Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 23 apr 2024 11:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 10 jan 2019 11:41 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
De overheid heeft de rente verlaagt om de economie aan te zwengelen. Tevens wordt het sparen hierdoor ontmoedigd en hoopt de overheid dat burgers minder gaan sparen en dit geld gaan spenderen en zo de economie wordt aangezwengeld.

Of te wel: u moet gaan consumeren ! :?

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 10 jan 2019 1:13 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
Piggy schreef:
De overheid heeft de rente verlaagt om de economie aan te zwengelen. Tevens wordt het sparen hierdoor ontmoedigd en hoopt de overheid dat burgers minder gaan sparen en dit geld gaan spenderen en zo de economie wordt aangezwengeld.

Of te wel: u moet gaan consumeren ! :?

Dat is het NL sprookje.
De EU centralebank (ECB) houdt de rente op 0 omdat de zuidelijke EU-landen anders hun schulden niet kunnen betalen en nog meer schulden kunnen maken!

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 10 jan 2019 10:23 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
Op het nieuws vanochtend bij RTL-Z werd al de rente besproken bij de Amerikaanse FED, die langzamerhand weer oploopt.

Europa hobbelt weer hier achteraan, echter moet de ECB nog beginnen met de rente verhoging.

Gelijk werd al gesproken wat voor effect dit zal hebben op onze economie. Ik heb economie gestudeerd en kan niet in een glazen bol kijken.

Maar dat we momenteel in dwaze tijden leven, dat kun je wel zeggen, gesproken werd in het programma dat het wel goed is om "gratis" geld in de markt te brengen door de ECB met hun aankoop beleid van obligaties ( dat is nu ten einde gekomen).

Ik zeg zo gratis geld bestaat niet, er is een onbewuste stroom van hulpgeld naar onze zwakke EU broeders in het zuiden gegaan. Die hebben met mooi weer het dak niet weten te repareren, en gaan natuurlijk ach en wee roepen als de rente op de staatsobligaties omhoog gaat.

Frankrijk , Italie , Portugal , Griekenland, allemaal landen die de normen die de EU stelt, aan hun zogenaamde laars lappen.

De andere EU staten mogen bijdragen en bloeden, hierbij is Nederland als vanouds weer het beste jongetje van de klas.

Voorlopig zie ik de spaartaks in Nederland niet gewijzigd worden, links of rechtsom de staat heeft geld nodig. De inkomsten via de VRH zijn makkelijk in te plannen, als ik de uitgestreken kop van Wiebes van de VVD zie in het vorige kabinet, met de argumenten waarom de Belastingdienst hun systeem niet kunnen veranderen , staan al mijn haren overeind, wat een verschrikkelijk klucht, met de VVD als partij die dit mede veroorzaakt heeft, nooit meer VVD voor mij !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 jan 2019 11:07 am 
Kwartje

Geregistreerd: za 16 mei 2009 10:11 pm
Berichten: 299
Martijn schreef:
De inkomsten via de VRH zijn makkelijk in te plannen, als ik de uitgestreken kop van Wiebes van de VVD zie in het vorige kabinet, met de argumenten waarom de Belastingdienst hun systeem niet kunnen veranderen , staan al mijn haren overeind, wat een verschrikkelijk klucht, met de VVD als partij die dit mede veroorzaakt heeft, nooit meer VVD voor mij !


Hij had toen inderdaad beter duidelijk kunnen zeggen waarom hij bij de Belastingdienst het VRH systeem niet wil veranderen. Dat het onwil is blijkt vooral duidelijk als je nu kijkt wat hij allemaal wil regelen in het kader van de energietransitie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 jan 2019 11:58 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: wo 14 nov 2012 7:53 pm
Berichten: 507
Als het politiek gezien echt niet anders kan . OK .
Maar ik hou niet van leugens.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 11 jan 2019 6:21 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 16 mei 2009 10:11 pm
Berichten: 299
e.banket schreef:
Als het politiek gezien echt niet anders kan . OK .
Maar ik hou niet van leugens.


Wie wel?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 jan 2019 5:02 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Vanwege de te hoge spaartaks doe ik aan het eind van het jaar een groot aantal internetaankopen. Die betaal ik dan netjes waarna het mij toegezonden wordt. In het begin van het nieuwe jaar stuur ik het vervolgens allemaal gratis retour en krijg ik mijn volledige aankoopbedragen terug. Hierdoor bespaar ik op de door mij te betalen belasting in box 3.

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 jan 2019 8:24 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
You must be kidding #schaamteloos

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 jan 2019 12:24 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
ErikVries schreef:
In het begin van het nieuwe jaar stuur ik het vervolgens allemaal gratis retour ...
.

Gratis bestaat niet. Het betreffende bedrijf waar je dit besteld moet hier wel voor betalen. Dit wordt dan weer verrekend in de winstmarges van het bedrijf.
C.q. de klanten betalen hier dus indirect voor.

Als je het netter wil doen, dan kun je beter bij bedrijven bij je in de buurt dergelijke aankopen doen en het zelf terug brengen.

Beide methodes vind ik trouwens niet moreel.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 jan 2019 2:32 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
ErikVries schreef:
Vanwege de te hoge spaartaks doe ik aan het eind van het jaar een groot aantal internetaankopen. Die betaal ik dan netjes waarna het mij toegezonden wordt. In het begin van het nieuwe jaar stuur ik het vervolgens allemaal gratis retour en krijg ik mijn volledige aankoopbedragen terug. Hierdoor bespaar ik op de door mij te betalen belasting in box 3.

Je moet natuurlijk niet lijden aan een koopverslaving :wink: :(

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 jan 2019 3:54 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3935
ErikVries schreef:
Vanwege de te hoge spaartaks doe ik aan het eind van het jaar een groot aantal internetaankopen. Die betaal ik dan netjes waarna het mij toegezonden wordt. In het begin van het nieuwe jaar stuur ik het vervolgens allemaal gratis retour en krijg ik mijn volledige aankoopbedragen terug. Hierdoor bespaar ik op de door mij te betalen belasting in box 3.
Creatief idee.
Nu lijkt het mij dat de grens tussen belastingontwijking en -ontduiking een beetje overschreden is, als je al van tevoren weet dat je alles terugstuurt, maar dat moet ieder voor zich weten.
Ik vraag me overigens wel af, of dit haalbaar blijft. Ik kan me zo voorstellen dat je bij webwinkels op een soort zwarte lijst komt, maar ook dat hoeft geen beletsel te zijn.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 jan 2019 9:20 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
Wat ook kan is dat webshops stoppen met de mogelijkheid om gratis terug te sturen. En hiervoor in de plaats zal de client een bepaald bedrag moeten betalen (mogelijk wat goedkoper dan normaal). Zo blijkt maar waar dat altijd een kleine groep het verziekt voor een grote groep.

Gratis terug sturen is niet bedoeld zoals u dat wilt. Net zoals het niet de bedoeling is om bij Appie een paar uur te blijven zitten en koffie en/of thee zitten te drinken. Het is hier de bedoeling om een kopje te nemen en te gaan winkelen.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2019 12:00 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5824
Woonplaats: Obliville
Piggy schreef:
Wat ook kan is dat webshops stoppen met de mogelijkheid om gratis terug te sturen. En hiervoor in de plaats zal de client een bepaald bedrag moeten betalen (mogelijk wat goedkoper dan normaal). Zo blijkt maar waar dat altijd een kleine groep het verziekt voor een grote groep.

Gratis terug sturen is niet bedoeld zoals u dat wilt. Net zoals het niet de bedoeling is om bij Appie een paar uur te blijven zitten en koffie en/of thee zitten te drinken. Het is hier de bedoeling om een kopje te nemen en te gaan winkelen.


Los daarvan, het gaat toch ook helemaal nergens over. Je moet wel een heleboel spullen kopen voor een paar tientjes besparing aan VRH, en dan moet er nog nergens iets mis gaan in het proces van retourneren en terugclaimen van het geld. Plus alle tijd die je er in steekt .

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2019 12:10 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Nee hoor, ik bestel op 30 december altijd een Boeing 737 en betaal alvast. Op 2 januari annuleer ik de bestelling en op 3 januari heb ik mijn geld terug....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2019 12:19 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5824
Woonplaats: Obliville
BillGates schreef:
Nee hoor, ik bestel op 30 december altijd een Boeing 737 en betaal alvast. Op 2 januari annuleer ik de bestelling en op 3 januari heb ik mijn geld terug....

:lol: :lol:

Fraus legis is een door de Hoge Raad in het fiscale recht geïntroduceerd begrip dat 'misbruik van recht' verbiedt.
Hiervan is sprake bij constructies die bedoeld zijn om belasting te besparen, verder geen niet-fiscale betekenis hebben en strijdig zijn met doel en strekking van de wet.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO