Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu zo 15 jun 2025 7:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 8:17 am 

Maandagmiddag overgeboekt. Kreeg meteen een transactiebevestiging en een transactienummer.
Nu (woensdagmorgen) nog steeds het geld niet op de tegenrekening. Was dinsdagmorgen wel afgeboekt bij Icesafe.
Waarschijnlijk moet ik naar de DNB

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 8:31 am 
Dubbeltje

Als je na 14.00 overboekt wordt het pas de dag erna verwerkt. Dit betekent dat geld dat maandagmiddag na 14.00 is overgeboekt pas ergens in de loop van vandaag aankomt.

Verder is het een kwestie van afwachten, ik heb er niet al teveel opstaan. Las vanmorgen wel in de Volkskrant dat iemand er 2,5 ton op had staan. Dat leek me dan weer minder verstandig.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 8:34 am 
2 Kwartjes

jaas schreef:
Maandagmiddag overgeboekt. Kreeg meteen een transactiebevestiging en een transactienummer.
Nu (woensdagmorgen) nog steeds het geld niet op de tegenrekening. Was dinsdagmorgen wel afgeboekt bij Icesafe.
Waarschijnlijk moet ik naar de DNB

Hier hetzelfde. Ik hoop stiekum dat het aan de traagheid van de Postbank ligt en dat het in de loop van de dag op de rekening staat. :?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 8:48 am 
Dubbeltje

Heb het geld er helaas nog op staan, precies 20.000. Kan mezelf wel voor mn kop slaan dat ik het er niet eerder af te laten halen. Wilde het gistermorgen alsnog doen, maar er was geen doorkomen meer aan.

Ben wel blij dat ik er indertijd tijdelijk niet meer op heb gezet. Daar ik het geld pas volgend jaar nodig heb voor ene grote verbouwing (medio maart) hoop ik dat we het voor die tijd nog terugkrijgen via IJsland of Nederland.

Was al wel een tijdje bekend met deze site, door deze site heb ik de gok gewaagd met Icesave en Credit Europe.

Hopelijk kom ik er met hulp van deze site ook weer uit. In ieder geval een wijze les om dan maar voor wat minder gewoon bij een door het NL gesteunde garantiestelsel te sparen. Al kun je er niets van zeggen, zie Fortis. De hele nasleep zal dan alleen wel wat minder pijnlijk zijn vermoed ik.

Heb dat formulier al wel ingevuld en geprint, echter zal opsturen wel niet zoveel zin hebben vrees ik......

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 8:56 am 
Dubbeltje

Een run gevoed door geruchten krijgt elke bank klein. Ook een "veilige" bank als de Rabo omdat ze niet beursgenoteerd zijn (wat helemaal niets zegt) en zoals we recent zagen bij Fortis.

Nu helpt alleen afwachten en rustig een kopje thee drinken, anders hebben we hier binnenkort een maagzweer epidimie.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 9:06 am 

Even voor de duidelijkheid, voordat iedereen denk van sh*t had ik het maar eerder gedaan. Maandagmiddag was te laat (16:00), om deze tijd heb ik mijn boeking gedaan en die heb ik niet binnen. Heb ook al gelezen van iemand die het zondagavond had gedaan en nog steeds niks had ontvangen.

Ik weet niet hoeveel eerder je het "vertrouwen" in zo'n grote bank had moeten verliezen. Het is niet echt dat je verwacht dat zo'n bank omvalt. Dit gebeurd alleen als ineens iedereen zijn geld wilt innen.

Het formulier is erg duidelijk, ik weet niet of ik hem ga opsturen. Wacht de beslissing van DNB af. De bank is volgens mij nog niet failliet? Dus weet niet of het nut heeft het formulier te sturen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 9:08 am 

Maandagmiddag om 13:54 gedaan. Zou in de bankrun van 14:00 moeten zitten. Nog niets gezien.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 9:25 am 

Fukkov schreef:
Maandagmiddag om 13:54 gedaan. Zou in de bankrun van 14:00 moeten zitten. Nog niets gezien.

Zondag 16:22 overgeboekt en ook niets ontvangen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 9:28 am 

Over welk formulier hebben jullie het?

Ik probeer in contact te komen met de Nederlandsche Bank, helaas zijn ook zij compleet onbereikbaar.
Iemand tips?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 9:36 am 

Volgens mij wordt de volgende formulier bedoelt
http://www.tryggingarsjodur.is/modules/ ... sation.doc

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 10:27 am 

Gisterochtend om 9.00 uur het hele tegoed over laten boeken naar giro. Zelfs een bevestiging gekregen.
Maar tot nu toe nog niks op de giro gezien.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 10:30 am 

Ik heb er ook nog 18K staan, stom want ik had maandagmiddag 13:54 4K overgemaakt en dat stond maandagmiddag 1700 op de ABN. Van mijn overboeking van 16:32 maandagmiddag heb ik nog niets gezien.

Ik denk dat het formulier nu weinig uithaalt, we zullen moeten wachten tot de DNB met meer mededelingen komen (die verwachten ze niet vandaag). Opmerkelijk is dat ze geen geld willen voorschieten (rtl z), maar dat de britse overheid zich volledig garant stelt voor de britse tegoeden...

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 11:00 am 

Net een informatief verhaal gelezen:

http://www.z24.nl/z24geld/artikel_33756.z24

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 12:21 pm 

wie heeft er al contact gehad per telefoon met DNB?

Er zijn klaarblijkelijk twee nummers:
Telefoon
Publieksinformatie 0800 020 1068 (gratis) op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur
Voor vragen over de euro, pensioenen, banken en verzekeraars.
Algemeen telefoonnummer 020 524 9111

Eerste nummer is telkens in gesprek.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 12:36 pm 

De site van DSB ligt nog steeds plat ...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]