JandeV schreef:
Dutch_Mustachian schreef:
Los daarvan tienduizenden euro's rendement op 500.000? Was het maar zo'n feest. Als je zelf zou beleggen zou je niet met zulke inschattingen komen.
Ik kan je verzekeren dat je er wederom naast zit, wat het laatste betreft. Wat het eerste betreft kun je het best te rade gaan bij de enige echte professionele belegger op dit forum, vooral als hij in de blufstand staat.
Er zijn zat beleggers die "gewoon" dik verlies hebben met hun aandelen. En die mensen met verlies moeten ook nog een VRH aftikken. Als het zo makkelijk was om structureel meer te verdienen met beleggen dan met sparen, dan deed iedereen het wel toch?
En als het resultaat van de beleggingen van Piggy inderdaad altijd zo stabiel en hoog is zou hij zich niet druk maken over VRH.
Jouw gedachte is dat VRH voor beleggers peanuts is en simpel te betalen. Nou, met een bewegelijke beurs is dat zeker niet zo. VRH wordt geheven als of de resultaten altijd stabiel zijn, terwijl de werkelijkheid is dat dat VRH heffing op momenten kan komen dat het maximaal pijn doet, en herstel van je beleggingen extra moeilijk maakt.
Ik spaar veel naast m'n beleggingen, ondanks dat ik er met amper rente en VRH gewoon verlies op maak. En dat is juist door het risico. Als het echt zo stabiel was zat ik bijna 100% in aandelen. Maar dat lijkt mij echter compleet onverantwoord.