Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu zo 15 jun 2025 6:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 161 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Overboeking
BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 11:39 am 

Ik heb gisteravond een overboeking gedaan naar mijn tegenrekening,
vanochtend stond het nog steeds niet op mijn tegenrekening, weet iemand hoe lang dat duurt?

MVG Johan

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 11:44 am 
Kwartje

dan staat het er waarschijnlijk morgen wel op, als je het voor 17:00 uur had gedaan had het er denk ik nu wel al op gestaan

Profiel  

Berichttitel: overboeking
BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 11:54 am 

ok, dank voor de snelle reactie

MVG Johan

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 12:13 pm 
Daalder

marnix schreef:
Het enige wat mij op korte termijn van mening zou kunnen doen veranderen is een run op Icesave door bezorgde spaarders. Wanneer dat werkelijk massaal plaatsvindt is geen bank daartegen bestand. Hoe begrijpelijk ook, vind ik het spijtig dat menigeen hier op het forum zijn/haar geld al bij Icesave heeft weggehaald. Juist dit gedrag kan - mits op grote schaal vertoond - een bedreiging vormen voor Icesave....

Absoluut mee eens. Vanwege een paar paniekerige reacties gaan opeens meerdere mensen hun geld daar weghalen.
Ik heb nog altijd een beter gevoel bij Icesave dan bij bijv. nibc of moneyou.

Juno schreef:
Stel nu dat die bank dan eerder omvalt, dan ben je alsnog je "opgebouwde" rente kwijt, je krijgt dan alleen je hoofdsaldo vergoed.

Daar vergis je je.
Je krijgt altijd 100% je saldo plus opgebouwde rente vergoed tot 20.000.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 12:23 pm 
Vijfje

Karel Spaargraag schreef:
Ik heb nog altijd een beter gevoel bij Icesave dan bij bijv. nibc of moneyou

Het punt waar het om gaat is dat bij Icesave een buitenlands garantiestelsel van toepassing is waar inhoudelijk enige twijfels over bestaan. Dat zegt niets over de bank zelf.
Overigens kunnen wij banken niet of nauwelijks beoordelen nu zelfs ratings weinig meer zeggen.

Moneyou is trouwens van ABN Amro en persoonlijk lijkt mij dat met afstand de veiligste van de drie, die je noemt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 1:54 pm 
Vijfje

Ik las net in de Telegraaf een piepklein berichtje dat Landsbanki voor een paar honderd miljoen haar buitenlandse activiteiten (waaronder Kepler) heeft verkocht aan een andere IJslandse bank.

Op internet heb ik het niet kunnen vinden.

Dit lijkt me toch ook geen teken van sterkte dat ze, al na een paar jaar, buitenlandse acquisities van de hand doen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 2:00 pm 
Dubbeltje

By Tasneem Brogger
Oct. 1 (Bloomberg) -- Straumur Burdaras Investment Bank hf,
an Icelandic investment bank, agreed to pay 380 million euros
($538 million) for Landsbanki Islands hf's European broking
units, including Teather & Greenwood and Bridgewell in the U.K.
...

--Editor: Francis Harris, Edward Evans.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 3:57 pm 

Ik heb gister eens gemaild naar Icesave. Op de vraag of Icesave in de toekomst aan het Nederlandse depositogarantiestelsel zal gaan deelnemen kreeg ik geen antwoord maar wel iets anders wat denk ik wel interessant is:

Citaat:
Fitch heeft de rating voor Landsbanki verlaagd. Wat betekent dit voor de bank?
Deze verlaging heeft vooral te maken met de beoordeling van de IJslandse economie door Fitch. Landsbanki zelf staat er nog net zo voor als voor de verlaging, met een sterke solvabiliteit en liquiditeit.

Hoe sterk is landsbanki dan?
De solvabiliteit van Landsbanki wordt als sterk beschouwd en verhoudt zich prima tot die van andere Europese banken. Landsbanki heeft bovendien 8 miljard euro aan liquide middelen beschikbaar en dat betekent dat de bank veel geld tot haar beschikking heeft. Daar komt bij dat Landsbanki geen cent heeft belegd in subprime producten in de Verenigde Staten en in de komende negen maanden geen grote leningen hoeft af te lossen (tot en met juni 2009 moet er 855 miljoen worden afgelost).

Kan Icesave mijn spaargeld wel terugbetalen als ik daarom vraag?
Zeker, op basis van de goede liquiditeit kan icesave aan alle verplichtingen voldoen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 8:48 pm 
Kwartje

Karel Spaargraag schreef:
marnix schreef:
Het enige wat mij op korte termijn van mening zou kunnen doen veranderen is een run op Icesave door bezorgde spaarders. Wanneer dat werkelijk massaal plaatsvindt is geen bank daartegen bestand. Hoe begrijpelijk ook, vind ik het spijtig dat menigeen hier op het forum zijn/haar geld al bij Icesave heeft weggehaald. Juist dit gedrag kan - mits op grote schaal vertoond - een bedreiging vormen voor Icesave....

Absoluut mee eens. Vanwege een paar paniekerige reacties gaan opeens meerdere mensen hun geld daar weghalen.
Ik heb nog altijd een beter gevoel bij Icesave dan bij bijv. nibc of moneyou.

Juno schreef:
Stel nu dat die bank dan eerder omvalt, dan ben je alsnog je "opgebouwde" rente kwijt, je krijgt dan alleen je hoofdsaldo vergoed.

Daar vergis je je.
Je krijgt altijd 100% je saldo plus opgebouwde rente vergoed tot 20.000.

Bedankt, dat wist ik nog niet, dat ook de opgebouwde rente meegenomen wordt bij de vergoeding. Ook dus als je jaarrente vergoed krijgt en de bank halverwege omvalt? Het zal wel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 9:47 pm 

Grappig dat iedereen zoveel waarde hecht aan het garantiestelsel van DNB. Bedenk wel dat je, mocht je bank failliet gaan, maandenlang moet wachten voordat je je geld terug hebt. Bij eventuele rechtzaken etc. kan het zelfs jaren duren. Dat heeft het faillissement van De Hoop een paar jaar geleden wel aangetoond.
Als Landsbanki failliet zou gaan dan ontstaan er zeer waarsch. een soort 'club' van gedupeerden die gezamelijk een claim indienen bij de IJslandse centrale bank. Dus je hoeft er niet zelf aan te kloppen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 okt 2008 10:16 pm 

Is het niet zo dat bij het faillissement van van de hoop de gedupeerden slechts 90% van hun inleg terug kreeg?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 03 okt 2008 12:16 am 
Daalder

Niet "slechts", maar "zelfs".
90% van de inleg is veel meer dan 38K. als je er voor miljoenen in zat.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 03 okt 2008 12:18 am 
Dubbeltje

Dennis schreef:
Is het niet zo dat bij het faillissement van van de hoop de gedupeerden slechts 90% van hun inleg terug kreeg?

'slechts' 90%....? . De bedragen die de klanten van Van der Hoop terug ontvingen lagen aanzienlijk boven het bedrag dat dankzij de destijds geldende collectieve garantieregeling was gegarandeerd (20.000 euro). Toen enige tijd na het faillisement van Van der Hoop de politiek besloot de garantie uit te breiden tot 40.000 euro (met een eigen risico van 10% voor de tweede 20.000 euro), werd besloten ook de rekeninghouders van Van der Hoop hiervan mee te laten profiteren.

Een deel van de klanten van Van der Hoop had aanzienlijk meer dan 40.000 euro bij Van der Hoop onderbracht. Uiteindelijk hebben de rekeninghouders gemiddeld zo'n 92% van hun spaargeld teruggekregen.

Laatst bijgewerkt door marnix op vr 03 okt 2008 10:50 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 03 okt 2008 9:28 am 

Ik zou me zorgen gaan maken over Icesave als ik jullie was. Het vertrouwen in de IJslandse banksector is volledig zoek en credit spreads (indicator voor het risico dat een bank failliet gaat) zijn van gisteren op vandaag met 2100 bps gestegen, en dat is gigantisch. Landsbanki en de andere IJslandse banken zijn nu de meest riskante van Europa, nog voor de Turkse banken.
Ik gun Icesave beter, maar ik heb gisteren m'n geld weggehaald in afwachting van de ontwikkelingen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 03 okt 2008 11:18 am 

Denocorp schreef:
Ik zou me zorgen gaan maken over Icesave als ik jullie was. Het vertrouwen in de IJslandse banksector is volledig zoek en credit spreads (indicator voor het risico dat een bank failliet gaat) zijn van gisteren op vandaag met 2100 bps gestegen, en dat is gigantisch. Landsbanki en de andere IJslandse banken zijn nu de meest riskante van Europa, nog voor de Turkse banken.
Ik gun Icesave beter, maar ik heb gisteren m'n geld weggehaald in afwachting van de ontwikkelingen.

Wat een flauwekul.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 161 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]