Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 9:26 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 696 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 28 dec 2019 11:18 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3937
En de schenkbelasting, de wegenbelasting...
Wie weet er nog meer?

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 28 dec 2019 12:07 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1978
JandeV schreef:
En de schenkbelasting, de wegenbelasting...
Wie weet er nog meer?


Energiebelasting en daaroverheen nog btw. Daarom haal ik mijn gas van een speciaal aangelegd gasleidinkje van Poetin. Ik betaal maar 4 cent.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 28 dec 2019 12:10 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Piggy schreef:
Er zijn mensen die een woning van 10 miljoen hebben. Daarnaast hebben deze mensen waarschijnlijk een paar dure auto's, mogelijk een boot (of boten) en heel misschien een vliegtuig. € 500.000,- is voor deze mensen niet genoeg als reserve. Die verbruiken dat bedrag misschien wel per jaar.
Dit zijn juist de rupsjes nooit genoeg. Deze moeten hun levensstijl maar eens aan gaan passen in de toekomst. Of een raket kopen en een enkeltje Mars doen.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 28 dec 2019 12:25 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1978
henrid schreef:
Piggy schreef:
Er zijn mensen die een woning van 10 miljoen hebben. Daarnaast hebben deze mensen waarschijnlijk een paar dure auto's, mogelijk een boot (of boten) en heel misschien een vliegtuig. € 500.000,- is voor deze mensen niet genoeg als reserve. Die verbruiken dat bedrag misschien wel per jaar.
Dit zijn juist de rupsjes nooit genoeg. Deze moeten hun levensstijl maar eens aan gaan passen in de toekomst. Of een raket kopen en een enkeltje Mars doen.


Uhm, jaloers of gewoon afgunst? Vooral geen succes hebben, doorsnee leven en niet te opvallend en vooral spaarzaam, geen geld uitgeven. Dat zou een 'gaaf' land worden.
Een miljonair besteed waarschijnlijk meer dan 100-den Jan Modalen. Over de economie stimuleren gesproken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 28 dec 2019 12:39 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
henrid schreef:
Piggy schreef:
Er zijn mensen die een woning van 10 miljoen hebben. Daarnaast hebben deze mensen waarschijnlijk een paar dure auto's, mogelijk een boot (of boten) en heel misschien een vliegtuig. € 500.000,- is voor deze mensen niet genoeg als reserve. Die verbruiken dat bedrag misschien wel per jaar.
Dit zijn juist de rupsjes nooit genoeg. Deze moeten hun levensstijl maar eens aan gaan passen in de toekomst. Of een raket kopen en een enkeltje Mars doen.


Ik val nog niet in die categorie :wink: Mocht dat ooit wel gebeuren, en voor nu namens degenen die het nu al zo goed gaat: het gaat jou niet aan hoe anderen hun eigen geld besteden.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 28 dec 2019 12:42 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Ik wil die mensen niet eens zijn, ik zou me kapot schamen, maar ja, wie dat heeft, heeft meestal ook al een bord voor z'n kop, met een mentatiliteit die schijt aan de wereld heeft. Ik vraag me alleen of bootjes van elkaar over kopen, of privejetjes vliegen, wel zoveel doet voor de economie. Het gaat daar alleen maar over luxe goederen, en daar hebben de boeren en arbeiders niets aan. Zulke mensen krijgen sneller geld binnen dan dat ze uit kunnen geven, en daarmee zouden zoveel problemen opgelost kunnen worden. Maar ja, als de mentaliteit van sommigen hier op het forum die van de doorsnee bevolking weergeeft, ja dan is de toekomst een verloren zaak.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 28 dec 2019 12:44 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3937
svanke schreef:
JandeV schreef:
En de schenkbelasting, de wegenbelasting...
Wie weet er nog meer?


Energiebelasting en daaroverheen nog btw. Daarom haal ik mijn gas van een speciaal aangelegd gasleidinkje van Poetin. Ik betaal maar 4 cent.
Poetin is zo door en door rot van binnen, dat het met je leveringszekerheid wel goed zit. Je moet alleen geen lekkage krijgen, dan is je huis, en waarschijnlijk de hele straat, zeker 10 jaar onbewoonbaar.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 28 dec 2019 1:14 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1978
henrid schreef:
Ik wil die mensen niet eens zijn, ik zou me kapot schamen, maar ja, wie dat heeft, heeft meestal ook al een bord voor z'n kop, met een mentatiliteit die schijt aan de wereld heeft. Ik vraag me alleen of bootjes van elkaar over kopen, of privejetjes vliegen, wel zoveel doet voor de economie. Het gaat daar alleen maar over luxe goederen, en daar hebben de boeren en arbeiders niets aan. Zulke mensen krijgen sneller geld binnen dan dat ze uit kunnen geven, en daarmee zouden zoveel problemen opgelost kunnen worden. Maar ja, als de mentaliteit van sommigen hier op het forum die van de doorsnee bevolking weergeeft, ja dan is de toekomst een verloren zaak.


Mijn boten en privejets worden anders wel gemaakt door arbeiders. Maar daar stop ik nu subiet mee naar aanleiding van jou bericht, hetgeen betekent dat er 150 man werkloos worden. Maar het is niet anders. Het gaat om de toekomst !


Ik zie hier nog een actueel bericht https://www.nu.nl/278174/video/landhuis ... en-op.html
@Henrid moeten we het laten herbouwen door arbeiders ? Of is het 'net goed'.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 28 dec 2019 1:25 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
svanke schreef:
henrid schreef:
Ik wil die mensen niet eens zijn, ik zou me kapot schamen, maar ja, wie dat heeft, heeft meestal ook al een bord voor z'n kop, met een mentatiliteit die schijt aan de wereld heeft. Ik vraag me alleen of bootjes van elkaar over kopen, of privejetjes vliegen, wel zoveel doet voor de economie. Het gaat daar alleen maar over luxe goederen, en daar hebben de boeren en arbeiders niets aan. Zulke mensen krijgen sneller geld binnen dan dat ze uit kunnen geven, en daarmee zouden zoveel problemen opgelost kunnen worden. Maar ja, als de mentaliteit van sommigen hier op het forum die van de doorsnee bevolking weergeeft, ja dan is de toekomst een verloren zaak.

Mijn boten en privejets worden anders wel gemaakt door arbeiders. Maar daar stop ik nu subiet mee naar aanleiding van jou bericht, hetgeen betekent dat er 150 man werkloos worden. Maar het is niet anders. Het gaat om de toekomst !
Dat betreft allemaal geen primaire levensbehoeften, waar juist een schrijnend tekort aan is. Het gaat niet zozeer om bezit van een boot of vliegtuig (afgezien van de vervuiling) of de champagne of kaviaar. Het gaat erom dat de 500 rijkste mensen dit jaar 1,2 Biljoen $ rijker zijn geworden, en daar hadden complete landen mee geholpen kunnen worden. Maar ook goed, moeder natuur zorgt wel voor massale hongersterfte, dat lost de boel ook wel op. Het gaat erom dat er op zich geld genoeg is om te helpen, maar dat een deel van de mensen te egoïstisch is.
En wie zijn ogen opent ziet dat het in Nederland steeds slechter gaat, terwijl we het zo goed schijnen te hebben, kun je nagaan hoe belabberd het elders is (zet je tv aan en je ziet het dagelijks). Ons land is nog wel te redden, maar daarvoor is veel extra geld nodig, en dat kan alleen maar van de rijksten komen, want een alternatief is er niet. En zo zijn we terug op de V(R)H, vermogensheffing waar mogelijk. Een paar procentjes extra van de rijken is best redelijk, en voorkomt misschien dat we verder afglijden.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 28 dec 2019 1:40 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1978
henrid schreef:
svanke schreef:
henrid schreef:
Ik wil die mensen niet eens zijn, ik zou me kapot schamen, maar ja, wie dat heeft, heeft meestal ook al een bord voor z'n kop, met een mentatiliteit die schijt aan de wereld heeft. Ik vraag me alleen of bootjes van elkaar over kopen, of privejetjes vliegen, wel zoveel doet voor de economie. Het gaat daar alleen maar over luxe goederen, en daar hebben de boeren en arbeiders niets aan. Zulke mensen krijgen sneller geld binnen dan dat ze uit kunnen geven, en daarmee zouden zoveel problemen opgelost kunnen worden. Maar ja, als de mentaliteit van sommigen hier op het forum die van de doorsnee bevolking weergeeft, ja dan is de toekomst een verloren zaak.

Mijn boten en privejets worden anders wel gemaakt door arbeiders. Maar daar stop ik nu subiet mee naar aanleiding van jou bericht, hetgeen betekent dat er 150 man werkloos worden. Maar het is niet anders. Het gaat om de toekomst !
Dat betreft allemaal geen primaire levensbehoeften, waar juist een schrijnend tekort aan is. Het gaat niet zozeer om bezit van een boot of vliegtuig (afgezien van de vervuiling) of de champagne of kaviaar. Het gaat erom dat de 500 rijkste mensen dit jaar 1,2 Biljoen $ rijker zijn geworden, en daar hadden complete landen mee geholpen kunnen worden. Maar ook goed, moeder natuur zorgt wel voor massale hongersterfte, dat lost de boel ook wel op. Het gaat erom dat er op zich geld genoeg is om te helpen, maar dat een deel van de mensen te egoïstisch is.
En wie zijn ogen opent ziet dat het in Nederland steeds slechter gaat, terwijl we het zo goed schijnen te hebben, kun je nagaan hoe belabberd het elders is (zet je tv aan en je ziet het dagelijks). Ons land is nog wel te redden, maar daarvoor is veel extra geld nodig, en dat kan alleen maar van de rijksten komen, want een alternatief is er niet. En zo zijn we terug op de V(R)H, vermogensheffing waar mogelijk. Een paar procentjes extra van de rijken is best redelijk, en voorkomt misschien dat we verder afglijden.


Tekenend dat je niet ingaat op mijn bericht. Succes met het zwelgen in je eigen gelijk en verdriet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 28 dec 2019 2:32 pm 
Stuiver

Geregistreerd: zo 08 sep 2019 7:13 pm
Berichten: 98
De verschillende belastingen die hierboven genoemd zijn is nu juist ook het punt.

Dat is nou ook de frustratie met VRH, belasting na belasting na belasting. De grootste kostenpost is al belasting, en als je toch nog wat over weet te houden, heeft de overheid toch nog een middel om te zeggen, lever daar maar eens even mooi wat van in, je maakt namelijk rendement. Wij schatten wil in hoeveel dat zou zijn en zeggen je wel wat je moet betalen.

Als je met een normaal modaal salaris aardig wat weet over te houden waar anderen met hetzelfde salaris amper tot niet rond kunnen komen is dat een prestatie! Dit komt puur en alleen doordat je meer verantwoordelijkheid neemt voor je financiën dan de gemiddelde. En als dank voor die verantwoordelijkheid gaat de overheid heffen over je buffer wat ze met een groot woord vermogen noemen. Die buffer is niks anders dan uitgestelde consumptie. En als je die buffer dan uitgeeft, betaal je ook gewoon weer btw.

Maar door te sparen je iets meer te kunnen veroorloven pikt onze overheid niet. Los van dat inflatie ons geld al zoveel aanvreet dat je feitelijk achteruit gaat moet er ook nog VRH over geheven worden.

Of je nu 30 jaar of 3 maand hebt gewerkt je zekerheid moet nul blijven als burger. Da's het ideaal van de overheid. Ze willen immers dat je afhankelijk blijft. Want burgers die iets meer vrijheid hebben, hebben iets meer keuze over wat ze zelf willen. En dat moet ten koste van alles voorkomen worden.

De gedachte is werken en belasting betalen. Als je wat overhoudt heb je gewoon niet genoeg belasting betaalt. En de draagkracht hiervoor halen ze bij mensen die niks hebben. Velen hebben niks, dus laat de extra belasting maar betaald worden door die patsers die 10.000 euro op de rekening hebben. Die moeten niet zeuren. Als hun wasmachine, tv en koelkast tegelijk kapot gaan hebben ze nog steeds over.

In euro's valt niet meer te sparen. De euro is om mee te betalen, maar als waardeopslag is het waardeloos. Lekker tot 4 ton onbelast sparen goh wat schieten ze ons te hulp die overheid. Uiteraard noemen ze inflatie en de waarschijnlijk aankomende negatieve rente niet.

De Euro is een dikke fail. En daar laten ze de burgers voor opdraaien. Ik beleg ook omdat ik bezittingen wil hebben buiten alleen euro's om. Als beleggingen door toedoen van de overheid te riskant worden zou dit ook goud of zilver kunnen zijn. Maar never nooit dat ik alleen maar euro's heb als "spaargeld".

4 ton nu kan na jaaaaaren sparen en dikke inflatie nog maar akelig weinig waard zijn. En dan hoeft het nog niet eens zo extreem te gaan als in Venezuela.

De waarde van de euro is zeker niet gegarandeerd. Integendeel zelfs


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 28 dec 2019 2:55 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
svanke schreef:
Ik zie hier nog een actueel bericht https://www.nu.nl/278174/video/landhuis ... en-op.html
@Henrid moeten we het laten herbouwen door arbeiders ? Of is het 'net goed'.
Het nut van deze quote snap ik niet. Dit is een drama voor de eigenaar, maar of je nu groot of klein woont, voor iedereen is zoiets even erg. Wie een eigen huis heeft, hoort zich bovendien te verzekeren.
svanke schreef:
Tekenend dat je niet ingaat op mijn bericht. Succes met het zwelgen in je eigen gelijk en verdriet.
Je kan je ogen sluiten en dan zie je de pijn van de medemens ook niet. Het gaat erom dat iedereen een redelijke buffer onbelast zou moeten mogen hebben, maar dat extreem rijken de enigen zijn die problemen op kunnen laten lossen waar veel geld voor nodig is. Als je dat niet eerlijk vindt, dan zwelg je maar in je eigen gelijk en trots. Eerlijk verdienen is iets anders dan eerlijk verdelen!

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 28 dec 2019 5:07 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
henrid schreef:
Ik wil die mensen niet eens zijn, ik zou me kapot schamen, maar ja, wie dat heeft, heeft meestal ook al een bord voor z'n kop, met een mentatiliteit die schijt aan de wereld heeft. Ik vraag me alleen of bootjes van elkaar over kopen, of privejetjes vliegen, wel zoveel doet voor de economie. Het gaat daar alleen maar over luxe goederen, en daar hebben de boeren en arbeiders niets aan. Zulke mensen krijgen sneller geld binnen dan dat ze uit kunnen geven, en daarmee zouden zoveel problemen opgelost kunnen worden. Maar ja, als de mentaliteit van sommigen hier op het forum die van de doorsnee bevolking weergeeft, ja dan is de toekomst een verloren zaak.


Niet iedereen is zo. Warren Buffet behoort tot 1 van de rijkste personen in de wereld. Hij kocht zijn huis in 1958 voor $31.500,- (dit bedrag is rekening gehouden met inflatie nu $ 250.000,-). Dit huis is nu iets meer dan $650.000 waard. Daarnaast wil hij zijn vermogen na zijn dood schenken aan de Bill & Melinda Gates Foundation. Hij heeft al een paar keer flink wat geld in deze Foundation gestopt.


Hier ook een miljonair die zijn gehele vermogen weggeeft.

En hier nog een miljonair die 8 miljard
weggeeft en 2 miljoen voor zichzelf houd.

Dus graag niet alle rijken over 1 kam scheren en zeggen dat ze niks om hun medemens geven.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 28 dec 2019 5:10 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
JandeV schreef:
svanke schreef:
JandeV schreef:
En de schenkbelasting, de wegenbelasting...
Wie weet er nog meer?


Energiebelasting en daaroverheen nog btw. Daarom haal ik mijn gas van een speciaal aangelegd gasleidinkje van Poetin. Ik betaal maar 4 cent.
Poetin is zo door en door rot van binnen, dat het met je leveringszekerheid wel goed zit. Je moet alleen geen lekkage krijgen, dan is je huis, en waarschijnlijk de hele straat, zeker 10 jaar onbewoonbaar.


Als er en gaslekkage is, dan duurt herbouw zekers geen 10 jaar. Alhoewel met de huidige stikstof wet dat misschien wel zou kunnen.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 28 dec 2019 5:15 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
henrid schreef:
En wie zijn ogen opent ziet dat het in Nederland steeds slechter gaat, terwijl we het zo goed schijnen te hebben, kun je nagaan hoe belabberd het elders is (zet je tv aan en je ziet het dagelijks). Ons land is nog wel te redden, maar daarvoor is veel extra geld nodig, en dat kan alleen maar van de rijksten komen, want een alternatief is er niet. En zo zijn we terug op de V(R)H, vermogensheffing waar mogelijk. Een paar procentjes extra van de rijken is best redelijk, en voorkomt misschien dat we verder afglijden.


Jij beschouwt het als het glas is half leeg. Ik beschouw het als het glas is half vol.

Je bedoeld dat het in Nederland steeds minder goed gaat. Want slecht hebben wij het niet. Verhuis maar eens naar een land als Thailand.
Sociale stelsel is er niet. Mensen daar zouden dankbaar zijn voor een minimum uitkering. Echter ze krijgen niks.
Hier in Nederland zitten ze te klagen dat arme kinderen geen smartphone hebben en delen ze die soms uit. Of een gratis sport abonnement. Ik snap het dat het niet leuk is dat ze dat niet hebben, maar dit is toch geen eerste levensbehoefte?

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 696 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 43, 44, 45, 46, 47  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO