Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 6:56 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 7:46 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Als je met je geld gaat "spelen" moet je eerst de spelregels kennen. Hier op spaarinformatie is ZO gewaarschuwd voor het IJslandse garantiestelsel. Een ander iets is dat je er tijd voor moet hebben. Ik zit sinds 13.00 uur hier. Heb Wouter zien komen...heb Icesave zien gaan. Als je hier de laatste dagen je had verdiept in Icesave had je e.e.a. aan kunnen zien komen. Dit is geen verwijt of zo...maar ga je aan de haal met je zuurverdiende geld zorg dan dat je weet wat je doet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 7:46 pm 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 6:53 pm
Berichten: 10
mitchell schreef:
dat heb je als je als noob je geld naar een buitenlandse bank gooit.... en ja, ik ben zelf ook een noob op het gebied van geld/leningen/hypotheken/verzekeringen, en zal NOOIT meer mijn geld naar zo'n buitenlandse bank zetten, en al helemaal niet AL mijn geld...


Bank was zogenaam net zo zeker als ING dat heb ik nog gecheckt en had meer geld in kas als ING. Maar ja dat was voor een week.

Had jij gedacht dat Fortis/ABN failliet zou gaan 2 weken geleden neem aan van niet!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 7:49 pm 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 7:31 pm
Berichten: 6
Ik heb zelf een groot deel van mijn spaargeld ook bij Icesave gestald, maar heb voor ik hier aan begon wel de garantiestelsels goed bekeken.

Maar goed, als er al wordt geroepen dat zelfs een land al op 'bankroet' staat dan is niks meer veilig....

Als ik mijn geld niet terug krijg dan eis ik van het kabinet een inval/overname door het leger van IJsland zelf; dan neem ik ter compensatie wel genoegen met een leuk vakantiehuisje.....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 7:49 pm 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 6:06 pm
Berichten: 21
oh nee. Fortis was ook helemaal ok, en opeens in het weekend was het overgenomen. En idd, ik las ook dat ze er beter voor stonden dan ING.

En ik ben pas sinds vanmiddag op deze site... helaas.....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 7:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 jul 2008 12:02 pm
Berichten: 38
Had het "goede" idee om het geld er het afgelopen weekend nog op te laten staan en het totale bedrag gistermiddag over te boeken. Ik vrees dat ik dat bedrag de komende tijd nog niet ga zien :(


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 7:50 pm 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 6:06 pm
Berichten: 21
idd geusje, lijkt me een goed idee :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 7:57 pm 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 6:53 pm
Berichten: 10
heb wat uitgezocht

In england heeft icesave al 4.8 miljard pound wat onder de grantie van iceland zou vallen dat is meer als 6 miljard euro. Hierbij komt nog andere icesave banken (bijv. nederland) in het buitenland en landsbanki in ijsland zelf. het brutto socialproduckt van ijsland zelf is 14 miljard (minder dan voor wat Bos fortis heeft gekocht). Daarom word het voor iceland erg moeilijk aan hun verplichingen te voldoen. De 4 miljard euro lening van rusland is kenelijk ook nog niet zeker.

Echter las gisteren dat landsbank 8 miljard in kas heeft, maar gisteren is de munt 30% ingebrokendus is dit vermogen ook 30% afgenomen. Bovendien als dit geld er was waarom sluiten ze dan hun engelse site?

IJsland zelf heeft maar 90 miljoen pound in kas voor de garantie regeling(hopelijk haden ze dit bij fortis :-)

references
http://www.citywire.co.uk/personal/-/ne ... ?ID=316722
http://www.marketwatch.com/news/story/i ... aspx?guid={8F94E39A-D9C4-4B5D-BB8C-30CFE2893244}&dist=hpmp


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 8:01 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 01 feb 2008 5:50 pm
Berichten: 99
Thijs schreef:
Als je met je geld gaat "spelen" moet je eerst de spelregels kennen. Hier op spaarinformatie is ZO gewaarschuwd voor het IJslandse garantiestelsel. Een ander iets is dat je er tijd voor moet hebben. Ik zit sinds 13.00 uur hier. Heb Wouter zien komen...heb Icesave zien gaan. Als je hier de laatste dagen je had verdiept in Icesave had je e.e.a. aan kunnen zien komen. Dit is geen verwijt of zo...maar ga je aan de haal met je zuurverdiende geld zorg dan dat je weet wat je doet.


Mijn beslissing om geld van Argenta te halen (Belgisch...... snap je ???) en meer te gaan spreiden was niet geboren uit de drang tot 'spelen' maar uit angst geld kwijt te raken waarvan ik dacht dat het veilig was EN rente opleverde.

Terug naar ABN of RABO was niet voldoende.. daar wer ook maar 38 mille gedekt.

DAT was het hele probleem..... !

Niet iedereen heeft de luxe de hele dag de geld- en aandelenmarkten te kunnen volgen.... :wink: Achteraf had ik dat moeten doen natuurlijk... maar achteraf is altijd makkellijk.
WERKEN is (of leek) tot nu toe belangrijker.

Nou ja, weer een ervaring rijker.. en nu maar zien wie we bij de toges moeten grijpen om het geld terug te krijgen. Ik vertrouw niemand meer !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 8:24 pm 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 8:20 pm
Berichten: 2
volgens mij komt er nog meer aan. overingens site icesave volledige bezet. probeer er met 2 pc's al half uur op te komen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 8:29 pm 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 8:07 pm
Berichten: 2
wat nu? niet op de site kunnen en je geld terug willen. gaat het nog lukken?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 8:35 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
De site van Icesave is bereikbaar.
Wat moeizaam soms, maar toch.

Verder denk ik dat de server grote moeite heeft het inlogscherm.

Overigens vraag ik mij nog steeds af of het artikel uit de Volkskrant geen slechte vertaling/interpretatie is van wat er in de UK gebeurd is.
Ik hoor of lees nergens anders over het gevalletje Nederland.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Laatst bijgewerkt door Paul209 op di 07 okt 2008 8:36 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 8:36 pm 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 7:31 pm
Berichten: 6
Jolan, niet lullig bedoeld maar wat denk je zelf? Het is een internetspaarrekening. het is dus via internet wegsluizen of helemaal niet.

Ik probeer er zelf vanaf vanmiddag 16:00 uur al op te komen, was op een gegeven moment bij 'overboeken' en werd en daarna na een paar uur weer vrolijk uitgegooid.

Het is gewoon wachten, wachten, wachten wat er gaat gebeuren.

Ik ben zeer benieuwd naar de 'regeling' van de DNB. Ook ben ik benieuwd of het bevriezen van de Engelse 'Icesavers' gunstig kan uitpakken voor de nederlandse 'Icesavers' of dat dit op een of andere manier losstaat van elkaar....

Persoonlijk vindt ik als ahum, geheel neutraal persoon dat Wouter Bos ook 'Icesave' maar moet opkopen ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 8:39 pm 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 8:37 pm
Berichten: 3
Ben ook al vanaf 16:00 uur vanmiddag aan het proberen op de site van Icesave te komen, helaas tot nu toe zonder succes.....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 7:38 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 10 sep 2008 11:51 am
Berichten: 106
DNB treedt in overleg met IJslandse autoriteiten over Icesave
Persbericht
Details persbericht Datum 07 oktober 2008

Er zijn onduidelijkheden ontstaan rond Landsbanki hf. te Reykjavik en haar bijkantoor Icesave in Nederland. De Nederlandse autoriteiten zoeken contact met hun IJslandse collega's om opheldering te krijgen. Thans kan het volgende worden meegedeeld.

Op de rekeningtegoeden bij Icesave zijn de IJslandse en Nederlandse depositogarantiestelsels van toepassing. DNB zal in overleg treden met de IJslandse autoriteiten over hoe, indien de instelling in déconfiture zou geraken, de afwikkeling zal worden vormgegeven. Vandaag is door de Minister van Financiën besloten de dekking op de tegoeden van rekeninghouders in Nederland voor een periode van één jaar te verhogen tot EUR 100.000 per persoon per bank. In het geval van Icesave komt een deel van die dekking voor rekening van het IJslandse en niet van het Nederlandse depositogarantiestelsel. Indien nodig zal DNB rekeninghouders faciliteren met hun beroep op de dekking in IJsland.


Zodra nadere informatie beschikbaar is, zal deze worden verspreid via de website van DNB.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 7:47 am 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 3:48 pm
Berichten: 17
dan maar hopen dat je inderdaad met maar 1 formulier via de DNB je hele tegoed (nou ja tot een ton dus nu) terug kan halen en dat het ook niet langer dan 3 maanden gaat duren.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO