Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu wo 17 apr 2024 1:43 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 213 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 16 jul 2016 3:24 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 27 apr 2009 2:57 pm
Berichten: 50
Kijk voor meer info op de site van NN;

https://www.nn.nl/Blog/Sparen/De-vermog ... gepast.htm


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 16 jul 2016 4:10 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
Citaat:
...naarmate mensen over een groter vermogen beschikken, moet een hoger rendement zijn te realiseren.

Met sparen?
Ik vind het schandalig dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen sparen en belegen.
De overheid wil perse dat je (met je pensioen geld) gaat beleggen en risico neemt. SCHANDALIG. :twisted: :evil:

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 16 jul 2016 4:58 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 16 mei 2009 10:11 pm
Berichten: 299
Citaat:
De overheid wil perse dat je (met je pensioen geld) gaat beleggen en risico neemt. SCHANDALIG.


De Overheid zoekt alleen naar argumenten waarbij de opbrengst voor 's Rijkskas op z'n minst gegarandeerd is, redelijk lijken, gemakkelijk zijn toe te passen en voor de rechter houdbaar zijn.
Je hoeft van hen heus niet te gaan beleggen dat maakt ze helemaal niet uit.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 16 jul 2016 8:23 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Onacceptabel de nieuwe vermogensrendementsheffing. Iets anders kan ik er niet van maken.

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 jul 2016 8:30 am 
Kwartje

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:36 pm
Berichten: 480
Dit is eigenlijk toch al oud nieuws?

Maar het is en blijft inderdaad belachelijk, al hoewel ik er de komende paar jaren er nog wat voordeel bij heb.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 jul 2016 11:16 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3717
Totaal spaarvermogen Nederlanders volgens CBS mei 2016 is 344.260 miljoen euro.

Totaal belegt vermogen Nederlanders volgens CBS 235.900 miljoen euro (eind 2014). Juiste cijfer kan ik helaas niet laten zien omdat CBS vermeld dat ik niet de laatse flash heb (wat ik wel heb?).

De meeste mensen zullen dankzij deze aanpassing er toch op achteruit gaan gezien de meeste mensen sparen. Deze rente is circa 3-3,5% omlaag gegaan en zal zeer lang laag blijven. Men hoeft straks weliswaar iets minder belasting te betalen, maar procentueel gezien is het vele malen hoger. Voordelig dus voor de regering, nadelig voor de spaarder die erop achteruit zal gaan.

Inflatie in 2015 is volgens het CBS 0,6%
Hoogste rente is per 21-7-16 0,8%. Als de nieuwe VRH wordt ingevoerd dan zal het niet snel worden veranderd. De rente daarentegen zal vrolijk verder dalen, mogelijk nog een jaar of 2 naar ik vermoed zo rond de 0,1-0,2%. Kortom nog meer voordeel voor de overheid. Verwacht dus niet teveel van de overheid, ze geven met de rechterhand en trekken het vrolijk nog harder weg met de linkerhand.

Het gemiddeld vermogen bedraagt trouwens 12.000 euro per huishouden. De gemiddelde huishouden zit dus ver onder de VRH drempel.

Het bericht is nogal "oud". Het dateert waarschijnlijk van vorig jaar augustus 2015. Hier een vergelijkbaar bericht.
Rentes rond die tijd zaten zo ongeveer op de 1,2%. De 1,63% rente waar ze vanuit gaan is dus al veel te hoog.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 jul 2016 1:02 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Piggy schreef:
Als de nieuwe VRH wordt ingevoerd dan zal het niet snel worden veranderd. De rente daarentegen zal vrolijk verder dalen, mogelijk nog een jaar of 2 naar ik vermoed zo rond de 0,1-0,2%. Kortom nog meer voordeel voor de overheid.

Als ik het goed onthouden heb, staan de percentages voor de nieuwe VRH nog niet vast, en is dit afhankelijk van gemiddelden over de laatste 5 jaar. Bovendien zal de toekomstige VRH dus eerst ook nog vrolijk meedalen, als de overheid haar beloftes nakomt. Maar het blijft een verkapte vorm van nivellering...

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 jul 2016 1:42 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3717
De overheid loopt altijd achter de feiten aan. We zullen zien wat het werkelijke percentage wordt. Wat beleggen betreft diverse berichten op internet geven al aan dat dankzij de lage rente men lagere rendementen moet verwachten dan vroeger.
De overheid doet dit echter niet en gaat uit van oude gemiddelde rendementen. Nivellering dus.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 jul 2016 2:52 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Tja, de overheid zal belasten van het werkelijk rendement waarschijnlijk dus zo lang mogelijk uitstellen.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 jul 2016 3:01 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3717
Klopt. Kijk eens naar de VRH drempelvoet de afgelopen jaren. Deze gaat vaak niet mee met de jaarlijkse inflatie. Dit is dus stiekem een kleine nivellering.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 jul 2016 7:37 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
Dit blog bij NN lijkt me inderdaad redelijk gedateerd, ik roep iedereen op voor de volgende verkiezingen in 2017, om indien zij niet akkoord zijn met de verandering die vanaf 2017 gaat gelden voor de VRH, niet op de VVD , PVDA en de partijen te stemmen die dit beleid mogelijk maakten.

Als ik nog de huichelachtige kop zie van staatssecretaris Wiebes, die vertelde dat de Belastingdienst momenteel absoluut niet in staat is om de daadwerkelijke rendementen te gaan belasten ( dit terwijl voor spaarders de data per begin van het jaar direct bekend is ) wordt ik er misselijk van , deze is nog wel van VVD huize.

Nee de spaarder met meer dan 25.000 euro aan vermogen is geen belangrijke doelgroep in Den Haag, plukken die mensen met teveel gespaard geld, aandelen of vermogen in onroerend goed zoals tweede huisjes ( of zij dit nou bereikt hebben met hard werken voor hun oude dag doet er niet toe ).

Nivelleren staat niet alleen hoog in het vaandel van de PVDA maar ook van de VVD die hier mee ingestemd heeft, ik weet in ieder geval waar ik volgend jaar niet op ga stemmen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 jul 2016 7:52 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 16 mei 2009 10:11 pm
Berichten: 299
Citaat:
ik weet in ieder geval waar ik volgend jaar niet op ga stemmen


Qua belastingheffing e.d. is het vrij eenvoudig om vast te stellen waar je niet op moet gaan stemmen.
Het is veel lastiger om de keuze te maken waarop je dan wel moet gaan stemmen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 jul 2016 11:10 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3934
henrid schreef:
Als ik het goed onthouden heb, staan de percentages voor de nieuwe VRH nog niet vast, en is dit afhankelijk van gemiddelden over de laatste 5 jaar. Bovendien zal de toekomstige VRH dus eerst ook nog vrolijk meedalen, als de overheid haar beloftes nakomt. Maar het blijft een verkapte vorm van nivellering...
Je hebt hetzelfde onthouden als ik, zelfs de percentages voor 2017 worden volgens mij pas op Prinsjesdag bekend.
Waarschijnlijk zal de belasting over het spaardeel voorlopig ook nog wel wat zakken, zeker als de spaarrente de komende jaren verder daalt, zoals hier iemand voorspelt. De belasting over het beleggingsdeel zal uiteraard minder voorspelbaar blijken.

Tja, dat de nieuwe regeling nivellerend werkt... Daar staat tegenover dat de oude regeling nogal denivellerend werkte. Ook minder van meer blijft minder, dat is waar....
Ook alvast een mooi argument om te gebruiken als in de toekomst de "werkelijke rendementen" belast zullen worden en de weerstand daartegen georganiseerd moet worden. Dat zal nog veel meer nivellerend werken.

Een overheid die geeft, een overheid die neemt... Ja, wat anders? Een overheid heeft geen geefklier, wel een balans. Stem gerust op een partij die alleen maar "geven" belooft, maar verwonder je niet als zo'n partij je teleurstelt. Of dat de generaties na ons het nog veel moeilijker krijgen.

Meningen: nivellerend, schandalig, belachelijk; ik neem ze voor kennisgeving aan. Maar ik ben wel benieuwd wat degene nu gaat ondernemen, die "onacceptabel" heeft uitgesproken.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 18 jul 2016 10:27 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3717
Het gaat niet om het krijgen, het gaat erom dat de overheid zijn financiën in orde heeft en de uitgaven goed uitgedacht zijn. En dat laatste ontbreekt wel eens zoals paradepaardjes als de betuwelijn, HSL of onnodig ingewikkelde belastingaangifte, etc.).

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 18 jul 2016 11:10 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 05 jan 2012 12:14 pm
Berichten: 420
Nieuw fictief rendement 1,63% (op dit moment).
Dus belasting ca. 0,5%.
Dat is in ieder geval weer minder dan de eerder per 2017 berekende 0,9%.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 213 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO