Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu wo 24 apr 2024 1:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 696 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 47  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: kamerleden
BerichtGeplaatst: ma 04 nov 2019 10:51 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: wo 14 nov 2012 7:53 pm
Berichten: 507
Eenvoudige mensen mag je zeker gewoon bestelen dan ?

Want dom ............

Makkelijk praten met een vaste baan en pensioen .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 nov 2019 12:25 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3935
Intrest schreef:
JandeV schreef:
Dan ben je levenslang verzekerd van een maandelijks inkomen.
Dat is iedereen die in Nederland leeft. Dat heet AOW en dat krijg je nagenoeg automatisch, hoef je niets voor te doen.
En wie meer wil, kan dat ook zelf regelen. Als je al VRH betaalt, bezit je minimaal 30k, 60k als je een stelletje vormt. Dat is niet in één keer binnengekomen en hoeft er niet in één keer weer uit.
Lodders en Omtzigt kunnen beter eens een foldertje laten drukken voor die beroepsgroepen, met feiten en uitleg over oa. deposito's.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: kunnen rekenen
BerichtGeplaatst: ma 04 nov 2019 2:15 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: wo 14 nov 2012 7:53 pm
Berichten: 507
Bij deze hoge spaartaks betaal je alle rente ook als je het ten dele in deposito`s hebt aan de belastingen . Je hebt voor een bescheiden aanvullend pensioen een paar honderdduizend EURO aan spaargeld nodig !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kunnen rekenen
BerichtGeplaatst: ma 04 nov 2019 2:36 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3935
e.banket schreef:
Bij deze hoge spaartaks betaal je alle rente ook als je het ten dele in deposito`s hebt aan de belastingen . Je hebt voor een bescheiden aanvullend pensioen een paar honderdduizend EURO aan spaargeld nodig !
Waarom staat dit in de tweede persoon en niet in de eerste?
Ik heb jou niet nodig om mijn situatie uit te leggen, dat kan ikzelf beter en ik garandeer je dat ik totaal andere uitkomsten heb.
En het is sowieso de vraag wat iemand onder 'bescheiden' verstaat, al kan ik me voorstellen dat iemand die de AOW niet noemenswaardig vindt, de lat (veel) hoger heeft liggen dan ik.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: kunnen rekenen
BerichtGeplaatst: ma 04 nov 2019 3:57 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 11:58 am
Berichten: 887
JandeV schreef:
ik garandeer je dat ik totaal andere uitkomsten heb

Kun je iets meer vertellen over jouw uitkomsten voor de beroepsgroepen waar het over gaat?

_________________
Neem nodig risico


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 nov 2019 4:20 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3935
Heeft weinig met de beroepsgroepen te maken, het zijn de populisten die daar de nadruk op leggen. En verder is het een ander, die meent te weten wat mijn situatie is. Vraag het dan ook maar daar na.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 nov 2019 4:58 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: wo 14 nov 2012 7:53 pm
Berichten: 507
Ik bedoelde met "je" niemand in het bijzonder . Waarom zou ik .

Ieder heeft recht op zijn mening .
Zo kunnen we soms nog iets leren van elkaar . Daar is dit forum toch voor bedoeld .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 nov 2019 5:15 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3935
Dan heb jij nu inderdaad geleerd, dat er nog zoiets bestaat als AOW.
Alleen weet ik nog steeds niet, wat ik met iets als 'bescheiden' aan moet.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: bescheiden bedrag
BerichtGeplaatst: ma 04 nov 2019 7:05 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: wo 14 nov 2012 7:53 pm
Berichten: 507
Om te voor komen dat ik er later teveel op achteruitga
wil ik een bedrag reserveren voor aanvulling op mijn AOW

Met de waarde van 700 euro

3 % jaarlijkse inflatie in Nederland voor alle zekerheid

start in 2026 met 868 euro
einde in 2044 met 1477 euro

totaal uit te keren 256409 euro


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 nov 2019 9:19 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
In mijn naaste bekende kring;
voormalig ambtenaar (behoorlijk hoog in rang) krijgt naast zijn AOW nog een netto uitkering van ruim € 4000,= per maand.
Is per jaar € 48.000,= netto aanvullend pensioen.
Deze ambtenaar was op z'n 65e AOW gerechtigd is nu 87 jaar, nog kerngezond, kan zo de 100 jaar halen.
Door de collectiviteit in aanvullende pensioenfonds ABP krijgt hij levenslang aanvullend pensioen.
Als hij 100 wordt heeft hij 35 jaar X ca. €48.000,= is ca.€ 1.680.000,= aan aanvullend pensioen Netto ontvangen.
Zijn partner krijgt ook nog een wat kleiner aanvullend pensioentje.

Iemand die spaargeld heeft, maar nagenoeg geen aanvullende pensioen voorziening heeft, die is rijk.
Die moet je pakken, die moet dokken, zo hoort dat, want die is dom geweest.

Pensioen voorziening uit spaargeld is individueel, daar zit geen collectiviteit in.
Stel iemand nu 67 jaar heeft nu € 100.000 spaargeld en verder geen aanvullend pensioen en deze persoon 100 jaar word kan die elke maand € 252,= uitgeven.
Wat doe je over 20 jaar nog met € 252, = per maand ?
€ 100.000,= stelt echt niet veel voor als aanvullende pensioenvoorziening.

Bankdirecteuren, ministers, staatssecretarissen, rechters, notarissen, directeuren van oa; banken, grote bedrijven, advocaten kantoren, grote instellingen, goede doelen enz.
die een behoorlijk aanvullende pensioen voorziening hebben moet je natuurlijk ontzien.

Ik vraag me af wie is nou die rijke in Nederland.

Waarom geen vermogensbelasting over hoge aanvullende pensioenvoorzieningen van bovengenoemde groepen.

Van links tot rechts zal de politiek dit niet doen. Links lullen en rechts vullen is het credo.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 nov 2019 9:54 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
JandeV schreef:
Intrest schreef:
JandeV schreef:
Dan ben je levenslang verzekerd van een maandelijks inkomen.
Dat is iedereen die in Nederland leeft. Dat heet AOW en dat krijg je nagenoeg automatisch, hoef je niets voor te doen.


Dat is niet helemaal waar. Dat geldt alleen voor mensen met een Nederlands paspoort of een verblijfsvergunning. Of voor mensen die dit in het verleden hadden maar geemigreerd zijn.
Daarnaast kan het zijn dat je een korting op je AOW krijgt van 2% per jaar. De AOW wordt namelijk pas berekend van je 13e. Dus als je uit het buitenland naar Nederland komt op je 20ste heb je een korting op je AOW van 7x2=14%.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 nov 2019 10:21 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
Intrest schreef:
Bankdirecteuren, ministers, staatssecretarissen, rechters, notarissen, directeuren van oa; banken, grote bedrijven, advocaten kantoren, grote instellingen, goede doelen enz.
die een behoorlijk aanvullende pensioen voorziening hebben moet je natuurlijk ontzien.

Ik vraag me af wie is nou die rijke in Nederland.

Waarom geen vermogensbelasting over hoge aanvullende pensioenvoorzieningen van bovengenoemde groepen.

Van links tot rechts zal de politiek dit niet doen. Links lullen en rechts vullen is het credo.


Daarom is er ook een vrijstelling van € 30.000,- Erg laag naar mijn mening, maar goed. Echter voor beleggers komt deze vrijstelling te vervallen als je dacht ik meer dan € 60.000,- aan beleggingen hebt.
Juist de kleine belegger wordt gepakt en de grote beleggers veel minder. Dit om alleen maar de begroting rond te krijgen, c.q. de belasting inkomsten uit VRH voor de regering niet minder te laten worden.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 nov 2019 10:54 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
@Piggy, hoe kom je aan 13e jaar? Dat is iets tussen 15 en 17 momenteel.

Citaat:
U bouwt een volledige AOW-uitkering op als u in de 50 jaar voordat uw AOW-uitkering ingaat, in Nederland heeft gewoond. Voor ieder jaar dat u mist, wordt de AOW met 2% gekort.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... omen-wonen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 nov 2019 11:19 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3935
Piggy schreef:
Dat is niet helemaal waar.
Nee, dat is waar.
Maar waar anderen de AOW in zijn geheel verzwijgen, wil er toch even de aandacht op vestigen zonder meteen de gehele wet- en regelgeving daaromtrent uiteen te zetten.

En als je dan de onbedwingbare drift hebt me te corrigeren, zorg dan alsjeblieft ervoor dat je de feiten minstens een klein beetje op een rijtje hebt:
"Iedereen die in Nederland woont of werkt, is automatisch verzekerd. Het maakt dan niet uit wat uw nationaliteit is. Ieder jaar dat u verzekerd bent, bouwt u 2% AOW-pensioen op. U krijgt een volledig AOW-pensioen als u in de 50 jaar voor uw AOW-leeftijd altijd verzekerd bent geweest." LINK
Paspoort, verblijfsvergunning; onzin, EU-burgers hebben die beide niet nodig. Kom nu maar op met "illegalen" om toch nog je gelijk te halen.
Alleen in het verleden werd er gerekend vanaf je 14e, toen de AOW-leeftijd nog vast stond op 65 jaar. Nu is het al minstens vanaf je 15e.
"De AOW wordt namelijk pas berekend van je 13e." = klinkklare onzin.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 05 nov 2019 12:00 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3935
Intrest schreef:
Waarom geen vermogensbelasting over hoge aanvullende pensioenvoorzieningen van bovengenoemde groepen.
Nederland kent geen vermogensbelasting.

En ja, de één brengt zijn jeugd al voetballend door, gaat elke avond stappen, terwijl de ander op zijn zolderkamertje zit te studeren... De één jaagt voortdurend alles erdoor onder het mom van "wie dan leeft, die dan zorgt", de ander denkt ook aan "een appeltje voor de dorst", enz.
In een land als Nederland leidt dat tot verschillen, verderop in het leven. Het is niet anders.
Je kunt niet je hele leven de trump uithangen en dan na je pensionering ineens de regels uit de DDR eisen. (Hoewel dat volgens een oplichter als trump dat weer de normaalste zaak van de wereld zou zijn, maar dit terzijde)

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 696 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 47  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO