Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 1:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2019 12:12 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
obligataire schreef:
BillGates schreef:
Nee hoor, ik bestel op 30 december altijd een Boeing 737 en betaal alvast. Op 2 januari annuleer ik de bestelling en op 3 januari heb ik mijn geld terug....

:lol: :lol:

Fraus legis is een door de Hoge Raad in het fiscale recht geïntroduceerd begrip dat 'misbruik van recht' verbiedt.
Hiervan is sprake bij constructies die bedoeld zijn om belasting te besparen, verder geen niet-fiscale betekenis hebben en strijdig zijn met doel en strekking van de wet.

Ja, maar Bill kan natuurlijk aantonen dat hij het doet om indruk op de buren en te maken, en dat het verder niets van doen heeft met zijn belastingaangifte.

Keeping up with the Gates' valt niet mee, hoor 8)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2019 12:31 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3937
obligataire schreef:
Los daarvan, het gaat toch ook helemaal nergens over. Je moet wel een heleboel spullen kopen voor een paar tientjes besparing aan VRH, en dan moet er nog nergens iets mis gaan in het proces van retourneren en terugclaimen van het geld. Plus alle tijd die je er in steekt .
Dan is er ook nog de kans dat een webshop failliet gaat tussen het moment van terugsturen en de daadwerkelijke terugbetaling.
Eigenlijk heb ik grote twijfels bij het verhaal.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2019 1:35 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Fake News van ErikVries haha

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2019 6:46 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
henrid schreef:
Fake News van ErikVries haha

Ik hoop het voor hem :lol:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2019 10:06 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
JandeV schreef:
obligataire schreef:
Los daarvan, het gaat toch ook helemaal nergens over. Je moet wel een heleboel spullen kopen voor een paar tientjes besparing aan VRH, en dan moet er nog nergens iets mis gaan in het proces van retourneren en terugclaimen van het geld. Plus alle tijd die je er in steekt .
Dan is er ook nog de kans dat een webshop failliet gaat tussen het moment van terugsturen en de daadwerkelijke terugbetaling.
Eigenlijk heb ik grote twijfels bij het verhaal.
https://ibb.co/7XXvRVN en https://ibb.co/gypNK6P

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Laatst bijgewerkt door ErikVries op di 15 jan 2019 10:12 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 15 jan 2019 10:46 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
ErikVries schreef:
JandeV schreef:
obligataire schreef:
Los daarvan, het gaat toch ook helemaal nergens over. Je moet wel een heleboel spullen kopen voor een paar tientjes besparing aan VRH, en dan moet er nog nergens iets mis gaan in het proces van retourneren en terugclaimen van het geld. Plus alle tijd die je er in steekt .
Dan is er ook nog de kans dat een webshop failliet gaat tussen het moment van terugsturen en de daadwerkelijke terugbetaling.
Eigenlijk heb ik grote twijfels bij het verhaal.
https://ibb.co/7XXvRVN en https://ibb.co/gypNK6P


OK :mrgreen: maar je had in die tijd ook een krantenwijkje kunnen gaan lopen. Levert net zoveel op en is nog nuttig voor de samenleving ook :wink:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 jan 2019 12:29 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Nog een andere besparingstip: De duurste basis zorgverzekering en duurste aanvullende verzekering afsluiten en voor eind december in één keer betalen. Zo profiteer je bij bijv. Zilveren Kruis direct van een betalingskorting van 2%.

Vervolgens op 31 december de basis zorgverzekering wijzigen in het goedkoopste pakket en uiterlijk in de eerste maand van het nieuwe jaar de aanvullende verzekering cancelen. Zo bespaar je niet alleen op jouw verzekeringskosten maar ook op de door jou te betalen spaartaks. Met andere woorden drie dubbel voordeel.

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 jan 2019 8:27 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Als ik moderator zou zijn dan had je een ban gehad.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 jan 2019 11:32 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
Een waarschuwing zou wel gepast zijn ja.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 jan 2019 3:43 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Alle zorgverzekeraars bieden de mogelijkheid om in één keer vooraf te betalen en je basisverzekering t/m 31 december en aanvullende verzekering t/m 31 januari te wijzigen. Dat je hiermee kan bewerkstelligen dat je enkele tientjes minder spaartaks hoeft te betalen is slechts een prettige bijkomstigheid.

Verder ingaand op de spaartaks: het zou mijns inziens rechtvaardiger zijn wanneer de overheid het werkelijke behaalde rendement op vermogen naar redelijkheid gaat belasten. Als voorbeeld: Stel je hebt een jaar lang 100.000 euro op een spaarrekening staan met een rente van 0,25%. Dan ontvang je aan het einde van het jaar 250 euro aan rente. Redelijkerwijs zou zijn om die ontvangen rente met maximaal 30% te belasten, zodat je altijd minstens 70% van de te ontvangen rente mag behouden.

Onze overheid gaat er nu gemakshalve maar van uit dat mensen met meer vermogen automatisch meer beleggen, maar zij realiseert zich onvoldoende dat niet iedereen de daarmee gepaard gaande risico's wil dragen. Wanneer mensen op dit forum menen te spreken over een ban of waarschuwing zou die eerder gericht mogen zijn aan het adres van onze overheid.

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 jan 2019 4:16 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1978
ErikVries schreef:
Alle zorgverzekeraars bieden de mogelijkheid om in één keer vooraf te betalen en je basisverzekering t/m 31 december en aanvullende verzekering t/m 31 januari te wijzigen. Dat je hiermee kan bewerkstelligen dat je enkele tientjes minder spaartaks hoeft te betalen is slechts een prettige bijkomstigheid.

Verder ingaand op de spaartaks: het zou mijns inziens rechtvaardiger zijn wanneer de overheid het werkelijke behaalde rendement op vermogen naar redelijkheid gaat belasten. Als voorbeeld: Stel je hebt een jaar lang 100.000 euro op een spaarrekening staan met een rente van 0,25%. Dan ontvang je aan het einde van het jaar 250 euro aan rente. Redelijkerwijs zou zijn om die ontvangen rente met maximaal 30% te belasten, zodat je altijd minstens 70% van de te ontvangen rente mag behouden.

Onze overheid gaat er nu gemakshalve maar van uit dat mensen met meer vermogen automatisch meer beleggen, maar zij realiseert zich onvoldoende dat niet iedereen de daarmee gepaard gaande risico's wil dragen. Wanneer mensen op dit forum menen te spreken over een ban of waarschuwing zou die eerder gericht mogen zijn aan het adres van onze overheid.



Revolutionaire gedachte.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 jan 2019 4:25 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Dat kan allemaal wel zo zijn..
Het heeft toch helemaal niets te maken wat je wel of niet had kunnen doen.!!
Ik had mijn huis ook 2x zo groot kunnen bouwen. Zodat mijn OZB ook hoger had kunnen zijn....
Zijn ze nu helemaal van de pot gerukt.
Belasting betalen over iets wat je niet hebt ontvangen....
Het moet toch echt niet gekker worden. Ik noem dit pure diefstal !!! :mrgreen: :evil:

Ik heb bewust niet meer dan 3 kinderen. Ik denk dat ik voor 10 kinderbijslag ga aanvragen. Want die had ik ook kunnen krijgen... :shock: :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 jan 2019 4:43 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3937
Interessant allemaal.
Je zou tegen wat keuringen kunnen aanlopen voor die aanvullende verzekeringen, maar je moet er wat voor over hebben.

En eigenlijk kunnen heel veel mensen met gemak hun afkeuring laten blijken via de ziektekostenverzekering. Zeker wie toch al door zijn eigen risico heen is, kan zich met weinig moeite overbodige medicijnen en zelfs overbodige behandelingen laten voorschrijven.
Niet dat iemand er iets mee opschiet, maar 'je geeft wel een signaal af'. (In je gele hesje voor de computer?)

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2019 10:59 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Een paar weken geleden heeft Helma Lodders (VVD) samen met collega Pieter Omtzigt (CDA) vragen gesteld over een verweerschrift van de Belastingdienst waarin zij stelt dat beleggen in de AEX-bedrijven en of in onroerend goed weinig risico oplevert. Naar aanleiding van de antwoorden en een grote wens om de vermogensrendementsheffing over box 3 te belasten naar meer reëel rendement heeft Helma samen met Pieter 12 vragen gesteld. Zie:

https://helmalodders.vvd.nl/nieuws/3330 ... -rendement

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2019 11:26 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Vraag 11 hierboven, moet dat niet ontvangen rente zijn i.p.v. betaalde rente? Nou ja, het wordt door de bank betaald, maar dat lijkt me hier niet juist.

Overigens is de belasting in Nederland over 120.000 euro, rekeninghoudend met de vrijstellingen, voor de jaren 2016 t/m 2019 resp. 1146, 921, 677, 656 euro.
Deel deze door 180 en u heeft de belastingdruk.

Voor de grap, als Pieter meeleest, de belastingdruk bij 0,15% rente berekend over 2019 met steeds 120.000 euro meer spaargeld tot 600.000:
364%, 627%, 715%, 758%, 785%.

De reactie van de regering zal wel zijn, je had ook kunnen beleggen in dat ene Filipijnse fonds dat 80% rendement heeft gemaakt.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO