Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 6:36 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 feb 2008 9:43 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
baskruit schreef:
Paul209 schreef:
Verlengen / opnieuw inleggen kan in 1 seconde en online gebeuren, als je een Top-Interest rekening hebt.

Ja, als je het niet vergeet. Net zoals dat je nu niet moet vergeten om de deposito eventueel op te zeggen. Zo blijft er altijd wat te zeuren. Is deze deposito hierdoor niets voor jou? Dan zoek je een andere bank.


Dat zal je weinig helpen.
Vrijwel alle deposito's en banken hebben hun specifieke spelregels.

Maar wat is er mis met vlak na de aanschaf alvast op te zeggen?
Het 'ergste' wat je kan gebeuren als je de DP vergeet is dat - bijv. in de huidige situatie bij 10000 euro/1 jr. - je inlegbedrag (+500) niet tegen 5 maar 4,5% staat te renderen.
M.i. minder erg dan misschien een slecht percentage naar binnen geschoven te krijgen, waar je weer een jaar aan vast zit.
En ook geen vrijval van de rente gehad hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 feb 2008 10:00 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 04 jan 2008 12:17 am
Berichten: 525
Woonplaats: Gouda
Paul209 schreef:
baskruit schreef:
Paul209 schreef:
Verlengen / opnieuw inleggen kan in 1 seconde en online gebeuren, als je een Top-Interest rekening hebt.

Ja, als je het niet vergeet. Net zoals dat je nu niet moet vergeten om de deposito eventueel op te zeggen. Zo blijft er altijd wat te zeuren. Is deze deposito hierdoor niets voor jou? Dan zoek je een andere bank.


Dat zal je weinig helpen.
Vrijwel alle deposito's en banken hebben hun specifieke spelregels.

Maar wat is er mis met vlak na de aanschaf alvast op te zeggen?
Het 'ergste' wat je kan gebeuren als je de DP vergeet is dat - bijv. in de huidige situatie bij 10000 euro/1 jr. - je inlegbedrag (+500) niet tegen 5 maar 4,5% staat te renderen.
M.i. minder erg dan misschien een slecht percentage naar binnen geschoven te krijgen, waar je weer een jaar aan vast zit.
En ook geen vrijval van de rente gehad hebt.


Prima, je geeft oplossingen voor je eigen bedenkingen. Het automatisch verlengen van een deposito is dus eigenlijk geen probleem omdat je er gelijk bij afsluiten al iets aan kan doen. Hoef je er aan het einde van de looptijd niet aan te denken en zit je er niet voor nog zo'n periode aan vast.

Klaar.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 20 feb 2008 10:08 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
baskruit schreef:
Prima, je geeft oplossingen voor je eigen bedenkingen. Het automatisch verlengen van een deposito is dus eigenlijk geen probleem omdat je er gelijk bij afsluiten al iets aan kan doen. Hoef je er aan het einde van de looptijd niet aan te denken en zit je er niet voor nog zo'n periode aan vast.

Klaar.


Ik wist niet dat ik een probleem had. :lol:
Deze oplossing stond al vele postings terug door mij beschreven.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 feb 2008 8:19 pm 

Geregistreerd: do 27 dec 2007 12:38 pm
Berichten: 39
Paul209 schreef:
Einde jaar 3: reageer je niet, dan zet je automatisch een bedrag van 10000 + 500 in.

Thx dat dacht ik dus ook :).

Paul209 schreef:
Je allerlaatste opmerking mag je wel even mailen, als je het niet in het openbaar wil vertellen.

Nah laat maar, het is een kleinigheidje.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 maart 2008 3:19 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Paul209 schreef:
keijsvog schreef:
Je zult wel goed de voorwaarden moeten lezen. Bij Credit Europe (maar ook bij veel andere aanbieders) staat bijvoorbeeld in de voorwaarden dat na afloop het spaardeposito automatisch wordt verlengd tegen het dan geldende rente tarief. je zult dus zelf goed bij moeten houden wanneer het deposito afloopt om op tijd reageren dat je het deposito niet wilt vernieuwen.


Zoiets staat ook onderaan het afschrift, in kapitale letters.
Je kunt direct na het afsluiten natuurlijk alvast laten weten dat je geen automatische verlenging wenst (tegen random tarieven!).Er staat m.i. nergens dat je dat uitsluitend pas na afloop mag laten weten.
Zo liet ik ook eens op een aanvraag doorlopende reisverzekering zetten dat ie moest eindigen na 1 jaar.
Stond later netjes op de polisblad.
Je mag als klant ook eisen stellen hoor.

Ik zal eens testen hoe klantvriendelijk ze zijn bij CE.
Binnenkort meer nieuws.

Citaat uit de voorwaarden:
14. Verlenging van een Credit Europe Termijndeposito
Behoudens een andersluidende schriftelijke verklaring van de Rekeninghouder vóór de vervaldatum, wordt een aflopend deposito inclusief de opgebouwde rente automatisch verlengd voor een zelfde termijn tegen het dan geldende rentepercentage. Op verzoek van de Rekeninghouder kan het nieuwe Contract binnen 10 kalender dagen na Contractdatum ontbonden worden.


Op mijn mailtje aan CE (niet automatisch willen verlengen, over ongeveer een jaar) de volgende reactie:

Geachte heer ,

Wij danken u voor uw e-mail maar moeten u helaas mededelen dat vanwege veiligheidsredenen het niet mogelijk is per e-mail een opdracht door te geven.

U kunt uw opdracht via onze servicenummer 0900 - 4711000 aan een medewerker doorgeven. Het enige wat u hiervoor nodig heeft is uw klantnummer en PIN-nummer.

U kunt ook uw opdracht faxen naar het nummer 020-3576316.

Wij hopen u hiermee van dienst te zijn.

Vriendelijke groeten,

Credit Europe Bank N.V.

Cxxxx Sxxxxx

Klantenservice


---

Vind ik altijd wel lachen: bij veel bedrijven zó er aan, maar moeilijk er weer van af.
Het is mode aan het worden. :D

Enfin, vandaag mijn oorspronkelijk mailtje maar uitgeprint, handtekening er onder, en gaat als brief naar het gratis antwoordnummer:
Credit Europe Bank N.V.
Afdeling Consumer Banking
Antwoordnummer 255
1100 VB AMSTERDAM

Niet links er omheen, dan rechts er omheen. :wink:
Maar over ongeveer een jaar zit ik i.i.g. niet aan de loterij vast.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Credit Europe
BerichtGeplaatst: do 13 maart 2008 7:21 pm 
Zit met dezelfde vragen. Deze weken lopen enkele deposito's af bij verschillende banken. Ik wil nu ook in de tijd gaan spreiden, b.v. ieder kwartaal een deposito bij een andere bank. Heb vandaag bij de AKbank voor 12 maanden weggezet tegen 4,75%. GarantiBank heeft een deposito voor 6 maanden tegen 4,65%. Zoek nog bank voor 9 maanden. Credit Europe en DHB hebben die mogelijkheid maar de rente is niet aantrekkelijk resp. 4,1 en 4%. Bovendien heeft C.E. als nadeel dat je zelf tijdig moet aangeven wat je na afloop wilt anders wordt het verlengd. Gezien de tijd die C.E. nodig heeft om antwoord te geven op brieven of e.mails, vind ik dit riskant.


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Credit Europe
BerichtGeplaatst: vr 14 maart 2008 11:10 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5822
Woonplaats: Obliville
Willie schreef:
Gezien de tijd die C.E. nodig heeft om antwoord te geven op brieven of e.mails, vind ik dit riskant.



Een telefoontje is voldoende.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Credit Europe
BerichtGeplaatst: vr 14 maart 2008 12:23 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
obligataire schreef:
Willie schreef:
Gezien de tijd die C.E. nodig heeft om antwoord te geven op brieven of e.mails, vind ik dit riskant.


Een telefoontje is voldoende.


Wat is er mis met de zaken schriftelijk vastleggen?
Of heb jij weleens een rekening kunnen openen zonder een hele papierwinkel?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Credit Europe
BerichtGeplaatst: vr 14 maart 2008 12:31 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5822
Woonplaats: Obliville
Paul209 schreef:
obligataire schreef:
Willie schreef:
Gezien de tijd die C.E. nodig heeft om antwoord te geven op brieven of e.mails, vind ik dit riskant.


Een telefoontje is voldoende.


Wat is er mis met de zaken schriftelijk vastleggen?
Of heb jij weleens een rekening kunnen openen zonder een hele papierwinkel?


Dat zei ik niet.

Ik zei alleen dat het voldoende is om een telefoontje te plegen met C.E. om de automatische verleninging van het deposito ongedaan te maken.

Over andere zaken m.b.t. het deposito heb ik me niet uitgelaten.

vr gr


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Credit Europe
BerichtGeplaatst: vr 14 maart 2008 2:54 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
obligataire schreef:
Paul209 schreef:
obligataire schreef:
Willie schreef:
Gezien de tijd die C.E. nodig heeft om antwoord te geven op brieven of e.mails, vind ik dit riskant.


Een telefoontje is voldoende.


Wat is er mis met de zaken schriftelijk vastleggen?
Of heb jij weleens een rekening kunnen openen zonder een hele papierwinkel?


Dat zei ik niet.

Ik zei alleen dat het voldoende is om een telefoontje te plegen met C.E. om de automatische verleninging van het deposito ongedaan te maken.


vr gr


En als daar geen juiste reactie of bevestiging op komt, vind ik het bijv. wel lekker even terug te kunnen grijpen naar mijn email- of tekstdocumenten als geheugensteuntje.
Er liggen al genoeg losse briefjes en aantekeningen op mijn bureau.
Maar vooruit, ieder z'n meug.
Zo kan het inderdaad ook.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Credit Europe
BerichtGeplaatst: vr 14 maart 2008 5:13 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5822
Woonplaats: Obliville
Paul209 schreef:
obligataire schreef:
Paul209 schreef:
obligataire schreef:
Willie schreef:
Gezien de tijd die C.E. nodig heeft om antwoord te geven op brieven of e.mails, vind ik dit riskant.


Een telefoontje is voldoende.


Wat is er mis met de zaken schriftelijk vastleggen?
Of heb jij weleens een rekening kunnen openen zonder een hele papierwinkel?


Dat zei ik niet.

Ik zei alleen dat het voldoende is om een telefoontje te plegen met C.E. om de automatische verleninging van het deposito ongedaan te maken.


vr gr


En als daar geen juiste reactie of bevestiging op komt, vind ik het bijv. wel lekker even terug te kunnen grijpen naar mijn email- of tekstdocumenten als geheugensteuntje.
Er liggen al genoeg losse briefjes en aantekeningen op mijn bureau.
Maar vooruit, ieder z'n meug.
Zo kan het inderdaad ook.


Als je belt met C.E. moet je gebruikersnaam en wachtwoord intoetsen.
Vanaf dat moment ben je als het ware 'on line' in hun systeem en kan je opdrachten doorgeven aan de callcenter medewerker.
Ik moet toegeven dat ik daar naderhand geen schriftelijke bevestiging van heb gehad. Maar de prettige en directe wijze waarop een en ander gebeurt geeft mij geen aanleiding voor twijfel.

Uiteraard kan je, als je twijfelt, binnen 10 dagen na de verlenging, nogmaals contact opnemen of een briefje sturen.
Maar goed ik heb er geen slapeloze nachten van 8)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Credit Europe
BerichtGeplaatst: za 15 maart 2008 12:52 pm 
Mijn opmerking over het contact met C.E. heeft tot een aantal reacties geleid. Mijn ervaring is anders, het openen van een rekening heeft maanden geduurd voordat er klantnr.'s en pincodes in ons bezit waren. Het wijzigen van een tegenrekening (een brief, 2 e.mails met de brief als bijlage en 1 telefoontje) heeft 6 weken geduurd. Een overboeking naar de tegenrekening ging verkeerd, C.E. had een rekeningnr. gebruikt dat niet van ons was. Met deze ervaringen ben ik gaan twijfelen over het openen, in dit geval het beëindigen, van een deposito. GarantiBank, Akbank en ATB beantwoorden e.mails binnen 1 dag. Bij C.E. heb ik nog nooit antwoord op een e.mail gekregen.


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Credit Europe
BerichtGeplaatst: za 15 maart 2008 5:22 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Willie schreef:
Bij C.E. heb ik nog nooit antwoord op een e.mail gekregen.


Ik wel, maar was met de inhoud niet zo blij. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Credit Europe
BerichtGeplaatst: zo 16 maart 2008 12:12 am 

Geregistreerd: zo 16 maart 2008 12:00 am
Berichten: 11
Paul209 schreef:
Willie schreef:
Bij C.E. heb ik nog nooit antwoord op een e.mail gekregen.


Ik wel, maar was met de inhoud niet zo blij. :lol:


Ben nieuw op het forum maar wil toch even reageren op berijkbaarheid van credit europe, heb ze proberen te bellen voor een vraag betreffende deposito 1 keer 10 min. in de wacht daarna heb ik maar opgehangen. bij de 2e poging na 7 min. iemand aan de lijn die geen bevredigend antwoord kon geven. op email werd pas na een week gereageerd. dit alles verdiend geen schoonheids prijs, en tja de rente moet dan veel goed maken


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 maart 2008 1:12 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5822
Woonplaats: Obliville
Tsja als ik bel dan doe ik dat vanuit de auto, dus 's ochtends voor 9 uur.
Er wordt dan vlot opgenomen. Op piekuren zal het wel anders zijn maar daar kan je als klant op inspelen door in de daluren te bellen.

Buiten dat de aanvraag nogal lang duurde (zowel bij de prive rekening als de ondernemersrekening) heb ik weinig aan te merken op de dienstverlening.

Als kleine bank worden ze overstelpt met aanvragen en dat leidt tot een behoorlijke wachtrij. Lijkt me ergens wel logisch, die mensen kunnen ook niet meer doen dan werken.
En de site werkt goed en bevat sowieso al een heleboel informatie.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO