Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 8:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 07 nov 2007 10:48 am 

Geregistreerd: wo 07 nov 2007 10:31 am
Berichten: 3
Heeft er iemand ervaring met het geld opnemen van een CreditEurope rekening. Ik heb slechte ervaringen met DSB, dus wil dit graag even checken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 nov 2007 10:59 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Ik heb ervaring met het terugboeken. Geen bijzonderheden, als je vandaag een beetje op tijd overboekt (ik houd meestal aan: voor 10 uur 's ochtends), heb je morgen op je lopende rekening staan (misschien postbankrekening 1 dag later?)

Let wel op: Bij Credit Europe is de valutadatum bij terugboeken "minus 1 dag", dus als je op een maandag bijv. 20000 euro terugboekt, is dat rentedragend tot en met de **vorige** vrijdag!!! Je mist dan dus 3 dagen rente. Je zou dus in dit voorbeeld beter kunnen terugboeken op de dinsdag, dan mis je maar 1 dag "extra" rente...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 nov 2007 12:54 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Toen ik geld wilde overboeken naar de Postbank lag het systeem eruit. Kon pas 's middags om 1.00h mijn overboeking doen. Stond wel de volgende dag netjes op mijn girorekening. Wat ik wel vreemd vind is dat je 's avonds ( van 20.00h tot 05.00h?) niet kunt internetbankieren. Wel saldo bekijken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 19 jan 2008 9:37 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 19 jan 2008 9:35 pm
Berichten: 54
Hoe zijn de ervaringen op dit moment met het terugboeken? Is dan nog steeds voor 10:00 uur de volgende dag op je rekening, of wellicht dezelfde dag wat nog beter zou zijn. :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 maart 2008 12:32 pm 
In tegenstelling tot andere banken duurt overboeking naar Tegenrekening veel langer. C.E. zegt 4 tot 5 werkdagen nodig te hebben om een bedrag van een Internet Spaarrekening over te boeken naar de Tegenrekening.
Op dezelfde dag bij ATB en C.E. een bedrag overgeboekt, beide banken hanteren dezelfde valutadatum, het bedrag van ATB staat de volgende dag op mijn Tegenrekening dat van C.E. nog niet na 4 werkdagen.
Ben ogenblikkelijk gestopt bij Credit Europe.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 maart 2008 2:45 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Bij mij duurde het maar 1 dag. :D
In het weekend zal het wat dagen meer zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 maart 2008 5:21 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Bij mij duurt het ook maar 1 dag, maar ik zal volgende week weer eens een test-overboeking doen. 4 dagen is inderdaad veel te lang, maar zat het weekend daar dan tussen of zo? Ik doe sowieso alleen terugboekingen van Credit Europe op dinsdag of woensdag en wel hierom:

Als je (al) op maandag een bedrag van je CE afhaalt, is de valutadatum van dat bedrag de *vorige* vrijdag (wordt duidelijk in de voorwaarden genoemd, dus als je bijv. 10.000 euro nodig hebt van je spaartegoed, boek dat niet af op een maandag, want dat kost je 2 extra rentedagen!)

Als je op of *na* donderdag afboekt, is er grote kans dat het pas *na* het weekend op je tegenrekening staat, en dan is het dus ook weer enkele dagen renteloos onderweg.

Dus mijn advies: Boek af op dinsdage, dan is je geld nog rentegevend tot en met de vorige dag (maandag), en heb je het op woensdag op je lopende rekening, zodat je het meteen kunt doorboeken naar de bestemming, waar het dan ook nog voor het weekend gearriveerd is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 06 maart 2008 8:59 pm 

Geregistreerd: do 27 dec 2007 12:38 pm
Berichten: 39
Overboeken naar een postbank tegenrekening gaat zoals verwacht, binnen 2 dagen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 maart 2008 10:45 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 03 dec 2007 3:13 pm
Berichten: 208
Door de veelvuldige problemen met hun systeem en ook met de door mij gewenste overboek datums heb ik helaas al enkele keren contact gehad met hun (in Belgie gevestigde) klantenservice. Ondanks dat de overboeking elektronisch verlopen, begrijp ik dat zij nog elke overboeking vanuit deze rekening moeten bevestigen door personeelsleden. Daardoor is over de snelheid van hun overboeking geen peil te trekken. Vanwege hun hoge deposito vergoeding nog wel mijn voorkeur voor deposito, maar niet meer voor hun internetspaarrekening door mijn ervaringen met de fouten die ze gemaakt hebben met mijn overboekingen en ook rentebijschrijvingen. Allemaal netjes gecorrigeerd, maar vraagt wel veel aandacht. Daarom gaat mijn voorkeur voor de internetspaarrekingen momenteel uit naar de andere banken met dezelfde of hogere rente.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 maart 2008 3:28 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
@ Harry

Ik begrijp die voorkeur voor de depositorekeningen van CE (die heb ik zelf ook in allerlei varianten), maar het probleem met het terugboeken naar de 'eigen bankrekening' blijft, want het vrijgevallen geld uit deposito's loopt via de topinterest rekening (of, in mijn geval, de ondernemersspaarrekening).

vr gr


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 07 maart 2008 5:31 pm 
Vandaag opnieuw nagevraagd hoe lang een overboeking naar de tegenrekening duurt. Antwoord 4 tot 5 werkdagen, wij bedienen onze klanten via internet maar zelf boeken wij de bedragen naar andere banken nog steeds over als vroeger, dus niet zo snel! Heb daarna een bedrag van de Postbank overgeboekt naar de Top-Interest rekening, enkele uren later was dit bedrag al bijgeschreven op mijn Top-Interest rekening. Het bedrag dat 3 maart door mij is overgeboekt naar mijn tegenrekening is door C.E. naar een verkeerde rekening overgeschreven. De Postbank heeft het bedrag teruggestort naar C.E. en ik mag nog eens 4 tot 5 werkdagen op mijn geld wachten!


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 jun 2008 2:19 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
'k Heb geen negatieve ervaringen met boekingen van en naar CE. Bij boekingen tussen de Postbank en andere banken wil het wel eens een dagje langer duren, dat is bekend. Toch was bij mij tot dusver bij terugboekingen (die 's ochtend bijtijds gedaan werden) het bedrag meestal de volgende dag (laat in de middag) bijgeschreven. De laatste keer is echter alweer een paar maanden terug. Zijn de 'trage' ervaringen van de laatste tijd, of zijn er mensen die hier al langer last van hebben?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 jun 2008 7:51 pm 

Geregistreerd: do 05 jun 2008 7:16 pm
Berichten: 17
Doboy schreef:
Wat ik wel vreemd vind is dat je 's avonds ( van 20.00h tot 05.00h?) niet kunt internetbankieren. Wel saldo bekijken.

Weet iemand de exacte tijden dat je niet kunt internetbankieren? Of beter gezegd...wanneer je WEL kunt internetbankieren?
Ik heb er namelijk een klein bedrag op gestort en wil nu een klein bedrag terugstorten, maar het is me 's avonds nog niet gelukt. Voordat ik een rekening volledig ga gebruiken, probeer ik hem altijd eerst uit met heen en weer boeken (of het snel en makkelijk gaat). Vooralsnog vind ik het geen succes, aangezien ik overdag nauwelijks mogelijkheden heb om te internetbankieren.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 jun 2008 10:03 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Tja schreef:
Doboy schreef:
Wat ik wel vreemd vind is dat je 's avonds ( van 20.00h tot 05.00h?) niet kunt internetbankieren. Wel saldo bekijken.

Weet iemand de exacte tijden dat je niet kunt internetbankieren? Of beter gezegd...wanneer je WEL kunt internetbankieren?
Ik heb er namelijk een klein bedrag op gestort en wil nu een klein bedrag terugstorten, maar het is me 's avonds nog niet gelukt. Voordat ik een rekening volledig ga gebruiken, probeer ik hem altijd eerst uit met heen en weer boeken (of het snel en makkelijk gaat). Vooralsnog vind ik het geen succes, aangezien ik overdag nauwelijks mogelijkheden heb om te internetbankieren.


Ik heb er nog geen ervaring mee opgedaan (wacht nog op de inloggegevens), maar ik ben van plan om 's morgens vroeg te gaan bankieren met deze banken. Ja, onhandige tijd, maar vaak zal je het niet hoeven doen, in principe is een spaarrekening om op te storten, en leeghalen maar niet al te vaak. In verband met de valuta datum enzo (en handige tips van dit forum) zal dat dus dinsdagochtend vroeg worden!

Zometeen ga ik proberen (na 24 uur, dus morgenochtend vroeg :wink: ) iets van de AK-rekening te halen, ben benieuwd of die om die tijd "open" zijn!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 jun 2008 10:28 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Van de banken waar ik mee werk is de CEB de enige waar ik een datum van overboeking in kan geven. Ik kan dus op 23 juni om 21.00 uur ingeven dat het bedrag op 24 juni moet worden overgeboekt. Hoef je niet te wachten tot 1 min. na middernacht.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO