Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 2:26 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 jul 2008 1:39 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 05 jul 2008 9:52 pm
Berichten: 134
Doboy schreef:
We hoeven niet naar Ijsland. Jammer, had ik me zo op verheugd om iedereen daar te ontmoeten.:D


was je al een Bed&Breakfast aan het starten? :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 15 jul 2008 2:57 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 13 jul 2008 10:09 pm
Berichten: 317
Ik ben zelf op IJsland met vakantie geweest, overigens een prachtig land.
Ook bij IJslanders zelf dus thuis geweest en het over sparen en dergelijke gehad. Zij zeggen dat IJsland die bank NOOOOIIITTTT falliet zal laten gaan.

Maar gezien de toestand in de wereld (zie USA waar de twee allergrootste hypotheekgevers in moeilijkheden zijn gekomen) kan alles gebeuren vrees ik ...

Mijn eerste 20.000 euro (afgerond) zal ik indien die IJslandse bank toch falliet zou gaan van IJsland moeten krijgen ... hoe dat in zo'n geval zal uitpakken weet niemand.
En ik ben maar een kleine spaarder ... ik wil dit risico dus niet lopen!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 3:43 pm 

Geregistreerd: za 12 jul 2008 9:53 pm
Berichten: 2
Na onderzoek heb ik de volgende punten:

1.
Het IJslandse stelsel werkt via een garantiefonds waarin 1% van de gegarandeerde gelden door de deelnemende banken wordt gestort. Het Nederlandse garantiesysteem werkt via een omslagstelsel. Het in het kader van de regeling uitgekeerde geld wordt verhaald op de deelnemende banken, bij voorbeeld de Rabo (kredietstatus triple A). Dat laatste is veel veiliger.

2.
Het IJslandse garantiefonds kan failliet gaan.

3.
Wat is de kredietstatus van het IJslandse garantiefonds, de Lanskibank en de IJslandse centrale bank? Mijn vermoeden is dat die bedroevend slecht zijn.

4.
De Lanskibank heeft met hun huidige commerciele aanpak in de dagbladen, er belang bij dat discussies in fora als deze goed aflopen. Zouden zij geen informatie kunnen verschaffen? Zouden deelnemers die namens Icesave spreken zich als zodanig bekend kunnen maken?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 3:50 pm 
Michiel schreef:
Na onderzoek heb ik de volgende punten:

1.
Het IJslandse stelsel werkt via een garantiefonds waarin 1% van de gegarandeerde gelden door de deelnemende banken wordt gestort. Het Nederlandse garantiesysteem werkt via een omslagstelsel. Het in het kader van de regeling uitgekeerde geld wordt verhaald op de deelnemende banken, bij voorbeeld de Rabo (kredietstatus triple A). Dat laatste is veel veiliger.

2.
Het IJslandse garantiefonds kan failliet gaan.

3.
Wat is de kredietstatus van het IJslandse garantiefonds, de Lanskibank en de IJslandse centrale bank? Mijn vermoeden is dat die bedroevend slecht zijn.

4.
De Lanskibank heeft met hun huidige commerciele aanpak in de dagbladen, er belang bij dat discussies in fora als deze goed aflopen. Zouden zij geen informatie kunnen verschaffen? Zouden deelnemers die namens Icesave spreken zich als zodanig bekend kunnen maken?


Ik stel voor dat je je vragen voorlegt aan Icesave Nederland, en het antwoord hier plaats.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 4:01 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
Michiel schreef:
Na onderzoek heb ik de volgende punten:

1.
Het IJslandse stelsel werkt via een garantiefonds waarin 1% van de gegarandeerde gelden door de deelnemende banken wordt gestort. Het Nederlandse garantiesysteem werkt via een omslagstelsel. Het in het kader van de regeling uitgekeerde geld wordt verhaald op de deelnemende banken, bij voorbeeld de Rabo (kredietstatus triple A). Dat laatste is veel veiliger.

2.
Het IJslandse garantiefonds kan failliet gaan.

3.
Wat is de kredietstatus van het IJslandse garantiefonds, de Lanskibank en de IJslandse centrale bank? Mijn vermoeden is dat die bedroevend slecht zijn.

4.
De Lanskibank heeft met hun huidige commerciele aanpak in de dagbladen, er belang bij dat discussies in fora als deze goed aflopen. Zouden zij geen informatie kunnen verschaffen? Zouden deelnemers die namens Icesave spreken zich als zodanig bekend kunnen maken?



Over welke bank heb je het in het geval van de 'Lanskibank'? Mij is deze bank volstrekt onbekend! Wat bedoel je met kredietstatus?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 4:23 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Michiel schreef:
Zouden deelnemers die namens Icesave spreken zich als zodanig bekend kunnen maken?

Ik zal het dan maar toegeven, mijn geweten laat niet langer toe dat ik zwijg omtrent mijn werkelijke motieven.
Ik ben een door Icesave betaalde infiltrant.
Het doel van deze undercover-actie is om brave Nederlandse spaarders die zich op fora verenigd hebben, over te halen om hun spaarcentjes te bij onze bank te stallen om deze acuut van de ondergang te redden.
Onze reserves smelten nog harder dan het ijs van onze buurman, de Noordpool.
Het garantiefonds is platzak.......

Vergeef het mij.
:oops:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 4:26 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Ik heb het altijd geweten.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 4:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 5:16 pm
Berichten: 26
obligataire schreef:
Michiel schreef:
Zouden deelnemers die namens Icesave spreken zich als zodanig bekend kunnen maken?

Ik zal het dan maar toegeven, mijn geweten laat niet langer toe dat ik zwijg omtrent mijn werkelijke motieven.
Ik ben een door Icesave betaalde infiltrant.
Het doel van deze undercover-actie is om brave Nederlandse spaarders die zich op fora verenigd hebben, over te halen om hun spaarcentjes te bij onze bank te stallen om deze acuut van de ondergang te redden.
Onze reserves smelten nog harder dan het ijs van de Noordpool.
Het garantiefonds is platzak.......

Vergeef het mij.
:oops:


Ik heb het altijd al geweten... :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 4:31 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
Niet alleen is het garantiefonds platzak, de IJslandse Centrale Bank staat ook op springen. Is haar 'kredietstatus' volledig kwijt. Maar ook ik haal nog dagelijks klantjes voor Icesave binnen, en mijn bonusregeling is top!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 4:35 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 09 jun 2008 10:53 am
Berichten: 339
Woonplaats: Dekseldorp
Overigens wel een heel pakkende naam ´Icesave´

Alsof je door daar je spaargeld heen te brengen ook iets doet aan de mondiale opwarming van de aarde. Even een feel-good momentje voor mezelf.

@obli

Ik wist het! Met zoveel rekeningen bij zoveel banken, dat moet een hoax zijn...

_________________
dek je in met goud...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 4:39 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
dek schreef:
@obli
Ik wist het! Met zoveel rekeningen bij zoveel banken, dat moet een hoax zijn...

Ik moest wel een geloofwaardige dekmantel hebben natuurlijk 8)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 6:17 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 29 jun 2007 9:23 am
Berichten: 135
Volgens mij is Obli een dubbelspion van Amro or Rabo. Door Icesave zwart te maken probeert hij ons zover te krijgen dat we onze spaarcentjes bij een nederlanse bank onder brengen. 8)

En als deze truc niet werkt, zal hij het proberen door te appelleren aan ons gevoel van vaderlandsliefde :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 jul 2008 1:09 pm 

Geregistreerd: za 12 jul 2008 12:24 pm
Berichten: 16
Heeft iemand nog nieuws van DNB, dus of Icesave volledig onder het Nederlandse depositogarantiestelsel gaat vallen? Ik ben benieuwd.

Ik heb dit ook per mail aan de klantenservice van Icesave gevraagd. Ik kreeg als antwoord een leuk verkooppraatje, maar helaas geen antwoord op mijn vraag.

Zolang Icesave niet volledig onder het Nederlandse depositogarantiestelsel valt open ik er geen rekening. Ik heb er geen vertrouwen in dat het IJlandse depositogarantiestelsel even solide is al het Nederlandse en dat je je geld makkelijk kunt claimen. Bovendien kun je je geld ook tegen 5% wegzetten bij een bank die wel volledig onder het Nederlandse depositogarantiestelsel valt. Een goede dosis zekerheid is mij wel 0,25% minder rente waard.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 jul 2008 7:28 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Icesafe valt niet geheel onder het Nederlandse depositostelsel.
Ze hebben wel de 1e en 2e wereldoorlog overleeft, en de beurskrach van 1929, 1987, 1989 en 1997 doorstaan.
Dus tja..wat je gevoel erbij is kan niemand wat aan doen.

Wie zegt mij dat DNB wel voor iedereen kan betalen als er wat banken gaan omvallen. Want als er een grote bank gaat, zoals Icesafe dan zal dat zeker niet de enige zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 24 jul 2008 8:12 pm 

Geregistreerd: wo 23 jul 2008 12:17 pm
Berichten: 23
Banken vallen zo maar niet om. Na Van der Hoop is men een beetje bang geworden, maar dat heeft niets met deze banken te maken. Dat ging toen over overname, wanbeleid, kleine bank, slechte beleggingen, enz... En natuurlijk een ENORME BLUNDER van DNB die het al jaren wist en NIEMAND waarschuwde!!!! ING, Fortis, Abn, Landsbanki, Rabo, enz.,................ zijn ENORM kapitaalkrachtig en vallen zo maar niet om.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO