Om dit topic weer even af te stoffen, hoewel het eigenlijk een nieuw topic kan worden.
Vandaag in de FD :
Citaat:
Staatssecretaris Menno Snel van Financiën moet belastingplichtigen compenseren die minder dan 1,2% rendement haalden over hun vermogen in box 3. Dat zegt de parlementair advocaat in een advies dat op verzoek van de Tweede Kamer is opgesteld.
........
Tweede Kamer moet kabinet tot de orde roepen vanwege mogelijke schending eigendomsrecht.Lijkt me volkomen terecht, het te hulp schieten van de spaarder is in mijn ogen te laat, en onvoldoende om reeds gedane Belastingaanslagen teniet te doe.
Die zijn in strijd met het eigendomsrecht zoals omschreven in het Europese verdrag voor de rechten van de mens beschreven, in die gevallen was de belastingdruk dus meer dan 100% en strijdig met artikel 1 van het Europees verdrag voor de rechten van de mens.
Ik heb mijn beklag gedaan bij de partij die mede het gedrocht van de huidige VRH in elkaar geknutseld heeft ( volgend mij bedacht door een PVDA ambtenaar ), daar werd ik weer met een kluitje in het riet gestuurd.
Tevens heb ik een donatie gedaan aan de Bond van Belastingbetalers om wat er nu wettelijk als VRH bedacht is in strijd is met het eigendomsrecht. Ik geef deze club een grote kans om dit proces, als dit opgestart wordt te gaan winnen. Compensatie regeling voor de getroffenen lijkt mij een doekje voor het bloeden.
Nu weer met aankomende verandering van de VRH zou dit pas in 2022 ingevoerd kunnen worden, bijna 2 jaar om dit door de Tweede en Eerste Kamer te krijgen en aanpassing van het systeem bij de Belastingdienst, de traagheid van een slak, deze overheid, behalve als het nadelig is voor de Staat, dan is een noodwet er zo doorheen ( bv. de Identiteitsbewijzen die kort gratis aangeboden moesten worden , lees de volgende weblink :
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/donner-en-remkes-passen-identificatieplicht-aan~bb7c3dcd/ )