Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 2:51 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 7:09 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 29 jun 2007 9:23 am
Berichten: 135
nickname schreef:
Father Ted schreef:
Volgens mij is de vroegtijdige opzegmogelijkheid van je deposito verdwenen en is dit niet meer online te regelen.


Ik vind dat ze bij zo`n wijzeging de spaarders van te voren hadden moeten informeren.



Voorlopig is alleen het online opzeggen onmogelijk.
Dit wil helemaal niet zeggen dat alle wijzen van opzeggen onmogelijk zijn geworden.
T wordt natuurlijk wel wat bewerkelijker, maar dat was mogelijk juist de bedoeling. :cry:
In de voorwaarden staat nergens dat online opzeggen mogelijk is, dus ik zou niet weten waarom ze de spaarders zouden moeten informaren over een wijziging hierop.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 7:18 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
binkie schreef:
T wordt natuurlijk wel wat bewerkelijker, maar dat was mogelijk juist de bedoeling. :cry:


En terecht! Ik heb ook nog een 5% deposito tot maart 2009 lopen en die dien ik ook gewoon uit. Destijds was 5% een mooie rente (4,5% op de spaarrekening) en inmiddels is het zelfs nadelig, omdat 5,25% op de spaarrekening wordt gegeven. Sterker nog, er is zelfs 6% rente voor 6, 9 en 12 maanden...maar ik vind het wel zo fair om de oude deposito uit te zitten. Destijds had ik er voordeel bij (hogere rente) en nu een beetje nadeel (lagere rente). Met een ander bedrag maak ik trouwens wél weer gebruik van die 6% aanbieding. Het gaat mij persoonlijk te ver om die oude deposito van 5% voortijdig de deur uit te gooien.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 12:03 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 29 jun 2007 9:23 am
Berichten: 135
rogervdh schreef:
binkie schreef:
T wordt natuurlijk wel wat bewerkelijker, maar dat was mogelijk juist de bedoeling. :cry:


En terecht! Ik heb ook nog een 5% deposito tot maart 2009 lopen en die dien ik ook gewoon uit. Destijds was 5% een mooie rente (4,5% op de spaarrekening) en inmiddels is het zelfs nadelig, omdat 5,25% op de spaarrekening wordt gegeven. Sterker nog, er is zelfs 6% rente voor 6, 9 en 12 maanden...maar ik vind het wel zo fair om de oude deposito uit te zitten. Destijds had ik er voordeel bij (hogere rente) en nu een beetje nadeel (lagere rente). Met een ander bedrag maak ik trouwens wél weer gebruik van die 6% aanbieding. Het gaat mij persoonlijk te ver om die oude deposito van 5% voortijdig de deur uit te gooien.


Heeft m.i. helemaal niets met fair te maken. Het opzeggen en het bijbehoende boetepercentage heeft altijd in de voorwwarden gestaan.
Maar nogmaals: een kwart procent boete in een kwartaal is dus 1 procent op jaarbasis. Dus een 5% deposito opzeggen voor een 6% heeft geen financieel voordeel!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 12:20 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Tssk. Dat geloof je zelf :?:

Of het opheffen van een deposito een dag langer of korter duurt zal voor de liquiditeit van de bank niet veel uitmaken lijkt mij zo.

Ik vind het opheffen van deposito´s bij deze prima bank, een extreme vorm van paniekvoetbal.
Gezien de boete zal het namelijk niet gauw lonend zijn.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 12:31 pm 

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 6:42 pm
Berichten: 16
Andrew schreef:
Deposito annuleren kan alleen nog maar schriftelijk ! Vertragingstaktiek vanwege liquiditeitsprobleem!


Ik ben er voorstander van dat forumleden die dit soort paniek opwekkende berichten verspreiden zonder goede onderbouwing meteen gebanned worden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 1:13 pm 

Geregistreerd: zo 16 maart 2008 12:00 am
Berichten: 11
Helemaal mee eens, paniekzaaierij is van alle tijden en daar wordt niemand beter van :evil:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 1:41 pm 

Geregistreerd: ma 20 okt 2008 1:15 pm
Berichten: 5
P. Lindo schreef:
Ik ben er voorstander van dat forumleden die dit soort paniek opwekkende berichten verspreiden zonder goede onderbouwing meteen gebanned worden.

Meteen bannen gaat wel heel ver, misschien kan Andrew e.e.a. alsnog onderbouwen. Zo niet dan kan hij dit soort posts beter achterwege laten. De handelswijze van CE lokt dit soort reacties natuurlijk wel een beetje uit. De online mogelijkheid voor het annuleren van een deposito laten vervallen en het verhogen van rente op kortlopende deposito's dragen gezamenlijk niet bij aan het vertrouwen van mij persoonlijk in deze bank. Ik denk dat het niet verstandig is om geld wat je de komende 3 maanden (of misschien nog ietje meer, steeds gerekend van de dag van vandaag) nodig hebt, hier te stallen. En uiteraard niet boven het garantiebedrag gaan zitten, maar dat is met de 100K per persoon natuurlijk voor de meeste mensen ruim voldoende.

Groet, Hans


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 4:44 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Ik denk bij een actie als deze juist, "slim gedaan".
Nu hebben ze niet zo snel last van "dummies" die bij elke tiende renteverschil een deposito gaan opzeggen.
Veel mensen rekenen niet eerst uit wat het scheelt, en zoeken meteen naar die knop om te annuleren.

Als het over een paar maanden 10 euro scheelt, dan eten we dit weekend wel een keer sausijzen in plaats van steak.
Dan is dat verschil ook verdwenen, en het kost een stuk minder werk.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 6:43 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 maart 2008 6:10 pm
Berichten: 173
obligataire schreef:
Tssk. Ik vind het opheffen van deposito´s bij deze prima bank, een extreme vorm van paniekvoetbal.
Gezien de boete zal het namelijk niet gauw lonend zijn.


Hangt er van af wat je doet met het vrijgekomen geld. Ik heb het grotendeels belegd (gespeculeerd is een beter woord) en daarmee in enkele dagen een rendement van 17,3% behaald, ofwel 1557% op jaarbasis! Daar kan geen deposito tegenop....Met paniekvoetbal hoeft het annuleren van een deposito dus niets te maken te hebben. Mensen kunnen allerlei motieven hebben om een deposito te annuleren. In mijn geval was het annuleren dus ingegeven door de behoefte snel extra cash vrij te maken om mee te speculeren, een gok die goed is uitgevallen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 6:51 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Uiteraard ligt het dan anders, ik doelde ook niet op deze situatie maar eerder op een situatie waarbij men een deposito liquideert omdat men de bank als zodanig niet meer vertrouwt.
Het stond er wat ongelukkig geformuleerd.

Overigens ben ik toch wel een beetje verbaasd dat mensen een deposito beëindigen voor een gokje op de beurs.
Het heeft goed uitgepakt, was dat niet gebeurd dan had je je nog wel eens achter de oren gekrabd denk ik :wink:
Maar proficiat met het succes het is je gegund.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 6:54 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 feb 2008 10:11 pm
Berichten: 80
Karel Spaargraag schreef:
Nu hebben ze niet zo snel last van "dummies" die bij elke tiende renteverschil een deposito gaan opzeggen.
Veel mensen rekenen niet eerst uit wat het scheelt, en zoeken meteen naar die knop om te annuleren.


Karel, deze "dummie" is heel goed in staat om zelf te bepalen of ik wel of niet een deposito vroegtijdig beëindig. En daar was die annuleringsknop verdomd handig voor.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 7:10 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
binkie schreef:
Heeft m.i. helemaal niets met fair te maken. Het opzeggen en het bijbehoende boetepercentage heeft altijd in de voorwwarden gestaan.
Maar nogmaals: een kwart procent boete in een kwartaal is dus 1 procent op jaarbasis. Dus een 5% deposito opzeggen voor een 6% heeft geen financieel voordeel!


Klopt, het staat in de voorwaarden, dus mensen kunnen deze omweg bewandelen. Persoonlijk vind ik dat CEB dat best eruit mag halen en dat het beëindigen van de deposito uitsluitend mogelijk is bij bijv. overlijden van één van de rekeninghouders of de aankoop van een huis. Maar niet om een hogere rente te scoren...was de rente gezakt, dan was iedereen blij geweest met het deposito. Maargoed, CEB doet zich dat zelf aan...dus ik kan het niemand kwalijk nemen als ie voor 10 of 20 euro deze weg bewandeld. Door het on-line annuleren van een deposito te schrappen, wordt de drempel wel iets hoger gelegd. Extra een brief sturen, postzegel plakken, naar de brievenbus, etc...dan is het toch al minder gemakkelijk dan "even" op een button clicken vanuit de luie stoel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 7:41 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
rogervdh schreef:
Door het on-line annuleren van een deposito te schrappen, wordt de drempel wel iets hoger gelegd. Extra een brief sturen, postzegel plakken, naar de brievenbus, etc...dan is het toch al minder gemakkelijk dan "even" op een button clicken vanuit de luie stoel.


Oneens.
Als men internetbankje wil spelen (lage kosten), kan men er best voor zorgen dat het gemak van internet ook zo veel mogelijk aan de kant van de klant komt te liggen.

Zo irriteer ik mij ook regelmatig aan het feit dat men via met een muisklik iets kan bestellen, maar wil men er weer vanaf, of zijn er klachten, dan slaan ze je dood met 'schrijf maar een brief'.
Halfbakken gedoe vind ik dat altijd.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 7:45 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Paul209 schreef:
Zo irriteer ik mij ook regelmatig aan...


Je zult nu wel boos worden, maar:

http://mblog.web-log.nl/mblog/2006/09/z ... eren_.html

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2008 8:05 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
SpaarXL schreef:
Paul209 schreef:
Zo irriteer ik mij ook regelmatig aan...


Je zult nu wel boos worden, maar:

http://mblog.web-log.nl/mblog/2006/09/z ... eren_.html


Helemaal gelijk.
Maar omdat ik mijn fouten en tekortkomingen graag op anderen afwentel, ben ik nog aan het twijfelen of ik op het rode uitroepteken zal drukken.
Het is namelijk not done in nieuwsgroepen of fora (niet zijnde gericht op taal) mensen af te rekenen op taalfouten.

Zo kijk ik bijv. altijd graag naar wie mensen zijn, niet wat ze hebben.
Vandaar dat ik je deze zonde waarschijnlijk ga vergeven.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Laatst bijgewerkt door Paul209 op ma 20 okt 2008 8:11 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO