Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu zo 15 jun 2025 1:50 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 04 dec 2011 4:18 pm 
2 Kwartjes

Ja dat kan zo zijn, maar SNSBank zegt dat je naar het volgende adres moet sturen:

SNS Bank
Postbus 34
6800 AA Arnhem

En voor € 0,46 risico nemen dat niet goed aan komt? En ik dan te laat mijn opgenomen spaarloon krijg terwijl ik echt nodig heb.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 05 dec 2011 3:11 pm 
Kwartje

@Yipman: Verrassend dat je eerst klaagt en vervolgens niet geholpen blijkt te willen worden

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 05 dec 2011 6:12 pm 
2 Kwartjes

Het gaat niet over geholpen worden. Want wie geeft mij de garantie dat SNS Bank mijn aanvraag voor opnemen van spaarloon wel behandeld als ik niet naar adres stuur waar zij zeggen waar het heen gestuurd moet worden.

En aangezien geen een van postcodes deden matchen met de antwoordnummers lijkt me het al helemaal geen goed idee. Ja ik vind het niet van deze tijd om als bank geen antwoordnummer te gebruiken, maar om nou voor € 0,46 het risico nemen dat mijn aanvraag vertraagd of helemaal niet behandeld word doe ik dus liever niet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 22 dec 2011 12:42 pm 
Daalder

Toeloop spaarloon kost 40 miljoen euro.

Staatssecretaris Weekers van Financiën heeft zich behoorlijk misrekend. De enorme toeloop op de spaarloonregeling gaat de schatkist minstens 40 miljoen euro kosten.
Meer dan 260.000 mensen hebben nog een spaarloonregeling geopend.

Meer op: http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws ... o-geld.xml

Op bovenstaande pagina staan tevens linken naar opnameformulieren van een aantal banken.
Rabobank
ABN Amro
ING
AEGON
SNS Bank
Friesland Bank
ASR

De discussie over het postadres van SNS is een overbodige geweest.
Klanten kunnen ook door in te loggen, digitaal hun opdracht tot beëindiging verzenden. :shock:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 22 dec 2011 2:10 pm 
2 Kwartjes

1500 schreef:
De discussie over het postadres van SNS is een overbodige geweest.
Klanten kunnen ook door in te loggen, digitaal hun opdracht tot beëindiging verzenden. :shock:

Dat kon eerst dus niet, ik heb mijn formulier al opgestuurd, zou ik het nu ook nog eens digitaal moeten doen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 22 dec 2011 2:27 pm 
Daalder

Ik zou als ik jou was over die vraag even bellen met SNS.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 29 dec 2011 1:41 pm 
Daalder

1500 schreef:

Staatssecretaris Weekers van Financiën heeft zich behoorlijk misrekend. De enorme toeloop op de spaarloonregeling gaat de schatkist minstens 40 miljoen euro kosten.

Ben benieuwd hoeveel mensen er blij zijn met hun "spaarloon-aktie" als zij in 2012 ontslag krijgen.
Dan zou Weekers wel eens de lachende derde kunnen zijn

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 02 jan 2012 2:20 pm 
Kwartje

Icesave today,I save schreef:
Ben benieuwd hoeveel mensen er blij zijn met hun "spaarloon-aktie" als zij in 2012 ontslag krijgen.
Dan zou Weekers wel eens de lachende derde kunnen zijn

Leg dat eens even uit? Waarom zou deze spaarlook truc invloed hebben op het aantal werkelozen, en waarom zou Weekers blij zijn met meer mensen die een WW-uitkering nodig hebben?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 02 jan 2012 2:36 pm 
2 Kwartjes

1500 schreef:

Kosten, kosten.... tja, ik denk dan vooral dat dat bedrag de jaren hiervoor bespaard is door de overheid omdat blijkbaar veel mensen geen gebruik maakten van de spaarloonregeling terwijl ze daar wel recht op hadden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 02 jan 2012 3:17 pm 
Kwartje

Citaat:
omdat blijkbaar veel mensen geen gebruik maakten van de spaarloonregeling terwijl ze daar wel recht op hadden

Fijn dat het afgelopen is met dit zeer onrechtvaardige en bewerkelijk belasting voordeel voor een beperkte groep;

Je werkgever moest meewerken
Je kon alleen meedoen als er voldoende animo in het bedrijf was
Je werkgever zocht meestal een bank voor je dat was niet altijd jou keus
De bank maakte afspraken met je werkgever en die dacht ja hoor is goed :-)
De bank dacht, ze kunnen toch niet weglopen dus ik hoef geen concurrerend percentage te bieden
Alleen mensen die voldoende verdienden om het maand bedrag (was ooit veel hoger dan het schamele bedrag dat het nu nog was) te kunnen missen konden het zich veroorloven.
Bij werkeloosheid ook nog een uitkering over loon minus spaarloon.
Veel werk en gedoe voor werkgevers en banken, (zullen ze blij van geworden zijn in december nog even een nieuwe rekening openen en in januari opheffen)
Enz. enz. een gedrocht dat we snel moeten vergeten, op naar de volgende inefficiënte maatregel

Ja ik heb ook ooit meegedaan maar laten we stoppen met die onzin maatregelen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 02 jan 2012 3:24 pm 
Kwartje

Kniertje schreef:
Alleen mensen die voldoende verdienden om het maand bedrag (was ooit veel hoger dan het schamele bedrag dat het nu nog was) te kunnen missen konden het zich veroorloven

Als je een beetje kan rekenen dan zou je zien dat de spaarloonregeling zelfs voordelig was als je er geld voor moest lenen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 02 jan 2012 3:28 pm 
Kwartje

Dat bevestigd mijn stelling toch, arme mensen kunnen meestal niet lenen (als het goed is) en ik schreef al het is de laatste jaren terug gebracht tot een schamel bedrag.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 02 jan 2012 3:39 pm 
Kwartje

Ja, en echt arme mensen verdienen geen geld en hoeven dus geen belasting te betalen. Pfff.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 02 jan 2012 4:32 pm 
Daalder

reneva schreef:
Leg dat eens even uit? Waarom zou deze spaarlook truc invloed hebben op het aantal werkelozen, en waarom zou Weekers blij zijn met meer mensen die een WW-uitkering nodig hebben?

@reneva

Ik heb niet gezegd dat spaarloon invloed heeft op het aantal werklozen!
Als de crisis aanhoudt dan zal het aantal ww-ers toenemen. Het aantal maakt niet uit! of zij nu wel of niet hebben deelgenomen aan spaarloon.
Wel zal de ww-uitkering lager uitvallen als werknemer binnen een jaar ontslagen wordt na inleg spaarloon.
Spaarloon heeft namelijk invloed op de uitkeringsgrondslag. Het zou zo maar kunnen dat de kosten van 40 miljoen teniet gedaan wordt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]