Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 8:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 337 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2009 9:14 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Linn schreef:
@ Paul, ik lees tussen je regels door een zekere afkeer voor Dirk Scheringa en c.s., volgens mij ben je niet zo neutraal als je wilt doen vermoeden.

Werden heel vroeger woekeraars ook niet de tempel uitgegooid? :lol:
Jammer dat je deze keer niet tussen de regels -m.b.t. de positie van DSB- door gelezen hebt.
Succes met de afwikkeling.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2009 9:20 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
henrid schreef:
......schuldigen van het faillissement zijn letterlijk gezien diegenen die n.a.v. zijn oproep de liquiditeit om zeep hebben geholpen, toch? :shock:

Ik ben bang dat je oorzaak en gevolg nu verwisselt.....een bank is zelf verantwoordelijk voor zijn eigen reputatie. Die reputatie was door eigen toedoen zo slecht geworden dat de bank een prooi is geworden van claimende gedupeerden en idioten zoals Lakeman. Daarnaast denk ik dat dure hobby's zoals musea en betaalde voetbalclubs onnodig veel liquiditeit aan de bank onttrokken hebben, en dat is dan weer het nadeel als een grote organisatie door één man worden geleid met al zijn kwaliteiten maar ook zijn fouten en menselijkheden. Maar goed de oproep van Lakeman vond gehoor omdat er al te veel aan vooraf was gedaan.

Dat wil niet zeggen dat de acties van Lakeman daarom minder verwerpelijk zouden zijn. Zonder deze oproep had er waarschijnlijk een goed voorbereide wisseling van de wacht plaatsgevonden bij DSB waarbij de bank als geheel waarschijnlijk gespaard zou zijn gebleven. Die plannen heeft hij doorkruist met zijn doldrieste oproep op TV. Ik kan en wil niet begrijpen dat iemand dat redelijkerwijze kan goedkeuren of zelfs bewonderen.

Mijn belang is dat ik spaargeld heb bij DSB <100K

_________________
Pecunia non olet!


Laatst bijgewerkt door obligataire op ma 19 okt 2009 9:22 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2009 9:22 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Ach, als je je geld weer terug hebt denk je er weer heel anders over. :wink:
Zie mijn onderschrift.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2009 9:28 am 

Geregistreerd: do 15 okt 2009 9:19 am
Berichten: 10
Haha, ondanks het feit dat de gebouwen van DSB in Wognum Basiliek, Kathedraal en Citadel heetten, wil ik het nog niet vergelijken met de tempel waar de handelaars vroeger uitgegooid werden...


@henrid: Dat zijn uiteindelijk wel diegenen die DSB over het randje hebben geduwd.

De schuldige is m.i. DSB zelf. DSB heeft, door het verkopen van slechte produkten, snel veel geld binnengeharkt maar is wel steeds verder richting afgrond gegaan (omdat er gewoon geen gezond bankbedrijf achter staat om alles winstgevend draaiend te houden).
Ze zouden ook zonder het weghalen van de gelden wel failliet zijn gegaan vroeg of laat, DS was niet voor niks al een halfjaar bezig de toko te verkopen (al ver voor Lakeman's oproep). En het is ook niet voor niks dat niemand er trek in heeft de toko over te kopen, en zij die wel geinteresseerd zijn afhaken na het inzien van de boeken.


@Linn, Goed om te horen dat je je geld gespreid hebt! Dan hoef je je gelukkig geen zorgen te maken.
Ikzelf heb geen enkele relatie met deze BV, geen hypotheek (sns), geen lening (nergens), geen spaargeld (moneyou), niets...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2009 9:30 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Paul209 schreef:
Ach, als je je geld weer terug hebt denk je er weer heel anders over. :wink:
Zie mijn onderschrift.

Naar mijn idee laat jij je erg leiden door je afkeer van de persoon Dirk Scheringa. Die afkeer deel ik grotendeels maar anders dan jij besef ik veel meer dat er vele gedupeerden zijn in dit drama, mensen die niet zelf hun handtekening onder wurgcontracten hebben gezet maar die geld onderbrachten bij DSB omdat zij meenden dat dit een betrouwbare bank is.

Wat de achtergestelde deposito's betreft, deze hadden een hogere rentevergoeding maar ook niet dusdanig hoog dat je daarbij direct aan het risico van omvallende banken denkt. Een kwestie van geheel andere orde dan wanneer je bijvoorbeeld geld in Dubai meent te moeten gaan beleggen tegen 12% of iets dergelijks.
Het leedvermaak wat uit sommige postings blijkt vind ik dan ook zeer verwerpelijk.

Twee jaar geleden had ik ook nog een achtergesteld deposito.

_________________
Pecunia non olet!


Laatst bijgewerkt door obligataire op ma 19 okt 2009 9:31 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2009 9:30 am 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
henrid schreef:
Nog een opinie-bericht, maar dan van mezelf: Lakeman mag dan best een idioot zijn, maar de schuldigen van het faillissement zijn letterlijk gezien diegenen die n.a.v. zijn oproep de liquiditeit om zeep hebben geholpen, toch? :shock:


Daar hoor ik toch zeker niet bij.!
Ik heb mijn saldo laten staan.!! ( € 3,95) :|


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 okt 2009 9:32 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Jammer van de interessante discussie maar dit topic is gesloten.
Nieuwe fase, nieuw topic op:
viewtopic.php?f=24&t=4174

Uiteraard kan deze discussie daar verder gevoerd worden met medeneming van een (liefst kleine) quote.
Alle inzenders bedankt voor de discipline alles zo veel mogelijk in 1 topic te plaatsen.
Waarschijnlijk zijn hierdoor veel dubbele discussies achterwege gebleven.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 337 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO