Ik heb het volgende bezwaarschrift ingediend.
Als nu iedereen dat doet, vinden ze dat misschien zo vervelend dat ze het collectief terugdraaien
===========================
Geachte dames en heren,
Graag wil ik mijn ongenoegen kenbaar maken over de bovenvermelde debetboeking van EUR xx.xx
op mijn spaarrekening met nummer xxxxxxxxxxxx.
Door het toepassen van valutering rondom de aanmaak van enkele deposito's, zou ik op enkele data 'rood' hebben gestaan.
Ik wil er met nadruk op wijzen dat het saldo feitelijk nooit negatief is geweest. Dit is technisch niet eens mogelijk.
Er is een boekhoudkundige truc toegepast door te schuiven met de datum van ontvangst van het binnenkomende geld.
Het geld is intern doorgeboekt naar deposito's dus van roodstand bij Garantibank is geen enkele sprake,
hoe je er ook tegenaan kijkt.
Het verschil tussen betaalbanken en de spaarbanken is wezenlijk.
Hoe is het mogelijk om rood te staan op een spaarrekening(!) als je dat niet expliciet overeenkomt met de bank?
Dat kan zelfs bij een betaalrekening niet.
Hoe kunt u debetrente in rekening brengen terwijl zelfs het percentage daarvan nergens te achterhalen valt.
Tevens vind ik het vreemd dat bij de vermelding van de opgebouwde rente, welke maandelijks wordt aangepast,
niets staat vermeld over de nog te verrekenen debetrente.
Mede daardoor, ben ik het hele jaar ervan uit gegaan dat Garantibank niet aan valutering doet.
Als ik dit direct had geweten na de eerste keer, dan zou ik daar bij een volgende depositostorting rekening mee hebben gehouden.
Ik ben van mening dat deze onprettige handelwijze niet bij uw bank past,
waar ik overigens altijd zeer tevreden over ben geweest.
Hopelijk ziet u in mijn betoog voldoende reden om de debitering van EUR xx.xx ongedaan te maken.
Met vr.groet,
xxxxxxxxxxxxxxxx