Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 9:05 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 213 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 31 dec 2016 8:10 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 jul 2008 7:14 pm
Berichten: 55
groentje schreef:
aka Self-fulfilling prophecy :shock:
'Mijn stem heeft invloed': zei hij zelfgenoegzaam. Keep on dreamin' Bro' :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 31 dec 2016 8:45 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
Niet stemmen is echter ook niet vrijblijvend. Het is namelijk niet zo dat 10% van de Kamerzetels leeg blijft als 10% van de kiezers niet komt opdagen.
Ik concludeer dat een niet-stemmer het met alle partijen en bewegingen eens is en bijgevolg het recht om te klagen verspeelt.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 01 jan 2017 9:33 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 702
Stemmen is een recht en daar blijf ik gebruik van maken.
In een meer partijen systeem moeten alle partijen water bij de wijn doen om samen het land te besturen.
Geen een partij kan zijn beloftes allemaal uitvoeren.

Vermogensrendementsheffing is bij geen van de partijen echt een speerpunt volgens mij. Jammer.

Voor iedereen de beste wensen en een gezond 2017.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 01 jan 2017 11:58 am 
Kwartje

Geregistreerd: za 16 mei 2009 10:11 pm
Berichten: 299
Citaat:
Ik concludeer dat een niet-stemmer het met alle partijen en bewegingen eens is en bijgevolg het recht om te klagen verspeelt.


Calvinistisch standpunt maar wel mooi gezegd.
Alleen kan ik die conclusie niet trekken en ik kan hem niet delen ook.
Stem je, om welke reden dan ook, een keer toevallig niet dan zou je ook ineens geen mening meer mogen hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 01 jan 2017 2:04 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1203
In ieder geval is het onderwerp VRH voor de politiek niet een hot item, de doelgroep is te klein van de meer vermogenden, de kleine spaarder wordt zogenaamd tegemoet gekomen, maar dat valt nog te bezien mochten de spaarrentes weer eens omhoog gaan ( Ja , zou zomaar eens kunnen ;) ).

Een ieder op dit forum een goed spaar en belegging jaar 2017 toegewenst, voor mij hoop ik op betere tijden dan de huidige spaarmarkt ( gelukkig is van PME bekend dat mijn toekomstige pensioen dit jaar niet gekort hoeft te worden, alvast een lichtpuntje in de duisternis ).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 01 jan 2017 3:40 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
JandeV schreef:
Ik concludeer dat een niet-stemmer het met alle partijen en bewegingen eens is en bijgevolg het recht om te klagen verspeelt.

Of je wel of niet stemt (of mag stemmen), klagen kan en mag altijd. Echter als je niet stemt heb je wel je stemrecht verspilt.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 01 jan 2017 8:15 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Het grootste gedeelte van mijn geld staat op spaarrekeningen met momenteel 0,6% spaarrente. Ik ben mij vandaag rot geschrokken van de belasting die ik moet gaan betalen, meer dan het dubbele van de spaarrente die ik ontvang. Door het kabinetsbesluit en instemming Tweede en Eerste Kamer is het niet anders. Het zou redelijker zijn wanneer de werkelijke ontvangen rente zou worden belast in plaats van de aannames waarmee onze overheid rekent.

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 01 jan 2017 8:59 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Als je je spaargeld verplaatst naar box 2 wordt het werkelijke resultaat belast. Dus het kan wel.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 01 jan 2017 9:22 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
ErikVries schreef:
... in plaats van de aannames waarmee onze overheid rekent.

Zo is er ook de aanname dat mensen ongeacht hun leeftijd grotendeels beleggen als ze 100K hebben. De overheid wil dus dat mensen risico gaan nemen en gaan gokken met hun zuurverdiende geld om te proberen de belastingheffing te compenseren. Helaas, als de beurs daalt, ben je dubbel de pineut.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 jan 2017 1:18 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
BillGates schreef:
ErikVries schreef:
... in plaats van de aannames waarmee onze overheid rekent.

Zo is er ook de aanname dat mensen ongeacht hun leeftijd grotendeels beleggen als ze 100K hebben. De overheid wil dus dat mensen risico gaan nemen en gaan gokken met hun zuurverdiende geld om te proberen de belastingheffing te compenseren. Helaas, als de beurs daalt, ben je dubbel de pineut.

Ik sprak met een adviseur van Van Lanschot en een adviseur van Theodoor Gilissen, banken voor vermogenden. Zij vertelden dat veel cliënten zo min mogelijk risico met hun zuurverdiende geld willen lopen en daarom anders met hun geld omgaan, dan onze overheid veronderstelt. De adviseur van Theodoor Gilissen benadrukte daarbij tevens de enorme risico's van beleggingen.

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 07 jan 2017 4:50 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: wo 14 nov 2012 7:53 pm
Berichten: 507
Voorlopige aanslag 2017 is binnen .

Belastbaar inkomen uit sparen en beleggen 20.548 euro :roll: ????????

Waarom die berekening met schijven

Ik heb alleen spaargeld op de bank
Onmogelijk om gemiddeld meer dan 4 %
te ontvangen.
Je moet je geld immers verdelen over verschillende banken en looptijden .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 07 jan 2017 4:54 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
Voorlopige aanslag 2017 verkeerd bij meer dan 3 inkomsten
06 januari 2017 17.35 uur

Wilt u een voorlopige aanslag aanvragen of wijzigen? En hebt u méér dan 3 inkomsten uit vroegere dienstbetrekking? Dan kunt u beter even wachten.

Bij het invullen van meer dan 3 inkomsten uit vroegere dienstbetrekking wordt uw inkomen verkeerd berekend. Daardoor klopt het bedrag van de voorlopige aanslag mogelijk niet.

Wij plaatsen zo snel mogelijk een nieuwe versie van het programma voor het aanvragen of wijzigen van de voorlopige aanslag 2017 waarin dit probleem niet meer voorkomt.


belastingdienst


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 07 jan 2017 5:08 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
e.banket schreef:
Voorlopige aanslag 2017 is binnen .

Belastbaar inkomen uit sparen en beleggen 20.548 euro :roll: ????????
.



Gefeliciteerd, u gaat er sterk op vooruit. In plaats van 1,2% slecht 0,86% belasting.

(edit: ik dacht dat de bakker het had over de grondslag. Maar niet getreurd met een half miljoen op de bank :-))


Laatst bijgewerkt door svanke op zo 08 jan 2017 5:41 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 07 jan 2017 5:15 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
ErikVries schreef:
BillGates schreef:
ErikVries schreef:
... in plaats van de aannames waarmee onze overheid rekent.

Zo is er ook de aanname dat mensen ongeacht hun leeftijd grotendeels beleggen als ze 100K hebben. De overheid wil dus dat mensen risico gaan nemen en gaan gokken met hun zuurverdiende geld om te proberen de belastingheffing te compenseren. Helaas, als de beurs daalt, ben je dubbel de pineut.

Ik sprak met een adviseur van Van Lanschot en een adviseur van Theodoor Gilissen, banken voor vermogenden. Zij vertelden dat veel cliënten zo min mogelijk risico met hun zuurverdiende geld willen lopen en daarom anders met hun geld omgaan, dan onze overheid veronderstelt. De adviseur van Theodoor Gilissen benadrukte daarbij tevens de enorme risico's van beleggingen.

Dat verbaast me nogal want het vermogensbeheer (inclusief die verfoeide beleggingen) van banken voor vermogenden is hun kernactiviteit waarop veel geld verdiend wordt (de bank wint altijd :) )
.
Beleggen is trouwens niet alleen maar risicovol, kijk maar naar de beursontwikkelingen van dit jaar.
Geld blind op de bank zetten en door belasting en inflatie interen is in zekere zin méér risicovol.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 07 jan 2017 5:18 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
svanke schreef:
Gefeliciteerd, u gaat er sterk op vooruit. In plaats van 1,2% slecht 0,86% belasting.

20.548 euro, lijkt me toch over een vermogen van 500.000 te gaan. Zelfs bij 2 personen is dat een top van 1.38%.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 213 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO