Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 8:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 jun 2008 10:31 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Thijs schreef:
Van de banken waar ik mee werk is de CEB de enige waar ik een datum van overboeking in kan geven. Ik kan dus op 23 juni om 21.00 uur ingeven dat het bedrag op 24 juni moet worden overgeboekt. Hoef je niet te wachten tot 1 min. na middernacht.


O, dat is handig! Bedankt voor de tip. Zonet keek ik al even bij AK-bank, en daar zie je de boekdatum wel, maar kunt deze niet aanpassen helaas.
Bij Ohra zie je helemaal geen datum staan.

En jij kunt dus om 21.00uur bankieren, ik begreep van de anderen dat het 's avonds niet lukt? Of is dit verbeterd.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 jun 2008 10:42 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Je kunt bij de meeste banken 24/7 bankieren. Alleen als je dan om 21.00 uur een overboeking doet...is je geld meteen van je rekening en komt pas (op z'n vroegst) een dag later op de tegenrekening. Is dus een dag renteverlies. Als ik bij CEB de datum van morgen ingeef, staat het morgen ook op de tegenrekening. Het zijn de kleine dingen die het doen :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 29 okt 2008 8:23 pm 

Geregistreerd: wo 29 okt 2008 8:12 pm
Berichten: 2
CProbeer al verschillende keren geld over te boeken, maar je kan 's avonds GEEN geld overboeken, wat een onzin..!!

Of ik nu direkt overboek, of in de toekomst, het lukt niet:


Als gevolg van de dagafsluiting kan het system momenteel geen opdrachten verwerken. Wij verzoeken u het op een later tijdstip te proberen. Dank voor uw begrip.


Nou ik weet het wel, gauw weg bij CEB. Stel dat ik het geld snel nodig heb, kan het ineens niet.

Ook de rente percentage waarmee je ze lokken, wordt niet verhoogt indien de rente stijgt, alleen voor nieuwe klanten. Tenzij (TIP) je schriftelijk vraagt om je rente percentage te verhogen naar het momenteel hoogste, dat werkt wel. Maar je moet er moeite voor doen..Pfffttt

Verhuis mijn geld wel naar NIBC Direct, kan aleen maar beter zijn.


Laatst bijgewerkt door Mr.SpaarMaar op wo 29 okt 2008 8:27 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 29 okt 2008 8:26 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Mr.SpaarMaar schreef:
Verhuis mijn geld wel naar NICB.

De ABT en de ANS Bank zijn ook wel goed. Speciaal voor ongeduldige mensen die overal een rode loper verwachten :wink:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 29 okt 2008 8:31 pm 

Geregistreerd: wo 29 okt 2008 8:12 pm
Berichten: 2
obligataire schreef:
Mr.SpaarMaar schreef:
Verhuis mijn geld wel naar NICB.

Speciaal voor ongeduldige mensen die overal een rode loper verwachten :wink:


Onzin, ik bankier al jaren via ING Bank, Postbank en ABNAMRO en overal kan je dag en nacht boekingen doen.

Het feit dat je boekingen bij CEB kan ingeven met een datum in de toekomst, om vervolgens met een melding te komen dat ivn dagafsluiting er geen boekingen gedaan kunnen worden...19:00 uur in de avond.

Je kan dus wel de boeking beginnen en invoeren, dan pas krijg je de melding. Zet dan gewoon duidelijk op de site overboeken alleen mogelijk tussen X uur en X uur.

Zeker een Belgische bank?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 29 okt 2008 9:18 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Deze banken die je noemt hebben hun internetbankieren uitstekend voor elkaar.
Maar hun spaarrekeningen bieden een zeer magere rente.

Credit Europe (een Nederlandse bank met Turkse wortels) biedt daarentegen een uitstekende rente.
Daar staat tegenover dat het af en toe een beetje klungelig overkomt, misschien wel omdat ze met verouderde systemen werken.
Wie zal het zeggen. Maar goed je kunt niet alles hebben. Ook niet voor een duppie op de eerste rij willen zitten.
Als ze met de allernieuwste technologie zouden werken hing daar waarschijnlijk een prijskaartje aan.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 29 okt 2008 10:58 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 sep 2008 6:09 pm
Berichten: 338
Mr.SpaarMaar schreef:
Zet dan gewoon duidelijk op de site overboeken alleen mogelijk tussen X uur en X uur.



Online Banking
Beschikbaarheid
Online Banking is 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar voor overzichten. Helaas is het technisch niet mogelijk om opdrachten tussen 20.00 uur en 04.00 uur te verwerken.

Bron:CEB https://online.crediteurope.nl/HelpServlet?GENERAL=1

_________________
Geld uitgeven is leuk, maar spaar om het leuk te houden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 okt 2008 8:25 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 9:42 pm
Berichten: 4
Mr.SpaarMaar schreef:
Ook de rente percentage waarmee je ze lokken, wordt niet verhoogt indien de rente stijgt, alleen voor nieuwe klanten. Tenzij (TIP) je schriftelijk vraagt om je rente percentage te verhogen naar het momenteel hoogste, dat werkt wel. Maar je moet er moeite voor doen..Pfffttt


Mr.Spaarmaar, ik ben sinds begin 2008 bij CBE en heb een flink bedrag regelrecht in een deposit gesmeten. Met die actie heb ik in een klap 800 euro meer rendement gehaald binnen een jaar en dat de rente nu globaal hoger is, is niet relevant.

ik maakte die beslissing toen, niet nu en alhoewel ik in staat ben geweest het CBE deposit los te breken zonder boete eerder dit jaar heb ik dat bewust niet gedaan en geld weggehaald bij ook weer een rente die begon op 4.7 en daalde tot 3.2 of zo binnen 6 maanden waar ze twee jaar of langer bleven hangen tot ik uiteindelijk totaal genoeg had van die misleidende hoge rentes dat ik een deposit bij CBE heb gestart.

als je bij CBE op de 4.5% staat kan je een deposito openen, je kan ook je geld op een andere rekening zetten die boven de 4.5% zit(de vraag is "voor hoelang"). CBE zet met hun actie "langdurige klanten" aan om iets te doen maar geeft wel degelijk mensen een uitweg als die per-se geen deposito willen.
Je kan je benadeeld voelen, maar kunt evenzo kiezen wat CBE doet zien als "doe iets" en zeggen dankjewel voor de tip.

Ik zie geen enkele reden om bij CBE weg te gaan, in tegendeel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 nov 2008 3:25 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 jul 2008 8:25 am
Berichten: 140
Ik ga weg bij CEB. Gisterenavond kon ik niet overboeken en vanmiddag had hij steeds storing en kon ik niet inloggen. Eerst wilde ik alleen een bepaald bedrag overboeken, maar nu heb ik alles eraf gehaald en zet dat op moneyou. Daar werkt tot nu toe alles goed en snel.

_________________
Als ik het niet mag zeggen, dan denk ik het wel hardop


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 nov 2008 3:36 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Het systeem van CEB werkt bij mij prima. 's Avonds werkt het niet, maar dat is een bekend gegeven.

Als je echt wat geld wilt verdienen met sparen, moet je niet bij de eerste de beste tegenslag of irritatie met je geld gaan lopen naar een andere bank.
Dat kost telkens rentedagen.

Stel dat Moneyou een keer een storing heeft, ga je dan daar ook meteen weg? :?

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 nov 2008 7:46 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 19 jan 2008 9:35 pm
Berichten: 54
Zit nu een jaar bij de CEB, toch vreemd dat ik bijna nooit problemen heb als ik inlog. :lol:

Mr.SpaarMaar schreef:
Tenzij (TIP) je schriftelijk vraagt om je rente percentage te verhogen naar het momenteel hoogste, dat werkt wel. Maar je moet er moeite voor doen..Pfffttt


Ik heb (TIP) een mailtje gestuurd, kon ook. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 nov 2008 7:51 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
Misschien nog vreemder ..... ik heb eigenlijk ook nooit problemen. Maar, sommigen klaarblijkelijk regelmatig. Ben nog steeds dik tevreden bij CEB.

_________________
Sparen ...... het blijft leuk!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 08 nov 2008 2:37 am 
inderdaad,een deposito openen in de late avonduren lukte me laatst ook niet.

had er eerder nooit last van gehad,waarschijnlijk dus altijd overdag alles geregeld.

toevaligheidje denk ik....

ik heb met hun manier van werken geen last.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: za 08 nov 2008 3:31 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
jody schreef:
Misschien nog vreemder ..... ik heb eigenlijk ook nooit problemen. Maar, sommigen klaarblijkelijk regelmatig. Ben nog steeds dik tevreden bij CEB.


Ik heb ook nooit problemen. Tussen 20u en 4u 's morgens kun je geen transacties doen, maar als je dat weet...dan kun je daar rekening mee houden. Als je snel geld nodig hebt, dan vóór 20u of eventueel 's morgens, voordat je gaat werken. Ik vind die beperking zéér werkbaar, zeker bij 5,25% rente. Ze sturen notabene ook nog gratis afschriften bij iedere transactie (of ieder kwartaal in de toekomst, maar dat roepen ze al een tijdje en promp na iedere transactie ligt er een afschrift in de bus). Afschriften...bij de grote banken is dat al bijna onmogelijk om kosteloos te krijgen, al helemaal niet als je ook nog Internetbankieren hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 15 nov 2008 6:16 pm 
Ik zag op een ander [ reeds gesloten draadje ] een stukje text van Erik Vries.

Hij was 1 vd eerste klanten bij toen nog de Finansbank en is al ruim 10 jaar zeer tevreden.

De laatste alinea uit zijn text vond ik echter wel vreemd;

"...Credit Europe Bank is nog steeds op zoek naar nieuw personeel en dat lijkt mij een goed teken. U hoeft zich dan ook geen enkele zorgen te maken over uw spaargeld bij deze bank.

Erik Vries...."

Ik zou zo'n personeelsadvertentie eerder zien als promo-actie,zeker in deze tijd.

maar goed,als men echt personeel nodig heeft is dat dan omdat;

- er veel [ goed ] personeel vertrekt.
- er veel werk is bijgekomen zoals het verwerken van vele opnames en opzeggingen.
- men de vacatures intern al heeft opgevuld maar verplicht is om ook buitenstaanders de gelegenheid te geven te solliciteren.
- etc.etc.

gezien de acties van CEB met "hoge rente voor NIEUWE klanten" en "6% rente bieden maar dit niet openlijk bekend maken" denk ik toch dat men daar wil dat wij allen zo'n reactie geven als Erik Vries heeft gedaan.


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO