Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu zo 27 jul 2025 2:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 161 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 5:05 pm 

Ik heb er nog altijd 50 cent opstaan, plus 12 cent aan opgebouwde rente...
Als dat maar goed gaat... :(

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 5:10 pm 
Dubbeltje

Als IJsland nu niet aan zijn depositogarantie kan voldoen, zou NL dan die rol overnemen tot 20K? Of is deze vraag al elders gesteld...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 5:17 pm 

Phaedros schreef:
Ik heb er nog altijd 50 cent opstaan, plus 12 cent aan opgebouwde rente...
Als dat maar goed gaat... :(

Ik heb er inmiddels niets meer opstaan, maar ik heb bij de ABN de rest nog niet zien binnenkomen, ik krijg nog 15 euro rente van ze vanaf 1 oktober. Ik ben echt benieuwd hoe dit verder gaat en of mijn latere overboeking gewoon doorkomt... Icesave had verder een perfecte dienstverlening en site.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 5:25 pm 
Kwartje

joliehuis schreef:
Als IJsland nu niet aan zijn depositogarantie kan voldoen, zou NL dan die rol overnemen tot 20K? Of is deze vraag al elders gesteld...

Neem maar rustig aan van niet!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 5:36 pm 

jody schreef:
joliehuis schreef:

Neem maar rustig aan van niet!

Misschien wel als er één Europese regeling komt waarover men de komende dagen gaat onderhandelen.

Profiel  

Berichttitel: EU?
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 5:57 pm 
Knaak

hanky74 schreef:
Misschien wel als er één Europese regeling komt waarover men de komende dagen gaat onderhandelen.

Zul je zien dat die dan voor de EU landen geldt en niet voor de EER landen. Dus zonder ijsland.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 5:58 pm 
Kwartje

---

Laatst bijgewerkt door ErikVries op za 18 okt 2008 11:21 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 6:19 pm 
Kwartje

In tegenstelling tot mijn vorige bericht, heb ik ook al mijn spaartegoed van mijn Icesave rekening gehaald. Gisteren (zondag) opdracht gegeven, vandaag stond het op mijn tegenrekening. Daarna gelijk overgeboekt naar mijn nieuwe Moneyou rekening (dat is nu toch een staatsbank geworden). Het werd me nu toch wat te heet onder de voeten bij een niet EG land.

Laatst bijgewerkt door Juno op di 07 okt 2008 1:42 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 6:24 pm 
Vijfje

Juno schreef:
En laten we wel wezen: Zij zijn de "renteoorlog" deze zomer begonnen, waarvan wij nu toch de vruchten van plukken!

Laten we wel wezen: Icesave heeft op haar beurt van het ingelegde ook weer meer gemaakt, door het tegen een hoger percentage uit te kunnen lenen. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 6:33 pm 
Kwartje

ErikVries schreef:
Het aandeel Landsbanki was vanmorgen juist 4,2% in waarde gestegen op het moment dat de handel werd stilgelegd. De handel in aandelen is weliswaar bevroren maar van bevriezing van spaargelden is geheel geen sprake.

Er wordt inmiddels gesproken over een fusie tussen Kaupthing en Landsbanki volgens dit artikel: http://www.telegraph.co.uk/finance/fina ... ement.html

Ook worden er ingelegde pensioenpremies aan de IJslandse overheid overgedragen:
http://www.reuters.com/article/marketsN ... 006?rpc=77

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 8:34 pm 

In ieder geval zegt de regering van IJsland 100% garantie te geven op tegoeden bij IJslandse banken.

http://edition.cnn.com/2008/BUSINESS/10 ... index.html

The Icelandic prime minister's office assured customers that their deposits in the country's commercial and savings banks would be "fully covered," following in the footsteps of Ireland, Germany, Austria, Greece and Denmark, who have made similar moves to guarantee bank deposits.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 8:42 pm 
Kwartje

hanky74 schreef:
In ieder geval zegt de regering van IJsland 100% garantie te geven op tegoeden bij IJslandse banken.

http://edition.cnn.com/2008/BUSINESS/10 ... index.html

The Icelandic prime minister's office assured customers that their deposits in the country's commercial and savings banks would be "fully covered," following in the footsteps of Ireland, Germany, Austria, Greece and Denmark, who have made similar moves to guarantee bank deposits.

De vraag is echter of, gezien de omvang van het land, de omvang van het bij IJslandse banken ondergebrachte vermogen en de omvang van het BNP van het land, de IJslandse overheid ook in staat zal zijn om deze garantie na te komen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 8:54 pm 

Pecunia schreef:

De vraag is echter of, gezien de omvang van het land, de omvang van het bij IJslandse banken ondergebrachte vermogen en de omvang van het BNP van het land, de IJslandse overheid ook in staat zal zijn om deze garantie na te komen.

De IJslandse centrale bank garandeert alleen IJslandse tegoeden in eigen land, las ik op een Engelse site. Dus de Engelse tegoeden van Icesave UK (en dus waarsch. ook de NLse tegoeden) worden NIET 100% gegarandeerd. Dus als de banken failliet gaan, schuif maar achterin de rij aan, na alle IJslandse rekeninghouders....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 8:57 pm 
Dubbeltje

Dat zou betekenen dat al die ellenlange discussies alhier over welke overheid voor welk gedeelte van Icesave-tegoeden garant staat in de prullenbak kunnen: nu de nood aan de man komt, worden wetten gebroken en geldt vrouwen en kinderen (lees: eigen volk) eerst.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 9:17 pm 
Dubbeltje

Bij dit soort berichten gaat het bij mij altijd kriebelen..

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 161 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]