Piggy schreef:
JandeV schreef:
Piggy schreef:
Het
gemiddeld vermogen bedraagt trouwens 12.000 euro per huishouden. De gemiddelde huishouden zit dus ver onder de VRH drempel.
ha ha, lekker flauw. Je weet wat ik bedoel. De gemiddelde Nederlander die wel boven de VRH zit natuurlijk.
O, is dat flauw?
Ik snap niet precies wat er voor jou te lachen valt. Ik heb daar meer reden toe:
Volgens jou kan "de gemiddelde autobezitter" net zo goed "de gemiddelde autobezitter met Ferrari uit 2016" zijn.
Als jij het over "de gemiddelde vliegtuigpassagier" hebt, moet ik maar snappen dat jij misschien "de gemiddelde vliegtuigpassagier met eigen privéjet" bedoelt.
Feit is, dat er in Nederland wordt belegd. Door wie? Nou, waarschijnlijk door de "bovengemiddelde" Nederlander.
Feit is ook dat meer dan helft van de Nederlanders helemaal geen VRH betalen. Zij die wel VRH betalen zijn dus per definitie "bovengemiddeld".
Hé, dat is twee keer "bovengemiddeld". Zie je het verband? Heb je toch weer je eigen vraag beantwoord.
Concreet: In de nieuwe regels kan een gezin doen wat het wil met € 50.000,00 (beleggen mag), bij een ton worden ze geacht €16.500,00 te beleggen (hoeft niet), bij 2 ton € 50.000,00. Vul zelf maar in wat je nou "gemiddeld" noemt en zie hoe erg het allemaal is.