Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 6:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 30 mei 2020 4:58 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
henrid schreef:
Zelfs ik met mijn deposito strategie, kom al enkele jaren (sinds 2016) niet meer aan 4% gemiddeld. Toevallig net vandaag mijn definitieve aanslag over 2019 gekregen. Misschien moet ik dus ook maar eens bezwaar aan gaan tekenen, want als het mij al niet meer lukt die 4% te halen, dan is het met sparen gewoon niet meer mogelijk.

Mij lukt dat ook niet meer helaas. Met crowdfunding nog wel, maar dat zal in 2020 ook wel een bloedbadje worden al heb ik nog geen concrete faillissementen gezien in mijn porto.

Massale bezwaaracties hebben in mijn beleving nog nooit iets opgeleverd. Dit zou dan de eerste keer moeten worden. Maar dan zul je wel gemiddeld minder dan 1,2% rendement gehaald moeten hebben hebben op het spaardeel van jouw vermogen. Dat lijkt me met mijn (en jouw) deposito's onmogelijk.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 mei 2020 5:32 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
obligataire schreef:
juanj schreef:
Vanwege een afkoop van pensioen in 2019, moet ik nu voor het eerst in 25 jaar betalen (3k), bij mijn definitieve aanslag over 2019.
Nu betaal je 0,01% rente vanwege corona.. dus kan je een regeling treffen, je krijgt toch geen korting bij in een keer betalen.
Ze mogen lekker ff wachten een paar maanden, 1e termijn in juli
En ik heb die 3k mooi 8 maanden nog op een spaarrekening kunnen laten staan

Kun je mooi een waterijsje voor de kids van kopen :D


Wie het kleine niet eert.....

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 mei 2020 5:34 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
obligataire schreef:
Maar dan zul je wel gemiddeld minder dan 1,2% rendement gehaald moeten hebben hebben op het spaardeel van jouw vermogen. Dat lijkt me met mijn (en jouw) deposito's onmogelijk.
Oh, als ik het goed begrijp gaat die zaak dan niet over het beoogde 4% rendement, maar of je letterlijk meer belasting hebt betaald dan aan rente hebt ontvangen, oftewel dat zelfs een deel van je rente is ingepikt. Nee dan houdt het op voor mij, maar ik klaag verder ook niet, zolang die nieuwe regeling in 2022 maar wel ingaat.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 mei 2020 6:24 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
henrid schreef:
obligataire schreef:
Maar dan zul je wel gemiddeld minder dan 1,2% rendement gehaald moeten hebben hebben op het spaardeel van jouw vermogen. Dat lijkt me met mijn (en jouw) deposito's onmogelijk.
Oh, als ik het goed begrijp gaat die zaak dan niet over het beoogde 4% rendement, maar of je letterlijk meer belasting hebt betaald dan aan rente hebt ontvangen, oftewel dat zelfs een deel van je rente is ingepikt.


Ja zo lees ik het tenminste van die adviseur van EY. Maar als ik het anders moet lezen dan hoor ik het graag van iemand :)

Stel dat je een miljoen op de spaarrekeningen had staan.
En dat het box 3 vermogen minus de vrijstelling, ook minimaal een miljoen bedroeg.

Dan heb je (oude tarief) 1,2% dus 12.000 euro betaald aan belasting.*
Stel de gemiddelde rente bedroeg 1%.

Dan zou je dus 0,2% dus 2.000 euro terugkrijgen na bezwaar?



* met het huidige schijventarief zou je de box 3 belasting moeten delen door het belastbare bedrag in box 3 om de gemiddelde belasting te bepalen.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 mei 2020 8:01 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 11:58 am
Berichten: 887
henrid schreef:
maar ik klaag verder ook niet, zolang die nieuwe regeling in 2022 maar wel ingaat.

Reken daar maar niet op. Het indienen van het wetsvoorstel ter aanpassing van box 3 is uitgesteld:
brief Vijlbrief
O.a. het CPB is om advies gevraagd. Hieruit blijkt dat het nog maar de vraag is of het zonder (veel) risico’s gemiddeld haalbare rendement in de jaren 2013, 2014, 2015 of 2016 lager is dan 1,2%. Je zou voor het “zonder (veel) risico gemiddeld haalbare rendement” namelijk ook termijndeposito's en Nederlandse staatsobligaties kunnen meenemen.

_________________
Neem nodig risico


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 mei 2020 8:18 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Ik begrijp inmiddels dat als het gemiddelde rendement in box 3 (beleggingen + sparen) boven 1,2% ligt dat er dan geen recht is op compensatie, zelfs als je op het spaardeel nul komma nul rendement had.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 mei 2020 9:08 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Citaat:
Je zou voor het “zonder (veel) risico gemiddeld haalbare rendement” namelijk ook termijndeposito's en Nederlandse staatsobligaties kunnen meenemen.

Stel nu dat heel Nederland dan toentertijd al zijn geld op die ene termijndeposito of staatsobligatie had gezet i.p.v. op de vrije rekening. Wat zou er dan, bijna onmiddellijk, met die rente c.q. koers/rendement zijn gebeurd?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 mei 2020 11:18 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
zessen schreef:
henrid schreef:
maar ik klaag verder ook niet, zolang die nieuwe regeling in 2022 maar wel ingaat.

Reken daar maar niet op. Het indienen van het wetsvoorstel ter aanpassing van box 3 is uitgesteld:
brief Vijlbrief

Waar lees ik dat over uitstel?

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 mei 2020 11:27 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 11:58 am
Berichten: 887
henrid schreef:
zessen schreef:
henrid schreef:
maar ik klaag verder ook niet, zolang die nieuwe regeling in 2022 maar wel ingaat.

Reken daar maar niet op. Het indienen van het wetsvoorstel ter aanpassing van box 3 is uitgesteld:
brief Vijlbrief

Waar lees ik dat over uitstel?

Laatste zin in de brief van Vijlbrief

_________________
Neem nodig risico


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2020 1:16 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
zessen schreef:
henrid schreef:
Waar lees ik dat over uitstel?

Laatste zin in de brief van Vijlbrief
Even een zinnetje tussen neus en lippen door in een document dat heel ergens anders over gaat. Hoe kun je door Corona niet toekomen aan het sturen van een brief? De volksverlakkerij gaat gewoon eindeloos door, en niemand die er iets tegen kan doen.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2020 9:39 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
henrid schreef:
zessen schreef:
henrid schreef:
Waar lees ik dat over uitstel?

Laatste zin in de brief van Vijlbrief
Even een zinnetje tussen neus en lippen door in een document dat heel ergens anders over gaat. Hoe kun je door Corona niet toekomen aan het sturen van een brief? De volksverlakkerij gaat gewoon eindeloos door, en niemand die er iets tegen kan doen.


Ah je bent er ook achter. Dit land wordt per decreet geregeerd door een klein groepje ministers en een handvol burgemeesters. Alles kan en mag onder het mom van de volksgezondheid en o jee als die ziekenhuizen maar niet weer vol lopen.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2020 10:34 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 11:58 am
Berichten: 887
Het is toch logisch dat het plan van zijn voorganger (Snel) nog eens goed bekeken wordt?
Die 0,06% als rendement voor het deel "zonder (veel) risico" is te laag.
Ook spaarders hebben de verantwoordelijkheid om op zoek te gaan naar rendement.
Of moet het geld achter ze aan gebracht worden?

_________________
Neem nodig risico


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2020 12:55 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
Citaat:
Ook spaarders hebben de verantwoordelijkheid om op zoek te gaan naar rendement.


Maar dan moet de overheid de spaarders niet gaan verleiden om nodeloos extra risico aan te gaan om rendement te behalen.

In de jaren waar de brief over gaat is er gemiddeld genomen teveel veronderstelde rendementen bedacht waar belasting over geheven is, nee de nieuwe staats secretaris probeert tijd te winnen, om het geheel zo lang mogelijk te treineren.

Er zal wel iets uitkomen waardoor de overheid zijn handen in hun onschuld wast. Ik zie wel met lede ogen, hoe aan de andere kant de Belastingdienst tot wel een ton of meer toeslagen heeft gegeven voor kinderopvangtoeslag, hoeveel kinderen kun je daarvoor naar de opvang sturen, gewoon een verkapte subsidie.

Voorlopig zie ik de overheid niet gaan schuiven, behalve als de Bond voor Belastingbetalers na de Hoge Raad richting de Raad van Europa gaat om meer druk op de ketel te zetten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2020 1:00 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 11:58 am
Berichten: 887
Martijn schreef:
Maar dan moet de overheid de spaarders niet gaan verleiden om nodeloos extra risico aan te gaan om rendement te behalen.

Deposito's; dat is toch niet te veel gevraagd?

_________________
Neem nodig risico


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2020 1:03 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
zessen schreef:
Martijn schreef:
Maar dan moet de overheid de spaarders niet gaan verleiden om nodeloos extra risico aan te gaan om rendement te behalen.

Deposito's; dat is toch niet te veel gevraagd?


Max 1,25% voor 10 jaar... dat is geen rendement

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO