Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu ma 29 apr 2024 3:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 jun 2008 10:47 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 maart 2008 6:10 pm
Berichten: 173
Ook ik heb vorige week een rekening aangevraagd. Als het goed is ontvang ik vandaag de veiligheidscode. Ik heb voldoende vertrouwen dat mijn geld daar veilig staat.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 jun 2008 11:20 am 

Geregistreerd: do 05 jun 2008 11:10 am
Berichten: 35
Jaja.

De rekeninghouders zijn wel de allerlaatste die iets horen als er stront aan de knikker is. Dan is het dus te laat.

Verder is het gewoon een feit dat Ijsland en de Ijslandse bankensector in de problemen zit.

Ik vind het allemaal te vaag. Mijn spaargeld is heilig dus 99% zekerheid is niet voldoende. Het zal officieel wel gedekt zijn maar ik wil niet met Ijsland communiceren en hoe lang duurt dat dan allemaal voordat je je geld terugkrijgt? De regeling van DNB is gewoon heel helder en erop gericht dat je snel je geld krijgt. Bij dat Ijslandse verhaal is dat afwachten. Ik vind dit dus vragen om problemen.

Ik laat het aan me voorbijgaan en gebruik het deposito bij ATB voor een jaar (5,05% rente die maandelijks vrijkomt!). De rest staat elders, niet voor 5% maar wel voor een mooie rente.

Groeten,
Ivo




Doboy schreef:
Ik wel. Ik ben niet zo bang aangelegd. Ik hou sowieso het nieuws in de gaten. Dus als ik het niet meer vertrouw ben ik gelijk weg.

Geld heb ik nog niet gestort, dus ik weet niet wat mijn ervaringen zullen zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 jun 2008 11:43 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
ivob schreef:
De rest staat elders, niet voor 5% maar wel voor een mooie rente.


Als je met de rest naar CE gaat, krijg je ook 5%.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 jun 2008 11:46 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
OK, ik heb makkelijk praten. Ik zou niemand aanraden al zijn spaargeld bij deze bank te plaatsen.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 jun 2008 3:22 pm 

Geregistreerd: do 05 jun 2008 11:10 am
Berichten: 35
Ook daar staat een deel :-)
Ivo


Linn schreef:
ivob schreef:
De rest staat elders, niet voor 5% maar wel voor een mooie rente.


Als je met de rest naar CE gaat, krijg je ook 5%.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 jun 2008 5:14 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 maart 2008 6:10 pm
Berichten: 173
ivob schreef:
Jaja.

De rekeninghouders zijn wel de allerlaatste die iets horen als er stront aan de knikker is. Dan is het dus te laat.

Verder is het gewoon een feit dat IJsland en de IJslandse bankensector in de problemen zit.

Ik vind het allemaal te vaag. Mijn spaargeld is heilig dus 99% zekerheid is niet voldoende. Het zal officieel wel gedekt zijn maar ik wil niet met IJsland communiceren en hoe lang duurt dat dan allemaal voordat je je geld terugkrijgt? De regeling van DNB is gewoon heel helder en erop gericht dat je snel je geld krijgt. Bij dat IJslandse verhaal is dat afwachten. Ik vind dit dus vragen om problemen.


"Vragen om problemen" lijkt me iets te sterk geformuleerd. Ik betwijfel ook sterk of het werkelijk zo moeilijk zal blijken te zijn om een beroep te doen op het IJslandse garantiestelsel. Niettemin geef ik toe dat het eenvoudiger is wanneer je uitsluitend met DNB van doen hebt. Ook zal ik nooit meer dan het gegarandeerde bedrag op een Icesave-rekening zetten. In beginsel zal ik dat trouwens bij geen enkele bank doen. Een risico van 10% over het bedrag tussen 20.000 en 40.000 euro ben ik wel bereid te lopen, meer echter niet. Mijn voorkeur gaat uit naar banken die onder de Nederlandse garantieregeling vallen, maar ik heb het luxe-probleem dat ik bij de meest gulle banken (banken die de hoogste rente geven) al de limiet heb bereikt van wat ik er veilig kan stallen. Vandaar dat Icesave nu toch in beeld komt.

Overigens heb ik nog steeds niet de veiligheidscode ontvangen van Icesave. Vorige week donderdag heb ik de rekening aangevraagd en sinds maandag geeft de website van Icesave aan dat mijn aanvraag volledig was verwerkt. Gisteren werd me telefonisch verzekerd dat de code was verzonden, maar de post bracht weer niks van Icesave...Ik begin nu toch wel een beetje ongeduldig te worden....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 jun 2008 8:12 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 mei 2008 8:18 pm
Berichten: 172
Ik heb zitten twijfelen maar begin er nog maar even niet aan. Bij genoeg andere banken krijg je een 1-jarig deposito voor 4.75% (naast de 5% van Credit Europe dus). Dus zoveel zal dat niet gaan schelen. Kijk de kat nog even uit de boom.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Betrouwbaar
BerichtGeplaatst: do 05 jun 2008 9:54 pm 

Geregistreerd: do 05 jun 2008 8:49 pm
Berichten: 11
Hallo,

ik ben nieuw op dit forum en ook wel een beetje onbekend met deze manier van sparen.
Ik heb gisteravond een rekening geopend bij Icesave en heb inmiddels voor het acctiveren van de rekening 50 euro overgemaakt.
Dit werkte allemaal prima zodat mijn code en overige zaken per post opgestuurd worden.

Nu ben ik nog niet helemaal zeker van mijn zaak of deze bank wel betrouwbaar is.
Ik lees over de kredietcrisis in IJsland, welke daar best wel erg huishoud.

Zijn er al gebruikers van dit forum die een redelijk bedrag hebben gestort op hun nieuwe rekening en kunnen deze mij over de streep halen om gewoon gebruik te maken van bank en de 5 % rente???.

De gemiddelde info die ik her en der lees is niet echt lovend...

Alvast bedankt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 jun 2008 1:41 pm 

Geregistreerd: do 05 jun 2008 11:10 am
Berichten: 35
marnix schreef:
"Vragen om problemen" lijkt me iets te sterk geformuleerd. Ik betwijfel ook sterk of het werkelijk zo moeilijk zal blijken te zijn om een beroep te doen op het IJslandse garantiestelsel.


Ik kan het niet goed beoordelen maar gaat men de Nederlandse markt op omdat hier potentie zit of neemt men juist deze stap (met zo'n superrente) omdat men wel heel erg verlegen zit om nieuwe kapitaal... Ik weet het niet maar ik weet wel dat het "rommelt" in de bankensector.

marnix schreef:
.. ik heb het luxe-probleem dat ik bij de meest gulle banken (banken die de hoogste rente geven) al de limiet heb bereikt van wat ik er veilig kan stallen...


Wellicht is de rekening op 2 namen zetten een optie als je bijv een vrouw hebt.

m.vr.gr.
Ivo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Tsja
BerichtGeplaatst: vr 06 jun 2008 5:23 pm 

Geregistreerd: do 05 jun 2008 8:49 pm
Berichten: 11
Ja, veel reacties maar ik ben nog niet overtuigd.

Ik denk dat ik ook maar een rekening bij de Europe Crediet Bank aan ga vragen.
Daar heb ik ff een beter gevoel bij!

Zelfde rente en miss wel wat minder risico gezien de spaning in IJsland mbt de torenhoge inflatie etc etc.

Las alleen dat het bij de ECB wel wat lang duurt met aanvragen en gebruik maken van de rekening.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Tsja
BerichtGeplaatst: vr 06 jun 2008 5:48 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Gixxer1234 schreef:
Las alleen dat het bij de ECB wel wat lang duurt met aanvragen en gebruik maken van de rekening.
Vind je dat gek dan......? Volgens mij kunnen alleen andere banken daar een rekening aanhouden... :!: :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Tsja
BerichtGeplaatst: vr 06 jun 2008 7:05 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Gixxer1234 schreef:
Ja, veel reacties maar ik ben nog niet overtuigd.


Zie draadje "Beetje Link?"


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 jun 2008 7:51 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 maart 2008 6:10 pm
Berichten: 173
marnix schreef:
"Vragen om problemen" lijkt me iets te sterk geformuleerd. Ik betwijfel ook sterk of het werkelijk zo moeilijk zal blijken te zijn om een beroep te doen op het IJslandse garantiestelsel.


ivob schreef:
Ik kan het niet goed beoordelen maar gaat men de Nederlandse markt op omdat hier potentie zit of neemt men juist deze stap (met zo'n superrente) omdat men wel heel erg verlegen zit om nieuwe kapitaal... Ik weet het niet maar ik weet wel dat het "rommelt" in de bankensector.


Icesave is sinds oktober 2006 actief op de Britse spaarmarkt, dus ruim voordat de huidige crisis in de bankensector losbarstte. Het is daarom zeer onwaarschijnlijk dat de beslissing destijds om te actief te worden op een nieuwe markt gerelateerd was aan een nijpende behoefte aan nieuw kapitaal i.v.m. met een bankencrisis. Maar je kunt natuurlijk niet 100% uitsluiten dat dergelijke overwegingen nu nog geen rol spelen...

marnix schreef:
.. ik heb het luxe-probleem dat ik bij de meest gulle banken (banken die de hoogste rente geven) al de limiet heb bereikt van wat ik er veilig kan stallen...


ivob schreef:
Wellicht is de rekening op 2 namen zetten een optie als je bijv een vrouw hebt.


Zou ik zeker doen, maar ik ben alleenstaand, ofwel -zoals ik het liever noem- ik ben een happy bachelor. :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Nieuwe bank
BerichtGeplaatst: za 07 jun 2008 3:24 pm 

Geregistreerd: do 05 jun 2008 8:49 pm
Berichten: 11
Hai,

heb net bij de ECB een nieuwe rekening geopend, nu ff wachten op de stukken.
Ik zal de stukken van Icesave binnenkort wel binnenkrijgen, kan ik gelijk ff de boel testen.
Zodra alles bij ECB werkt dan maar lekker overboeken met die munten.

Iig heb ik te weinig vertrouwen in Ice om daar al mijn muntjes heen te sturen.
Ik denk dat de meesten van jullie daar ook zo over denken? :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 jun 2008 4:25 pm 
@ Gixxer1234

Keuze van Credit Europe of IceSave is voor idereen persoonlijk.

Ik wil opmerken dat IceSave een garantieregeling een kent, een Ijslandse.

In Engeland sparen veel mensen via IceSave.


Laatst bijgewerkt door rente up op za 07 jun 2008 5:55 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO