Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 9:35 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 27 sep 2008 1:20 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 29 jun 2007 9:23 am
Berichten: 135
De CEB heeft een vriendelijke regeling voor het voortijds opzeggen van een deposito.
Je betaalt nl 0.25% van de hoofdsom per niet afgemaakt kwartaal.

Indien er nog een restlooptijd is van een half jaar betaal je dus .5%, wat soms voordeliger is dan de resttijd uitzitten bij een lage rente. (nl als je ergens anders meer als 1% extra krijgt)

Vraag is alleen hoe het zit met de opgebouwde rente.
De te betalen boete rekenen ze perfekt uit op de site, maar de uit te keren rente niet. Iemand ervaring hiermee?


Laatst bijgewerkt door binkie op za 27 sep 2008 3:28 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 27 sep 2008 1:24 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me erg voor de hand liggend dat je gewoon de opgebouwde rente uitbetaald krijgt.
Die boete geldt m.i. alleen voor de hoofdsom.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 27 sep 2008 1:30 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 dec 2007 10:21 pm
Berichten: 97
Dit vroegtijdig stopzetten werkt perfect.

Je betaalt de boete uit de voorwaarden over de hoofdsom en het restant plus de tot dan toe opgebouwde rente staat binnen enkele seconden op je Topinterest rekening.

En in sommige gevallen is vroegtijdig stopzetten inderdaad lucratief.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 sep 2008 2:27 am 
Stuiver

Geregistreerd: wo 16 jul 2008 3:11 am
Berichten: 98
Inderdaad een vriendelijke regeling. Bijvoorbeeld als je het grootste deel van de hoofdsom tegen verwachting snel nodig hebt. De boete is redelijk.

Bij Opdrachten -> Deposito Annuleren kan je even de huidige Boeterente bekijken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2008 6:42 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 feb 2008 10:11 pm
Berichten: 80
Volgens mij is de vroegtijdige opzegmogelijkheid van je deposito verdwenen en is dit niet meer online te regelen.

Zou er teveel geld wegstroomt zijn de laatste tijd :?:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2008 8:23 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 maart 2008 6:10 pm
Berichten: 173
Volgens de nu geldende voorwaarden is de mogelijkheid om een termijndeposito op te heffen nog steeds aanwezig:

ARTIKEL 21. Voortijdige beëindiging van een Termijndeposito
1. Voortijdige beëindiging van een Termijndeposito is niet mogelijk, tenzij hiervoor door het management van de Bank aan de Rekeninghouder toestemming is verleend.
2. Bij voortijdige beëindiging van het Termijndeposito is de Bank bevoegd een boete in rekening te brengen, ter hoogte van 0,25% over de hoofdsom, voor ieder kwartaal of een deel daarvan, vanaf het moment van de voortijdige beëindiging tot en met het einde van de Contractuele looptijd.

Zie voor alle artikelbepalingen: http://www.crediteurope.nl/fb/sites/nl/ ... terest.pdf

Of het nog steeds mogelijk is om een termijndeposito online te annuleren weet ik niet. Zelf heb ik mijn termijndeposito ca. 2 weken geleden via de website van de bank kunnen beëindigen. Wanneer ik nu inlog kan ik geen 'annuleer-knop meer ontdekken. Wellicht is de 'annuleer-knop' alleen zichtbaar voor degenen die een termijndeposito hebben lopen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2008 9:16 pm 

Geregistreerd: vr 17 okt 2008 9:12 pm
Berichten: 7
De optie voortijdige beëindiging is inderdaad verdwenen ,begin deze week was die nog wel beschikbaar.
Wat moet je hier nu weer van denken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2008 9:29 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 mei 2008 8:18 pm
Berichten: 172
Dat ze liever niet hebben dat je een deposito voortijdig beëindigd misschien? Het nieuwe actie-aanbod van 6% op deposito's voor bestaande klanten wijst ook al een beetje in die richting. Ze willen graag het geld behouden dat er nu staat. Is er misschien een uittocht aan de gang bij CEB? Misschien ben ik een beetje argwanend geworden, maar ik mag toch niet hopen dat ze IceSave achterna gaan?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2008 9:31 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
kuripot schreef:
Is er misschien een uittocht aan de gang bij CEB?


Dat had je nou niet moeten schrijven.
Ik hoor wat vallen. :roll:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2008 9:46 pm 

Geregistreerd: vr 17 okt 2008 9:12 pm
Berichten: 7
Ze zijn alleen vergeten bij het rubriekje "help" het voorbeeld weg te halen van voortijdige beëindiging,daar staat dat je gewoon de boel kan annuleren.
Hier horen ze je toch over te informeren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2008 10:45 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Wat een paniekvogels weer. Dat had ik toch niet verwacht van sommigen. (Misschien ook wel..bij nader inzien)
Natuurlijk proberen ze het iets moeilijker te maken om een deposito op te zeggen als ze maar 0.25% boete per kwartaal rekenen. Anders zou iedereen z'n lopende deposito opzeggen, en een nieuwe voor 6% afsluiten.
Ik heb er nog een lopen tot april tegen 5%.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2008 11:26 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 maart 2008 6:10 pm
Berichten: 173
Karel Spaargraag schreef:
Wat een paniekvogels weer. Dat had ik toch niet verwacht van sommigen. (Misschien ook wel..bij nader inzien)


Ik weet niet of je (mede) op mij doelt, maar mijn motivatie om de termijndeposito te beëindigen was de overweging dat ik een beter rendement elders kon behalen, zelfs na betaling van de boete (voor één kwartaal). Met paniek had de beslissing niets van doen. Ik heb nog steeds een aanzienlijke som geld op de spaarrekening van deze bank staan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 12:00 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 29 jun 2007 9:23 am
Berichten: 135
Karel Spaargraag schreef:
Wat een paniekvogels weer. Dat had ik toch niet verwacht van sommigen. (Misschien ook wel..bij nader inzien)
Natuurlijk proberen ze het iets moeilijker te maken om een deposito op te zeggen als ze maar 0.25% boete per kwartaal rekenen. Anders zou iedereen z'n lopende deposito opzeggen, en een nieuwe voor 6% afsluiten.
Ik heb er nog een lopen tot april tegen 5%.


Een boete van .25% per kwartaal. Dus er is geen reden om je 5% deposito op te zeggen en een 6% af te sluiten. Daar zit financieel geen voordeel in.

Toch vind ik het jammer dat online opzeggen (even) onmogelijk is.
Verder niets dan lof over deze bank.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 12:57 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 05 apr 2008 10:37 pm
Berichten: 51
Ik heb niet alleen een deposito bij CEB geopend omdat ik het zou kunnen annuleren als het renteverschil te groot zou worden, maar vooral omdat ik in tegenstelling tot mijn deposito bij bijv. ATB gemakkelijk aan het geld kan komen, mocht ik dat nodig hebben.

En het zou wel spijtig zijn als dit niet meer kan... :(


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2008 1:14 pm 

Geregistreerd: vr 17 okt 2008 9:12 pm
Berichten: 7
Father Ted schreef:
Volgens mij is de vroegtijdige opzegmogelijkheid van je deposito verdwenen en is dit niet meer online te regelen.


Ik vind dat ze bij zo`n wijzeging de spaarders van te voren hadden moeten informeren.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO