Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu zo 15 jun 2025 9:56 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 sep 2008 9:25 am 

Ook 4,5% ik zou kunnen bellen om het te verhogen naar 5,25% maar ik vind het belachelijk dat je dat uberhaupt moet doen dus boek ik alsnog me saldo over van ce naar akbank rekening die ik ga aanvragen voor 5,2%. Wat ik daar zie maken ze tenminste geen onderscheid tussen klanten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 sep 2008 9:26 am 
Dubbeltje

SpaarXL schreef:
Paul209 schreef:
ik heb hier begrepen dat iedereen automatisch v.a. vandaag in aanmerking komt voor 5,25 %.

Ik heb net even mijn online rekening overzicht bekeken, en daar staat als rentepercentage de nieuwe 5,25%. Zoals het er nu uitziet hoef ik niet te bellen om voor dat percentage in aanmerking te komen. (Maar ik kan dat pas vanaf morgen echt zien aan de opgebouwde rente)

Maar het zou best zo kunnen zijn dat mensen die een paar maanden geleden niet gereageerd hebben, ook nu gewoon op de oude 4,5% blijven hangen... Dan lijkt het erop dat Credit Europe een duidelijk onderscheid maakt tussen "actieve" spaarders en "luie" spaarders. Daar zal niet iedereen het hier op dit forum mee eens zijn denk ik...

Zoals ik eerder al zei, geldt het nieuwe tarief alleen voor nieuwe spaarders (na 3 juni 2008) en voor oude spaarders die hun rekening al eerder hadden omgezet. De rest blijft gewoon op 4,5% staan, totdat ze zelf actie ondernemen. Dit is bevestigd door CE.

Profiel  

Berichttitel: Renteverhoging
BerichtGeplaatst: vr 26 sep 2008 10:34 am 

Moge,

was net ook blij om te zien dat de rente een kwart procent gestegen was.

Scheelt toch weer :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 sep 2008 10:48 am 
Vijfje

joliehuis schreef:
Zoals ik eerder al zei, geldt het nieuwe tarief alleen voor nieuwe spaarders (na 3 juni 2008) en voor oude spaarders die hun rekening al eerder hadden omgezet. De rest blijft gewoon op 4,5% staan, totdat ze zelf actie ondernemen. Dit is bevestigd door CE.

Schande.
Qua rente 10 goede punten.
Qua handelswijze 15 slechte punten.

Ik zal dit nieuws plaatsen in 'Het laatste nieuws rondom sparen', zodat bezoekers van www.spaarinformatie.nl ook gewaarschuwd worden d.m.v. 'Nieuws uit het forum'.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 sep 2008 12:50 pm 
Vijfje

Is er iemand met het lage rentepercentage die een bedragje wil storten op zijn of haar CE-rekening om te zien of de bank dat gaat zien als 'actieve spaarder' en daardoor automatisch 5,25 % krijgt?

Ik meen mij zoiets van de vorig keer te herinneren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 sep 2008 2:08 pm 
Daalder

Ik heb ook automatich een verhoging naar 5.25% gekregen.
Wel heb ik moeten bellen om van 4.5% naar 5% te gaan.
En ik ben geen nieuwe spaarder. :wink:
Of maakt het verschil hoeveel er van een persoon op deze bank staat? :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 26 sep 2008 2:38 pm 
Dubbeltje

Het kan nog wel iets gekker: kon vanochtend niet meer inloggen (3x) waarna mijn PIN geblokkeerd werd. Even gebeld met het contact Center en wat bleek: er was per abuis een nieuwe PIN aangemaakt omdat ik een adreswijziging had doorgegeven en daarna gevraagd had om omzetting van oude naar nieuwe spaarder. De nieuwe PIN was dus al actief maar had ik nog niet ontvangen per post, waardoor het misging.

Echter, als je telefonisch contact zoekt met het Contact Center moet je weer je PIN ingeven, waarna automatisch ook de nieuwe PIN nu geblokkeerd is. Kortom, ik wacht nu op een PIN per post die alweer ongeldig is. Zal uiteindelijk allemaal wel goedkomen, maar daar gaan nog wel wat weekjes overheen...

Profiel  

Berichttitel: Renteverhoging
BerichtGeplaatst: vr 26 sep 2008 2:40 pm 
Stuiver

Heb ook maar eens gebeld. Bleef maar op 4,5% staan. Vond ik nu toch wel te lang duren. Omgezet naar 5,25% . Hoop toch niet dat ik na iedere mutatie daar achter aan moet bellen. Geen brief gekregen of teken van leven. Dus nu maar eens gebeld. Bleek geen enkel probleem. Waarom niet gelijke monniken, gelijke kappen ?? Begrijp deze policy niet helemaal.
:shock: :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 sep 2008 8:03 pm 

Doboy schreef:
Nog steeds 4,5% :( , belachelijk.

Ja indd heb mijn rekenig op 20 mei geopend daar ongeveer 2 weken voordat het 5% werd.
Nu alweer 5+
Beetje jammer dat je dan als een oude klant gezien word ..
Ik ben eigenlijk niet van plan meer hier ooit 1 euro te storten ..
Met verhalen dat je moet bellen voor rente verhoging ..
Beetje bank doet dat namenlijk automatisch zoals wel alle andere die ik heb oplichters ..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 sep 2008 8:20 pm 
Daalder

Is toch een kleine moeite om even te bellen. Een internet rekening moet je sowieso regelmatig inloggen, en dan zie je het ook als er een renteverschil is.
Het gaat om een aktie, om nieuwe klanten te werven.
Ik vind het prima, zolang ze dat op de Top Interest doen, want dan kan ik dmv een telefoontje ook die rente krijgen.
De bank kan ook gewoon een nieuwe variant bedenken, met een andere naam, zodat ze de rente voor mij niet hoeven te verhogen.
Een manier die voorheen veel gebruikt werd.
Dan zou ik weer een rekening moeten gaan openen, en alles overboeken om aan die rente te komen.

Neehoor, dit is veel makkelijker. Ga zo door CE.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 sep 2008 10:51 pm 
Kwartje

als ik goed geinformeerd ben, wordt de rente toch uitgekeerd bij rente verhoging??

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 12:27 am 
Knaak

Jippie krijg 10 cent per dag meer. Dan heb ik na 1030 jaar mijn verlies op de beurs goedgemaakt.

In the long run.......
We're all dead

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 10:11 am 
Kwartje

Ik heb al eerder een mailtje gestuurd en krijg ook 5.25% .

hier op spaarinformatie niet erg duidelijk dat dit alleen maar voor nieuwe spaarders .Tenzij .

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 1:47 pm 

Kwam net CE banner tegen op RTLZ.nl, waar vrolijk geadverteerd wordt met 5% rente. Als je doorklikt naar de website staat er 5.25%. Hopelijk een niet erg slimme reclamecampagne van CE, of toch een voorbode voor een correctie naar 5%???

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 1:50 pm 
Dubbeltje

Vast nog een oude banner

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]