Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu wo 24 apr 2024 2:11 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 696 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 24 dec 2019 1:08 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Piggy schreef:
henrid schreef:
Naast de vermogensAANwasbelasting moet er natuurlijk ook een (negatieve) vermogensAFwasbelasting komen. Want het is wel zo netjes als verliezen van je belasting worden afgetrokken. Daar zijn we het allemaal vast wel over eens als je bewust risico neemt omdat de overheid dat van je verwacht.

Dit lijkt mij geen goed idee, want zorgt ervoor dat beleggers meer risico nemen dan normaal.
Wat heb je aan meer risico op verlies, als je van het verlies maar een paar procent vergoed krijgt. Maar misschien dat natuurlijk jij die gok wel waagt...

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 dec 2019 1:13 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
BillGates schreef:
Citaat:
vermogensAFwasbelasting

Goed idee. Vermogen op 1 januari 500.000 en op 31 december 400.000 euro omdat er een auto of zo van gekocht is.
Betaalt de staat je 30.000 (of 33.000) terug van die aankoop. Het moet niet gekker worden.
Alleen over verliezen op sparen, beleggen, en onroerend goed, gekkie.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 dec 2019 1:18 am 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1978
BillGates schreef:
Citaat:
Ik hoop dat ik ruim boven die 5,33% uitkom
Kijk niet vreemd op als het volgend jaar bijna 6% is, gezien de prijsstijging op de woningmarkt en het herstel van de aandelenmarkt na het verliesjaar 2018.


Als je dit jaar (2019) 25% gemaakt hebt (AEX ex dividend) dan is 1,266% (1-1-2020) afdragen een lachertje toch ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 dec 2019 1:40 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
JandeV schreef:
Piggy schreef:
Ik zit boven deze vrijsteling van € 30.846,-. Ik ben niet zo blij met de nieuwe VRH, omdat ik vind dat de burger zichzelf ook moet redden door vermogen op te bouwen voor zijn pensioen. Dit bedrag is zo laag, je kan toch werkelijk niet zeggen dat je hiervan kan rond komen tijdens je pensioen. een 10 keer zo groot bedrag lijkt mij meer op zijn plaats.
Je lult in kringetjes.
Dan ga ik dat ook maar doen.
Als het nieuwe systeem doorgaat, mag je het tienvoudige bezitten en hoef je daar geen belasting over te betalen.


Incorrect, je mag het tienvoudige aan spaargeld hebben. Niet aan beleggingen.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 dec 2019 1:43 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
henrid schreef:
Piggy schreef:
henrid schreef:
Naast de vermogensAANwasbelasting moet er natuurlijk ook een (negatieve) vermogensAFwasbelasting komen. Want het is wel zo netjes als verliezen van je belasting worden afgetrokken. Daar zijn we het allemaal vast wel over eens als je bewust risico neemt omdat de overheid dat van je verwacht.

Dit lijkt mij geen goed idee, want zorgt ervoor dat beleggers meer risico nemen dan normaal.
Wat heb je aan meer risico op verlies, als je van het verlies maar een paar procent vergoed krijgt. Maar misschien dat natuurlijk jij die gok wel waagt...


Beleggen bestaat voor een gedeelte uit emotie. Als de belegger weet dat hij van de belastingdienst geld terug krijgt als hij/zij verlies heeft geleden, reken er maar op dat de belegger dan wat meer inzet of iets riskanter gaat beleggen. Beschouw het als de aankoop van een huis en je de rente mag aftrekken. Dit bevorderd de verkoop van huizen.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 dec 2019 1:47 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3935
Piggy schreef:
JandeV schreef:
Piggy schreef:
Ik zit boven deze vrijsteling van € 30.846,-. Ik ben niet zo blij met de nieuwe VRH, omdat ik vind dat de burger zichzelf ook moet redden door vermogen op te bouwen voor zijn pensioen. Dit bedrag is zo laag, je kan toch werkelijk niet zeggen dat je hiervan kan rond komen tijdens je pensioen. een 10 keer zo groot bedrag lijkt mij meer op zijn plaats.
Je lult in kringetjes.
Dan ga ik dat ook maar doen.
Als het nieuwe systeem doorgaat, mag je het tienvoudige bezitten en hoef je daar geen belasting over te betalen.


Incorrect, je mag het tienvoudige aan spaargeld hebben. Niet aan beleggingen.
Zelfde kringetje.
Je mag het wel hebben, maar als je ermee belegt, genereer je INKOMEN, waarover je nog GEEN belasting hebt betaald.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 dec 2019 1:47 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
svanke schreef:
BillGates schreef:
Citaat:
Ik hoop dat ik ruim boven die 5,33% uitkom
Kijk niet vreemd op als het volgend jaar bijna 6% is, gezien de prijsstijging op de woningmarkt en het herstel van de aandelenmarkt na het verliesjaar 2018.


Als je dit jaar (2019) 25% gemaakt hebt (AEX ex dividend) dan is 1,266% (1-1-2020) afdragen een lachertje toch ?


klopt, maar dit jaar is een uitzondering. Het is niet altijd feest. Stel dat je begin volgend jaar de koers op 100 staat en aan het einde van het jaar op 50 (daling van 50%). En in 2021 de koers weer omhoog gaat van 50 naar 62,5 (winststijging van 25%). Dan baal je toch als je stekker?
De winst moet met 100% stijgen wil je van 50 naar 100 gaan.

Als je een beetje googled dan zie je dat er jaren zijn geweest dat beleggers 10 jaar, 20 of zelfs 30 jaar lang moeten wachten voordat de beleggingen weer evenveel waard zijn als hun inleg. En in de tussentijd de overheid maar lekker de belegger gaan belasten....

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 dec 2019 1:49 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
JandeV schreef:
Piggy schreef:
Incorrect, je mag het tienvoudige aan spaargeld hebben. Niet aan beleggingen.
Zelfde kringetje.
Je mag het wel hebben, maar als je ermee belegt, genereer je INKOMEN, waarover je nog GEEN belasting hebt betaald.


Incorrect wat dit is fictief. Pas als je het laat uitbetalen is het winst (uitgaande dat het uitgekeerde bedrag meer is dan je inleg).

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 dec 2019 1:52 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3935
Piggy schreef:
JandeV schreef:
Piggy schreef:
Incorrect, je mag het tienvoudige aan spaargeld hebben. Niet aan beleggingen.
Zelfde kringetje.
Je mag het wel hebben, maar als je ermee belegt, genereer je INKOMEN, waarover je nog GEEN belasting hebt betaald.


Incorrect wat dit is fictief. Pas als je het laat uitbetalen is het winst (uitgaande dat het uitgekeerde bedrag meer is dan je inleg).

Nog steeds hetzelfde kringetje.
Fictief of niet, of jij het eerlijk vindt of niet, zó werkt het.
Wen er maar aan.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 dec 2019 10:14 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3935
Hé, ik zie dat iemand een bericht nog heeft uitgebreid:

Piggy schreef:
Zie je het al voor je dat de BTW met 42% verhoogt wordt van 21% naar afgerond 30% ?...
...De hell breekt los en half Nederland gaat staken. Echter bij belegger kan dat, want bijna niemand belegt.
Als ik me niet vergis, is dit jaar een Btw-tarief verhoogd van 6% naar 9%. Een verhoging van 50%. (Ja, als je maar percentages van percentages blijft nemen, kom je vanzelf een keer op een groot getal uit)

Maarre....
Wanneer breekt nou die hel los? Ik heb het nog niet gezien.

Volgens mij zijn het alleen een paar beleggers, die hun emoties niet onder controle kunnen houden en voortdurend tegen Jan en alleman (D.V.) zitten te snotteren. En dan nog over iets, dat helemaal niet gebeurd is en alleen maar een plan is.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 dec 2019 11:23 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 11:58 am
Berichten: 887
Het is inderdaad alleen nog maar een plan.
Het fictieve rendement voor spaarders is te laag in het plan; er lijkt geen rekening gehouden te zijn met deposito's.
Luie spaarders hoeven niet beloond te worden omdat ze van mening zijn dat alles achter ze aan gebracht moet worden.

Zijn jut & jul nu eindelijk uit hun kringetje?

_________________
Neem nodig risico


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 dec 2019 11:50 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
zessen schreef:
Het is inderdaad alleen nog maar een plan.
Het fictieve rendement voor spaarders is te laag in het plan; er lijkt geen rekening gehouden te zijn met deposito's.
Luie spaarders hoeven niet beloond te worden omdat ze van mening zijn dat alles achter ze aan gebracht moet worden.

Zijn jut & jul nu eindelijk uit hun kringetje?


Jandev komt alleen op voor spaarders en kijkt niet naar de burger in het algemeen die wat opzij wil leggen voor later. Iemand die iets anders doet dan spaarder heeft volgens hem pech gehad. De overheid wil graag dat iedereen zoveel mogelijk voor zichzelf zorgt. Wat doen ze? Ze belasten juist de mensen die dit m.b.v. beleggen willen gaan doen.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 dec 2019 6:22 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 16 mei 2009 10:11 pm
Berichten: 299
Piggy schreef:

Jandev komt alleen op voor spaarders en kijkt niet naar de burger in het algemeen die wat opzij wil leggen voor later. Iemand die iets anders doet dan spaarder heeft volgens hem pech gehad. De overheid wil graag dat iedereen zoveel mogelijk voor zichzelf zorgt. Wat doen ze? Ze belasten juist de mensen die dit m.b.v. beleggen willen gaan doen.


Logisch toch, beleggers maken mooie rendementen (althans dat schrijven sommige beleggers hier bij tijd en wijle op dit forum). De armlastige spaarders (tenminste v.w.b. het rendement) maken niet of nauwelijks rendement. Dat ze er weinig moeite voor hoeven te doen ten opzichte van de belegger dat speelt volgens mij geen rol. Bij de inkomstenbelasting gaat het over het jaarinkomen en niet over de vraag of iemand daar veel of weinig moeite voor heeft gedaan (is trouwens ook niet te meten).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 dec 2019 8:25 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
bekend schreef:
Piggy schreef:

Jandev komt alleen op voor spaarders en kijkt niet naar de burger in het algemeen die wat opzij wil leggen voor later. Iemand die iets anders doet dan spaarder heeft volgens hem pech gehad. De overheid wil graag dat iedereen zoveel mogelijk voor zichzelf zorgt. Wat doen ze? Ze belasten juist de mensen die dit m.b.v. beleggen willen gaan doen.


Logisch toch, beleggers maken mooie rendementen (althans dat schrijven sommige beleggers hier bij tijd en wijle op dit forum). De armlastige spaarders (tenminste v.w.b. het rendement) maken niet of nauwelijks rendement. Dat ze er weinig moeite voor hoeven te doen ten opzichte van de belegger dat speelt volgens mij geen rol. Bij de inkomstenbelasting gaat het over het jaarinkomen en niet over de vraag of iemand daar veel of weinig moeite voor heeft gedaan (is trouwens ook niet te meten).


Dat is makkeljik praten. Net zoiets als: Mensen die veel verdienen kunnen het geld makkelijk missen dan Jan modaal. Laat ze procentueel nog maar wat extra belasting betalen, want rondkomen is voor hun geen probleem.
Wat als de situatie anders zou zijn, de spaarrente zit op ongeveer 4% en beleggers verliezen met 90% hun vermogen. Stel dat de overheid dan komt om beleggers te compenseren door ze geen belasting te laten betalen, maar dan spaarders een verhoging krijgen van 1,2 naar 1,76%. Hoe zou jij dat vinden?

Je kiest er bewust voor om te gaan sparen, dus je kiest er bewust voor om geen rendement te behalen. Dan moet je ook op de blaren gaan zitten en niet lopen te zeuren dat de VRH hoger is dan de rente die je ontvangt.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 24 dec 2019 9:24 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3935
Piggy schreef:
bekend schreef:
Piggy schreef:

Jandev komt alleen op voor spaarders en kijkt niet naar de burger in het algemeen die wat opzij wil leggen voor later. Iemand die iets anders doet dan spaarder heeft volgens hem pech gehad. De overheid wil graag dat iedereen zoveel mogelijk voor zichzelf zorgt. Wat doen ze? Ze belasten juist de mensen die dit m.b.v. beleggen willen gaan doen.


Logisch toch, beleggers maken mooie rendementen (althans dat schrijven sommige beleggers hier bij tijd en wijle op dit forum). De armlastige spaarders (tenminste v.w.b. het rendement) maken niet of nauwelijks rendement. Dat ze er weinig moeite voor hoeven te doen ten opzichte van de belegger dat speelt volgens mij geen rol. Bij de inkomstenbelasting gaat het over het jaarinkomen en niet over de vraag of iemand daar veel of weinig moeite voor heeft gedaan (is trouwens ook niet te meten).


Dat is makkeljik praten. Net zoiets als: Mensen die veel verdienen kunnen het geld makkelijk missen dan Jan modaal. Laat ze procentueel nog maar wat extra belasting betalen, want rondkomen is voor hun geen probleem.
Wat als de situatie anders zou zijn, de spaarrente zit op ongeveer 4% en beleggers verliezen met 90% hun vermogen. Stel dat de overheid dan komt om beleggers te compenseren door ze geen belasting te laten betalen, maar dan spaarders een verhoging krijgen van 1,2 naar 1,76%. Hoe zou jij dat vinden?

Je kiest er bewust voor om te gaan sparen, dus je kiest er bewust voor om geen rendement te behalen. Dan moet je ook op de blaren gaan zitten en niet lopen te zeuren dat de VRH hoger is dan de rente die je ontvangt.
Heb je al eens overwogen om stand up comedian te worden?
Spaarders moeten op de blaren gaan zitten en niet lopen te zeuren dat de VRH hoger is dan de rente die je ontvangt, maar als belegger kun je wel oneindig jeremiëren omdat de VRH misschien wel een kwart van je rendement bedraagt.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 696 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO