Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 8:23 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 6:56 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 9:25 pm
Berichten: 212
AMSTERDAM - De Nederlandsche Bank gaat Icesave-spaarders helpen hun spaargeld terug te krijgen. DNB en het ministerie van Financiën voeren momenteel overleg met de IJslandse autoriteiten over een regeling.

De IJslandse bank Landsbanki, waar Icesave onderdeel van is, is in solvabiliteitsproblemen geraakt. Bezorgde Nederlandse spaarders van Icesave kunnen sinds vanmiddag moeilijk bij hun geld. Door een virtuele ‘bankrun’ was de website van de internetbank slecht bereikbaar.

...

Bron: Volkskrant


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 6:59 pm 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 6:06 pm
Berichten: 21
bedankt voor het nieuws wat ik liever niet wilde horen. Nu maar even opzoeken hoe ik dit moet aanpakken om me centjes terug te krijgen...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 7:01 pm 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 6:53 pm
Berichten: 10
je was me net voor, heb een ander topic geopend

Maar dit zal wel betekken dat we naar ons geld kunnen fluiten heb gister avond geld overgemaakt en maar een klein bedrag laten staan maar ben bang dat ik te laat was en dat het niet meer overgemaakt zal worden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 7:02 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 01 feb 2008 5:50 pm
Berichten: 99
Ik zit nog op mijn inlogcode te wachten en nu zijn ze al dicht ??? Hoeveel mazzel kun je op één dag hebben !? :?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 7:02 pm 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 6:06 pm
Berichten: 21
ik heb vanmiddag de rekening van me vriendin leeggehaald, maar de mijne stond nog "vol". gelukkig niet meer dan 20.000


Laatst bijgewerkt door mitchell op di 07 okt 2008 7:05 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 7:04 pm 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 6:06 pm
Berichten: 21
Francois schreef:
Ik zit nog op mijn inlogcode te wachten en nu zijn ze al dicht ??? Hoeveel mazzel kun je op één dag hebben !? :?

ik heb ze de gehele dag geprobeert te bellen, maar telkens een ingesprek toon.. en laten een bandje


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 7:06 pm 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 6:53 pm
Berichten: 10
denk we moeten met zijn alle afwachten en dan kijken wat we kunnen doen. Misschien moeten we over een maand wel met zijn alle een advocaat nemen en die een aanklacht laten indien zodat we een van de schuldeisers worden dit word vooral interesant voor mensen met meer dan 20000 euro


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 7:07 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
mitchell schreef:
ik heb vanmiddag de rekening van me vriendin leeggehaald, maar de mijne stond nog "vol". gelukkig niet meer dan 20.000


Ik vraag me af of de overboeking van je vriendin nog aan gaat komen... Betwijfel het. Ik heb vorige week m'n rekening leeg gehaald en vanmorgen slechts de 19 euro rente die op 1 okt. bijgeschreven was. Maar nog niks gezien op m'n tegenrekening...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 7:08 pm 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 1:35 pm
Berichten: 48
Ik denk dat de DNB hierin betrokken nu is door de enorme toestroom aan klachten. Verwacht dat de boekingen die gedaan zijn en waarschijnlijk nog kunnen worden, wel uitgevoerd worden. Neem aan dat dit dus een preventief gesprek is. De "regeling" waarover ze praten is misschien dat Nederland garant voor ons spaargeld gaat staan, om te voorkomen dat de zooi nog verder instort (en daarmee dus ook IJsland). We wachten af.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 7:09 pm 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 6:06 pm
Berichten: 21
ik verwacht idd niet dat het geld nog op me tegenrekening aankomt... dus nu maar afwachten wat de nederlandse bank voor ons kan betekenen in het "oplossen" van het probleem om ons geld terug te krijgen..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 7:11 pm 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 6:53 pm
Berichten: 10
jordy5 schreef:
De "regeling" waarover ze praten is misschien dat Nederland garant voor ons spaargeld gaat staan, om te voorkomen dat de zooi nog verder instort (en daarmee dus ook IJsland). We wachten af.


Hoop en denk ik ook en dat ze het later is een keer van ijsland kunnen krijgen nederland word in dit geval een schuld eiser van ijsland. Zeer slecht voor ijsland maar goed voor ons.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 7:12 pm 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 1:35 pm
Berichten: 48
mitchell schreef:
ik verwacht idd niet dat het geld nog op me tegenrekening aankomt... dus nu maar afwachten wat de nederlandse bank voor ons kan betekenen in het "oplossen" van het probleem om ons geld terug te krijgen..


"De Nederlandsche Bank gaat Icesave-spaarders helpen hun spaargeld terug te krijgen. DNB en het ministerie van Financiën voeren momenteel overleg met de IJslandse autoriteiten over een regeling. "

Laten we eerst maar afwachten wat de regeling is. Daarbij ook wachten of je het geld gewoon al niet gestort krijg. Aangezien niemand blijkbaar de FAQ op de site leest, waar staat dat na 14:00 boeken 2 dagen later op de rekening staat.

Misschien weten we later wel of we echt een vordering mogen indienen. Nu is het nog allemaal speculatie en informatie waar we te weinig over kunnen zeggen.

*Ik heb tevens ook een aardig bedrag bij IceSave staan en reken maar dat ik ook niet blij ben als het echt dreigt mis te gaan (net als velen)*


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 7:13 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 01 feb 2008 5:50 pm
Berichten: 99
Weet IEMAND wie je moet benaderen? DNB klinkt heel vertrouwd, maar ik neem niet aan dat ze zitten te wachten met een kop koffie op Nederlandse belastingbetalers die nu in de boot zitten ? Is er een loketje ergens ? :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 7:13 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 12:10 am
Berichten: 316
mitchell schreef:
bedankt voor het nieuws wat ik liever niet wilde horen. Nu maar even opzoeken hoe ik dit moet aanpakken om me centjes terug te krijgen...


Voor de eerste € 20.887,- heb je waarschijnlijk dit formulier nodig: http://www.tryggingarsjodur.is/modules/ ... sation.doc


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 7:14 pm 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 6:06 pm
Berichten: 21
ik lees het nieuws trouwens allen nog maar bij de volkskrant, nergens anders..


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO