Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 12:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 696 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 47  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 07 okt 2019 11:49 pm 
Stuiver

Geregistreerd: zo 08 sep 2019 7:13 pm
Berichten: 98
JandeV schreef:
Dutch_Mustachian schreef:
Mensen hebben zelf gespaard om het wat makkelijker te hebben. Niet om die prutsers in Den Haag het geld te laten verknoeien.
Volgens mij heb ik je er al op gewezen dat niet het kapitaal, maar het rendement wordt belast.
Ik zag je een vraag stellen met het woord "sociaal" erin. Duidelijk is, dat dat woord op jou zeker niet van toepassing is.


Is dat feitelijk wel zo? Als de beurs 40% daalt betaal je nog steeds belasting over een percentage van je vermogen. Feitelijk is dit gewoon vermogensbelasting en geen vermogensrendement heffing. Er is dan geen rendement en er valt dan niks te heffen. Meer jaren gemiddelde. Prima? belast dan als de beleggingen hersteld zijn zodat die belasting op een normale manier te dragen is.

Waarom krijg je als belegger in zo'n jaar als ie aantoonbaar een dik verlies hebt gemaakt geen vrijstelling van vrh? De regering profiteert altijd lekker van de beleggingen. En als dank drukken ze de belegger nog verder in de shit.

Het risico dat die extra belasting vermogenherstel in de weg zit is volledig voor de belegger! Dus als er wat te halen valt zijn ze erbij, en als dat halen, onoverkomelijke schade heeft opgeleverd zijn ze niet thuis.

Waar baseer je op dat ik niet sociaal ben? Omdat ik het niet eens ben met de regeringsvoorstellen? En daar ronduit boos om ben?

Op dit moment is een heeel erg groot deel van mijn uitgaven belastingen. Dit komt zeker niet omdat ik zo ontzettend veel verdien, maar omdat ik netjes het huis wat aflos en spaar, niet elke week uit eten ga, naar m'n werk fiets ipv met de auto. Door dat soort zaken. Zo hou ik m'n kosten laag en bouw ik wat op.

Ik doe m'n best in deze maatschappij, maar deze regering maakt zinvol iets opbouwen onmogelijk. Schulden maken en met de dag leven, da's het motto.

Net als in bepaalde landen. Heb je genoeg geld? Ga dan lekker onder de palmboom liggen en relax, en ga weer werken als je het geld nodig hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 okt 2019 12:13 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3934
Dutch_Mustachian schreef:
Als de beurs 40% daalt betaal je nog steeds belasting over een percentage van je vermogen.
Als de beurs 40% stijgt betaal je hetzelfde, pietluttige, percentage.
Ik zie jou er niet voor aan, dan uit eigener beweging nog wat extra over te maken.
Zo, één vraag beantwoord.... De verdere overmaat aan vragen komt me bekend voor..., je weet wat ik daarmee doe.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 okt 2019 7:00 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Piggy schreef:
@Henrid: als die half miljoen de inflatie kan bijbenen dan is er niks aan de hand. Echter als je vrolijk blijft sparen tegen 0% en een inflatie van 2% dan is er na 20 jaar nog maar € 333803,- over (rekening houdende met de inflatie) en na 40 jaar €222.850,- (rekening houdende met de inflatie).
Dan heb je het niet over mij. Je hebt kunnen lezen dat ik nog jarenlang de inflatie zal verslaan met mijn vastgezette deposito's. Niet doen alsof we allemaal dom zijn, om steeds hetzelfde riedeltje te herhalen.
Piggy schreef:
Beleggen kost helemaal niet veel tijd. Gewoon een index kopen en maandelijks automatisch inleggen.
Waar jij vanuit gaat is de actieve belegger die koopt/verkoopt/koopt/verkoopt/etc. Dit kost inderdaad veel tijd maar ook veel (transactie) geld.
Dit kan inderdaad geld opleveren, maar vele beleggers verliezen juist geld hiermee.
Nee, jouw kennis is aangeboren. Je rekent niet alle tijd die je leest over beleggen, om je erin te verdiepen of de markt te volgen, etc. Ik steek m'n energie in andere dingen. Ieder zijn eigen keuze.
Piggy schreef:
Verdiep je eens in beleggen voordat je met onzin antwoorden komt.
Ik hoefde toch maar gewoon een index te kopen? :lol:

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 okt 2019 9:10 am 
Stuiver

Geregistreerd: zo 08 sep 2019 7:13 pm
Berichten: 98
JandeV schreef:
Dutch_Mustachian schreef:
Als de beurs 40% daalt betaal je nog steeds belasting over een percentage van je vermogen.
Als de beurs 40% stijgt betaal je hetzelfde, pietluttige, percentage.
Ik zie jou er niet voor aan, dan uit eigener beweging nog wat extra over te maken.
Zo, één vraag beantwoord.... De verdere overmaat aan vragen komt me bekend voor..., je weet wat ik daarmee doe.


Dat is ook de kern van het probleem. Jij en anderen vinden de belasting fair. Diegenen die het niet fair vinden kunnen weinig anders dan in de puinzooi meedraaien.

Ik ga er vanuit dat jij ook niet uit eigener beweging fooien gaat geven aan de belasting naast de vele belastingen die je al betaald.

" je weet wat ik daarmee doe"
Ja, je rekent er keihard mee af. Mensen waarvan je denkt dat die het beter hebben moeten net zolang en net zoveel betalen totdat ze op hetzelfde niveau dan je staan of eronder zitten.
Jij houdt niet wat over van je spaargeld, dus een ander ook niet.

henrid schreef:
/quote]Ik hoefde toch maar gewoon een index te kopen? :lol:

Yes, zo simpel is het. Elke maand kopen, buy and hold. Wat er ook gebeurd! Probleem is dat je daar niet in geloofd(dat geloof is dat verdiepen), en uit angst voor verlies blijf je in spaargeld. Terwijl je met spaargeld 100% zeker waardeverlies hebt.

Ik ben ook een spaarder, net als jij. Alleen spaar ik voor een deel geen geld wat ze zomaar kunnen bijdrukken en in waarde kunnen laten dalen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 okt 2019 10:18 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
Dutch_Mustachian schreef:
henrid schreef:
/quote]Ik hoefde toch maar gewoon een index te kopen? :lol:

Yes, zo simpel is het. Elke maand kopen, buy and hold. Wat er ook gebeurd! Probleem is dat je daar niet in geloofd(dat geloof is dat verdiepen), en uit angst voor verlies blijf je in spaargeld. Terwijl je met spaargeld 100% zeker waardeverlies hebt.

Ik ben ook een spaarder, net als jij. Alleen spaar ik voor een deel geen geld wat ze zomaar kunnen bijdrukken en in waarde kunnen laten dalen.

Ik ben ook een spaarder, echter dit is veranderd. Ik was een spaarder voor 100% echter iets meer dan 20 jaar geleden ben ik langzaam aan gaan beleggen.
Ik ben redelijk op tijd begonnen, echter heb er wel een beetje spijt van dat ik niet eerder begonnen ben. Want hoe eerder je begint hoe minder risicovol beleggen is.
De lage rente hebben mij er toe gedwongen om steeds minder en minder te gaan sparen.
Ik ben nu bezig om een een x bedrag op mijn variabele spaarrekening te laten staan voor nood en de de rest van mijn spaargeld naar triodos fairshare fund te verplaatsen.

Ik laat niet de kaas van mijn boterham eten met een rente van bijna 0% !

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 okt 2019 10:19 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
JandeV schreef:
Dutch_Mustachian schreef:
Als de beurs 40% daalt betaal je nog steeds belasting over een percentage van je vermogen.
Als de beurs 40% stijgt betaal je hetzelfde, pietluttige, percentage. .


Als je het percentage van 1,76% toch pietluttig vindt, dan mag je deze wel gaan betalen voor mij :D

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 okt 2019 10:28 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
e.banket schreef:
Bij de eerstvolgende beurscrash zal er een ongekende paniek uitbreken . Want veel mensen die nu opeens allemaal beleggen kunnen niet accepteren grote bedragen van hun inleg te zien verdampen.


Mooi, dat doet koren van het schaf scheiden. Dan hadden de beleggers die in paniek alles verkopen zich maar moeten verdiepen in beleggen.
Bied weer een koopkans voor degene die achterblijven.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 okt 2019 10:29 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
henrid schreef:
henrid schreef:
Piggy schreef:
@Henrid: als die half miljoen de inflatie kan bijbenen dan is er niks aan de hand. Echter als je vrolijk blijft sparen tegen 0% en een inflatie van 2% dan is er na 20 jaar nog maar € 333803,- over (rekening houdende met de inflatie) en na 40 jaar €222.850,- (rekening houdende met de inflatie).
Dan heb je het niet over mij. Je hebt kunnen lezen dat ik nog jarenlang de inflatie zal verslaan met mijn vastgezette deposito's. Niet doen alsof we allemaal dom zijn, om steeds hetzelfde riedeltje te herhalen.


Knap hoor. Dus als je nu geld over hebt dan geldt het bovenstaande niet voor je en kun je meer rente dan de huidige inflatie krijgen.
Kun je ons verklappen welke bank meer dan 2% rente geeft?

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 okt 2019 11:16 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Door de hier vaker genoemde cd-trappetje methode, is mijn gemiddelde rendement op sparen nog steeds bijna 3% dus dat zal komende jaren nog boven 2% blijven, ook al zet ik extra vast voor bijvoorbeeld 1,35%

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 okt 2019 11:18 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Piggy schreef:
e.banket schreef:
Bij de eerstvolgende beurscrash zal er een ongekende paniek uitbreken . Want veel mensen die nu opeens allemaal beleggen kunnen niet accepteren grote bedragen van hun inleg te zien verdampen.


Mooi, dat doet koren van het schaf scheiden. Dan hadden de beleggers die in paniek alles verkopen zich maar moeten verdiepen in beleggen.
Bied weer een koopkans voor degene die achterblijven.
Dus beleggen is toch niet zo simpel dat je je er niet in hoeft te verdiepen...

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 okt 2019 11:22 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Dutch_Mustachian schreef:
Yes, zo simpel is het. Elke maand kopen, buy and hold. Wat er ook gebeurd! Probleem is dat je daar niet in geloofd(dat geloof is dat verdiepen), en uit angst voor verlies blijf je in spaargeld. Terwijl je met spaargeld 100% zeker waardeverlies hebt.
Tenzij je dus al jarenlang de cd-trappetje methode gebruikt hebt, want dan blijf je in een dalende trend altijd het gemiddelde voor. In beleggers termen zou dat "middelen" zijn.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 okt 2019 12:03 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
henrid schreef:
Piggy schreef:
e.banket schreef:
Bij de eerstvolgende beurscrash zal er een ongekende paniek uitbreken . Want veel mensen die nu opeens allemaal beleggen kunnen niet accepteren grote bedragen van hun inleg te zien verdampen.


Mooi, dat doet koren van het schaf scheiden. Dan hadden de beleggers die in paniek alles verkopen zich maar moeten verdiepen in beleggen.
Bied weer een koopkans voor degene die achterblijven.
Dus beleggen is toch niet zo simpel dat je je er niet in hoeft te verdiepen...


Nee, je moet alleen niet in angst op de verkoop knop drukken en alles verkopen. Gewoon buy and hold. Echter vele beleggers hebben de neiging om controle te willen houden en te gaan kopen/verkopen op verkeerde tijden.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 okt 2019 12:05 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
henrid schreef:
Dutch_Mustachian schreef:
Yes, zo simpel is het. Elke maand kopen, buy and hold. Wat er ook gebeurd! Probleem is dat je daar niet in geloofd(dat geloof is dat verdiepen), en uit angst voor verlies blijf je in spaargeld. Terwijl je met spaargeld 100% zeker waardeverlies hebt.
Tenzij je dus al jarenlang de cd-trappetje methode gebruikt hebt, want dan blijf je in een dalende trend altijd het gemiddelde voor. In beleggers termen zou dat "middelen" zijn.


Nou dat wordt dan nog wat in de komende 10-20 jaar. Want dan zijn je lang lopende deposito's afgelopen en krijg je waarschijnlijk alleen nog maar deposito's met en rente onder de 1% of minder.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 okt 2019 1:05 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: wo 14 nov 2012 7:53 pm
Berichten: 507
Geen onnodig risico nemen is voor mij de beste strategie .
De toekomst weet je toch niet .

Geld is niet alles in het leven .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 okt 2019 2:03 pm 
Stuiver

Geregistreerd: zo 08 sep 2019 7:13 pm
Berichten: 98
e.banket schreef:
Geen onnodig risico nemen is voor mij de beste strategie .
De toekomst weet je toch niet .

Geld is niet alles in het leven .


Maar wanneer loop je geen risico. Sparen is zekerheid dat het minder waard wordt.

Geld is niet alles in het leven. Maar bepaald wel wat de meerderheid van de mensen doen hier op aarde.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 696 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 47  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO