e.banket schreef:
Om te voor komen dat ik er later teveel op achteruitga
wil ik een bedrag reserveren voor aanvulling op mijn AOW
Met de waarde van 700 euro
3 % jaarlijkse inflatie in Nederland voor alle zekerheid
start in 2026 met 868 euro
einde in 2044 met 1477 euro
totaal uit te keren 256409 euro
3% jaarlijkse inflatie is wat hoog, maar ik ben het ermee eens dat je aan de veilige kant moet rekenen en 700 Euro per maand (huidige koopkracht) zou ik ook nog wel "bescheiden" noemen.
In de toekomst gelden allemaal andere regels, evengoed begrijp ik dat die 256409 pas in 2026 nodig zullen zijn en er dan ook nu nog wel niet zullen zijn, maar ik gebruik toch maar de huidige percentages en dat bedrag (de veilige kant)…
Een alleenstaande zou nu ongeveer 2478 euro aan VRH betalen, oftewel iets minder dan 1% van zijn vermogen.
Een stel zou nu ongeveer 1532 euro aan VRH betalen, oftewel iets minder dan 0,6% van hun vermogen.
Vanwege "de veilige kant" ga ik verder alleen in op de situatie van de alleenstaande, naar boven afgerond 1% dus.
De "horizon" ligt op pakweg 6 tot 25 jaar, met een reeks van 6- tot 10-jarige deposito's is gemiddeld 1% (volgens deze site) eenvoudig haalbaar, zelfs als er "gespreid" moet worden.
En dan laat ik maar weer vanwege "de veilige kant" andere mogelijkheden als Bigbank buiten beschouwing, heb ik het niet eens over
pensioensparen (iig VRH-vrij), talloze andere mogelijkheden die min of meer uitvoerig op dit forum zijn besproken
en ga ik ervan uit, dat je niet al eerder enige actie ondernomen hebt.
Je bewering:
Citaat:
Bij deze hoge spaartaks betaal je alle rente ook als je het ten dele in deposito`s hebt aan de belastingen .
komt wat mij betreft niet door de factcheck, maar daarom had je er vast ook al "ten dele" ingezet. (Maar waarom eigenlijk "ten dele"?)