Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 3:46 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 161 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 12:32 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 12:10 am
Berichten: 316
Denocorp schreef:
De bank is genationaliseerd door de IJslandse regering. Topmanagement is vervangen door overheidsfunctionarissen. De overheid kan de bank dwingen om te fuseren of het kan de bank failliet laten gaan.

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... html?p=2,1

Totdat duidelijk is wat dit voor Icesave betekent, laat ik m'n geld veilig bij de Hollandsche Staatsbanken staan!


Het betekent in ieder geval niet dat de tegoeden van rekeninghouders in Nederland en het Verenigd Koninkrijk 100% door de overheid worden gegarandeerd. Dat is alleen voorbehouden aan IJslandse klanten. Het 'gewone' depositogarantiestelsel is voor niet IJslandse klanten van toepassing. Verder zijn de kantoren van Landsbanki op IJsland wel gewoon open volgens dit bericht: http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/7656387.stm


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 12:33 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Dat je niet kan inloggen heeft misschien te maken met bibberende vingers.
Tot nog toe kan ik nog elke dag inloggen en geld heen en weer boeken.

Iedereen die er nog geld heeft staan: succes...
is een rare opmerking. Er is hier niemand die geld heeft staan bij Icesave UK.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re:
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 9:41 am 

Geregistreerd: do 02 okt 2008 9:27 pm
Berichten: 9
Karel Spaargraag schreef:
Dat je niet kan inloggen heeft misschien te maken met bibberende vingers.
Tot nog toe kan ik nog elke dag inloggen en geld heen en weer boeken.

Iedereen die er nog geld heeft staan: succes...
is een rare opmerking. Er is hier niemand die geld heeft staan bij Icesave UK.


Waarom reageer je steeds alsof er niks aan de hand is, Karel? Het lijkt wel of je bij Icesave werkt...
Ik waarschuwde vrijdag al voor een mogelijke blowup van de bank, en dat werd toen niet door iedereen serieus genomen. Inmiddels is er beslag gelegd op de tegoeden bij Icesave NL en zit iedereen die er nog geld heeft staan met een probleem. Ben je nou eindelijk overtuigd?

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... html?p=3,1


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 10:13 am 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 1:35 pm
Berichten: 48
Gisteren was er nog vrij weinig duidelijk op het tijdstip van Karel zijn post.

Misschien ben jij zelfs de schuldige achter het omvallen van de bank door geruchten vrijdag de wereld in te brengen ;)

Even serieus, maar het is pas veel later allemaal bevestigd. Het hele gezeik is ontstaan door stomme geruchten en onzekerheden van iedereen. Zeg niet dat ik ze ongelijk geef, maar als maandag niet heel Engeland zijn tegoeden ging terugstorten, hadden we deze problemen waarschijnlijk niet.

Dus iemand persoonlijk aanvallen omdat deze rust probeert te creeeren vind ik een beetje raar. Ik hou juist niet van die onruststokers die alles lopen te roepen wat niet klopt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 2:36 pm 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 9:14 am
Berichten: 1
Nieuwe 'informatie' op de Icesave site:

Citaat:
Beste Icesave spaarder,

Helaas moeten wij meedelen dat Icesave zijn verplichtingen als spaarbank niet langer na kan komen, doordat onze moeder Landsbanki ten gevolge van de kredietcrisis in grote financiële problemen is gekomen. Dit betekent dat transacties die vanaf maandagmiddag zijn gedaan, noodgedwongen niet meer zijn doorgevoerd.

Wij betreuren zeer wat er is gebeurd.

Op de spaartegoeden bij Icesave zijn de IJslandse en Nederlandse depositogarantiestelsels van toepassing. Dit betekent dat de dekking (tot 100.000 euro per persoon per bank) voor een deel (20.887 euro) voor rekening van het IJslandse depositogarantiestelsel komt. De Nederlandsche Bank (DNB) heeft aangekondigd de Nederlandse spaarders bij Icesave indien nodig te helpen met hun beroep op de dekking in IJsland. Onderstaand persbericht bevestigt dit.

Zodra dat mogelijk is zullen wij op deze site nadere informatie verstrekken.

Het Icesave Nederland team


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 2:44 pm 

Geregistreerd: di 07 okt 2008 1:35 pm
Berichten: 48
"informatie" uit 2e hand die daar gepost wordt door IceSave. Zo te zien worden ze dus helemaal buiten de discussie van DNB en IceSave Ijsland gehouden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 3:14 pm 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 2:56 pm
Berichten: 3
Een beetje lege woorden van IceSave dat het depositogarantiestelsel van Ijsland de eerste 20k gaat ophoesten. Daar is nou juist de zorg over, dat zij dit niet gaan doen (zoals de Engelsen al verteld waren).

Dat zal vast nog een langslepende procedure worden. In de tussentijd geen toegang tot m'n saldo, en een dagelijks oplopend renteverlies. Ik hoop stiekem dat DNB de eerste 20K gaat 'voorschieten'.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 12:24 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 6:57 pm
Berichten: 23
IceSaved schreef:
Dat zal vast nog een langslepende procedure worden. In de tussentijd geen toegang tot m'n saldo, en een dagelijks oplopend renteverlies.


Ja lekker hè? Als we ons geld niet kwijt zijn (laten we het hopen), lopen we in elk geval de rente ervan mis gedurende... vul maar in! :x


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 8:44 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Zolang ze niet officieel failliet verklaard zijn loopt de rente gewoon door, en valt deze ook onder het garantie stelsel.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 5:20 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 24 jul 2008 7:16 am
Berichten: 95
Karel Spaargraag schreef:
Zolang ze niet officieel failliet verklaard zijn loopt de rente gewoon door, en valt deze ook onder het garantie stelsel.


Waarop baseer(t) U (je) deze informatie?

_________________
Use common sense,whether you are buying or selling.If a deal sounds too good to be true,it usually is!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 09 okt 2008 10:00 pm 

Geregistreerd: za 27 sep 2008 9:43 pm
Berichten: 12
IK wil zo'n beetje alle posters van de eerste drie pagina's van deze thread zeer hartelijk danken. Dankzij deze informatie heb ik op tijd mijn geld van de IceSave bank kunnen halen. Doordat de rente net voor het vallen van de bank werd uitbetaald heb ik de rente ook nog kunnen incasseren.

Ik vind het voor degenen die in onzekerheid zitten over hun spaargeld zeer rot. Laten we hopen dat het goed komt.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 161 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO