Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu ma 16 jun 2025 3:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 16 jan 2009 2:10 pm 
Kwartje

Ik heb vandaag een brief gekregen van Garantibank met een verklaring over de debetrente en nieuwe depositobevestigingen met een gecorrigeerde datum.

uit de brief:
de debetrente is ontstaan doordat uw deposito is geboekt met een onjuiste valutadatum.
Alle bij-en afschrijvingen op de spaarrekening worden genoteerd met een boekingsdatum en een valutadatum. Op het moment dat uw deposito werd ingeboekt was de bijschrijving nog niet gevaluteerd waardoor er een debetrente is ontstaan.
Om de debetrente te kunnen corrigeren is het bestaande deposito gewijzigd. Uw deposito is teruggedraaid en opnieuw ingeboekt met de juiste valutadatum
Bijgevoegd ontvangt u de nieuwe depositobevestiging

De deposito's (ik heb er twee) zijn nu een dag later ingegaan. Eentje ervan loopt nu 2 dagen later af ( vanwege weekend) waardoor ik daarop nu iets meer rente krijg.

Als ze dit bij iedereen moeten corrigeren, zijn ze nog wel even bezig, vrees ik.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 16 jan 2009 3:41 pm 
Stuiver

Nog steeds niets meer gehoord na het (standaard?)mailtje dat ze mij hebben gestuurd.
Ik wacht met smart op de terugstorting van mijn € 1,29 :mrgreen:
Ze kunnen zich een postzegel uitsparen door de brief niet te versturen aangezien ik deze nu al gelezen heb in de post van Borra :P
Ze hebben zich wel een hoop werk op de hals gehaald door dit valuteringsdrama en ook ik ben benieuwd of mensen, die niet geklaagd hebben, hun geld terugkrijgen

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 16 jan 2009 7:02 pm 
Gulden

Tsja, er zullen mensen zijn die zeggen: "Waar maak je je druk om, volg die banken maar gewoon", maar ik ben het met je eens: Altijd blijven checken, die handel!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 16 jan 2009 9:35 pm 
Dubbeltje

Thijs schreef:
Ook ik heb vandaag Eur. 24,98 debetrente terug. Leuk dat iedereen Garantibank een pluim geeft voor het goed afhandelen maar...het had natuurlijk nooit mogen gebeuren. Is er trouwens iemand die NIET geklaagd heeft en toch de debetrente heeft teruggehad?

Sterker nog, ik moet mezelf corrigeren, na het lezen van die brief merk ik dus dat er helemaal geen korte metten is gemaakt met valutering op de spaarrekening. Ze hebben gewoon de depositodata opgeschoven. De kernpunt van mijn kritiek was juist dat het gewoon belachelijk is dat je uberhaupt op een spaarrekening kunt valuteren. Daar hebben ze nog steeds geen verandering in gebracht en dat gaat ook niet gebeuren zo te zien. Ik zal dat toch meenemen als die dingen over een half jaar aflopen...

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 17 jan 2009 10:14 am 
3 Kwartjes

Gisteren kreeg ik als reactie op mijn 2e e.mail dat mijn 1e e.mail niet was ontvangen. Vreemd want op mijn 1e e.mail heb ik als antwoord gekregen dat de fout zou worden hersteld.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 17 jan 2009 12:03 pm 
Vijfje

Geldwolf schreef:
Ze hebben gewoon de depositodata opgeschoven.........

Hoe luidt dat spreekwoord ook al weer, van de geit en de kool die allebei gespaard worden..... 8)

Ik kan er mee leven want een dag roodstand is ongeveer 3 x zo duur als een dag sparen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 17 jan 2009 12:44 pm 
Kwartje

obligataire schreef:

Ik kan er mee leven want een dag roodstand is ongeveer 3 x zo duur als een dag sparen.

Tja, dat was ook mijn overweging om niet weer een mail aan Garanti te sturen. Maar het klopt natuurlijk niet. Ik hoop toch echt, dat alle banken de afschaffing van valutering nu serieus gaan oppakken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 19 jan 2009 5:59 pm 
Dubbeltje

Voor zover ik weet is Garanti ook de enige spaarbank die valuteert. Maar inderdaad, de grootbanken met betaalrekeningen moeten het binnenkort ook maar eens af gaan schaffen, maar dat moeten ze toch al vanwege regelgeving geloof ik.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 19 jan 2009 6:28 pm 
Kwartje

In november van dit jaar pas.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 19 jan 2009 8:18 pm 
Kwartje

Geldwolf schreef:
Voor zover ik weet is Garanti ook de enige spaarbank die valuteert. Maar inderdaad, de grootbanken met betaalrekeningen moeten het binnenkort ook maar eens af gaan schaffen, maar dat moeten ze toch al vanwege regelgeving geloof ik.

CE valuteert ook, :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 20 jan 2009 5:05 pm 
3 Kwartjes

De debetrente is teruggestort, de ingangsdata van de deposito's zijn niet gewijzigd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 20 jan 2009 5:33 pm 
Vijfje

Idem bij mij, ik denk dat het ze toch te veel werk was om de deposito's 'op te schuiven' :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 20 jan 2009 5:34 pm 
Kwartje

Ik ben bang dat dat nog wel gebeurd Linn. Ik kreeg het ook teruggestort...geen schrijven gehad verder...maar zag enkele dagen later dat alle deposito's 1 dag waren opgeschoven.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 20 jan 2009 5:38 pm 
Kwartje

Vorige week donderdag debetrente teruggestort gekregen, vandaag deposito in datum verschoven, en schrijven ontvangen met uitleg en excuses.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 20 jan 2009 5:42 pm 
Stuiver

Ook ik heb vandaag de debetrente teruggestort gekregen.
Tot nu toe niets van wijzigingen aan de deposito's kunnen zien.
Lijkt me wel een hoop werk om alle data e.d. te gaan aanpassen.
De enige reden die ik kan bedenken dat het voor Garantibank een 'goedkopere' oplossing is.
Misschien is de nood hoger dan wij allemaal denken......

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]