Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 30 apr 2024 2:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 161 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 8:03 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
SpaarXL schreef:
NIBC... Tsja, ik twijfel daar nog steeds over. Morgen verwacht ik dus m'n saldo retour van IceSave, maar ik ben nog niet overtuigd of ik dat naar NIBC ga boeken (ik heb de rekening al aangevraagd, hij is al actief). Wie trekt me over de streep? Nederlands garantiestelsel is OK natuurlijk, maar het feit dat ik nu al twee keer totaal irrelevante antwoorden op mijn emailtjes kreeg, geeft me toch de indruk dat ze daar de boel nog niet helemaal op orde hebben...


De beantwoording van de e-mails laat bij NIBC inderdaad te wensen over. Maargoed, ze zijn natuurlijk ook pas nét gestart met NIBC Direct en deze tak van sport binnen de bankwereld. Ze zullen in het begin overspoeld worden met nieuwe aanvragen, e-mails, etc. Bovendien moeten ze ook ervaring opdoen met deze business. De rekening is actief, je kunt iedere dag bij je geld, ze vallen onder het Nederlandse garantiestelsel...tsja, om het nu van de matige e-mail beantwoording af te laten hangen? Als ik Credit Europe bel, dan krijg ik altijd zo'n Duitser aan de lijn die Nederlands praat...en die begrijpt me ook niet altijd direct. Maarja, toch doet hij z'n best...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 8:14 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
rogervdh schreef:
om het nu van de matige e-mail beantwoording af te laten hangen?


OK, ik ben overtuigd :wink:

Echt, ik had nog maar een klein zetje nodig...

rogervdh schreef:
Als ik Credit Europe bel, dan krijg ik altijd zo'n Duitser aan de lijn die Nederlands praat...en die begrijpt me ook niet altijd direct. Maarja, toch doet hij z'n best...


Die Duitser ken ik! Volgens mij zweeft er hier op dit forum nog ergens een berichtje van mij waarin ik hem Prins Bernhard noem :?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 8:26 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Ik vind het grappig allerlei herkenbare posts terug te vinden hier.

Heb zelf net het volledige bedrag overgeboekt, zal morgen wel uitgevoerd worden neem ik aan.
Rente moet dan nog even apart, had me niet gerealiseerd dat die waarschijnlijk morgen wordt bijgeboekt.

Zelfde ga ik ook doen voor Argenta, gaat ook allemaal terug onder NL garantiesysteem gezien situatie Belgie.

De rekeningen die ik ga gebruiken zijn Credit Europe Bank en MoneYou.
NIBC heb ik geen goed gevoel over en vandaar deze niet gekozen (just a feeling though...).

Ik vind het wel jammer en wanneer de stabiliteit weer een beetje terug is stap ik graag weer naar IceSave. Frisse website, goede service, leuke rente... alleen die verd&#@de credietcrisis... :evil:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 8:46 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Moneymaker schreef:
Ik vind het grappig allerlei herkenbare posts terug te vinden hier.


Tsja, op zich wel "grappig" natuurlijk, maar ik vind het toch ook wel op een of andere manier een beetje "eng" om zo binnen een uur al van diverse "harde-kern" spaarders te horen dat ze een run op de bank aan het plegen zijn...

Moneymaker schreef:
Zelfde ga ik ook doen voor Argenta, gaat ook allemaal terug onder NL garantiesysteem gezien situatie Belgie.


En inderdaad, dit heb ik vanmiddag ook gedaan...

Moneymaker schreef:
De rekeningen die ik ga gebruiken zijn Credit Europe Bank en MoneYou.
NIBC heb ik geen goed gevoel over en vandaar deze niet gekozen (just a feeling though...).


Ik had "teveel" op Credit Europe staan, heb dat nu ook gecorrigeerd. NIBC ga ik toch maar doen denk ik. MoneYou ook.

Moneymaker schreef:
Ik vind het wel jammer en wanneer de stabiliteit weer een beetje terug is stap ik graag weer naar IceSave. Frisse website, goede service, leuke rente... alleen die verd&#@de credietcrisis... :evil:


Ook hier ben ik het geheel mee eens.

Allemaal bedankt voor het meedenken. Heeft een spaarder nodig in deze (spannende?) tijden.

Hopelijk breken de minder spannende tijden gauw weer aan, als onze enige zorg is "wanneer zal de rente weer 's stijgen?"


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 8:52 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
SpaarXL schreef:

Ik had "teveel" op Credit Europe staan, heb dat nu ook gecorrigeerd. NIBC ga ik toch maar doen denk ik. MoneYou ook.



Houden jullie overal 20k aan (Of iets minder, gezien de rente) als max of werken jullie ook met en/of rekeningen? Al mijn rekeningen zijn en/of met m'n vrouw en bij Credit Europe zit ik bijv. te hoog voor één persoon en bij Fortis Bank óók te hoog voor 1 persoon. (Deposito voor 2 jaar á 5,6%...kom er ook niet aan, al mocht ik het willen). Maargoed, alles en/of, dus 40k 100% afgezekerd.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 9:50 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
Tjonge, deze 'run' had ik eind vorige week nog niet verwacht.

Heb zelf de IceSave duik niet gemaakt (wil toch liever niet 10 spaarrekeningen hebben) maar denk dat ik net als jullie ook mijn geld had laten terugboeken (na de rentebijschrijving 3e kwartaal).

Gisteravond de MoneYou spaarrekening aangevraagd, maar heb nog het grootste spaardeel op de Amsterdam Trade Bank, daar heb ik nog steeds wel een goed gevoel bij (ondanks ook de beginnende financiële onrust in Rusland). Daarnaast hou ik ook nog de Anadolubank aan.

Als ik nu moeten kiezen tussen de toppers van 5,25% zou zelf kiezen voor Credit Europe boven NIBC, maar dat ik ook meer 'gevoelskwestie'.
De AKBank blijft echter ook nog een leuk alternatief.

Kortom: nu nog geen paniek (onder het NL DGS) nog keuze genoeg!

@roger:

Ik denk daar hetzelfde over: Ik ga liever voor de 100% garantie, dan de aanvullende regelingen van 90% (al is het natuurlijk alleen maar een luxe probleem :P )


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 10:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 jan 2008 7:53 pm
Berichten: 49
Moneymaker schreef:
Ik vind het grappig allerlei herkenbare posts terug te vinden hier.

[...]
Ik vind het wel jammer en wanneer de stabiliteit weer een beetje terug is stap ik graag weer naar IceSave. Frisse website, goede service, leuke rente... alleen die verd&#@de credietcrisis... :evil:


Ik deel dit sentiment als 1 van de eerste Icesave klanten in Nederland.

Alles is in orde bij Icesave (gisteravond geld teruggeboekt naar Rabo betaalrekening, vanavond al zichtbaar bij mijn Rabobank saldo), behalve het feit dat ze vallen onder het Ijslandse Garantiestelsel en niet de Nederlandse. Dit is de reden voor mijn 'terugkeer' naar Credit Europe met dezelfde rente van 5,25%.

Wat er nu gebeurt met Fortis, Dexia en andere Europese banken maakt mij te onzeker. NIBC vertrouw ik minder want die hebben teveel met hypotheken te maken en dat is nu juist de oorzaak van de huidige kredietcrisis. Daarom kom ik terug bij Credit Europe.

Ik ben 'pas' een midden twintiger die begint met vermogensopbouw dus ik heb niet het 'luxeprobleem' om te moeten spreiden voor de 20 000 euro grens van het Garantiestelsel :wink: .


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 10:37 pm 

Geregistreerd: za 27 sep 2008 9:43 pm
Berichten: 12
Ook ik heb het zekere voor het onzekere gekozen en mijn saldo bij Icesave teruggeboekt naar de tegenrekening. Saldo gaat naar Moneyou of naar een kortlopend deposito. Jammer maar het garantiestelsel van IJsland vertrouw ik een stuk minder dan die van Nederland.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 10:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 jan 2008 7:53 pm
Berichten: 49
Het kan best zijn dat medewerkers van Icesave meelezen (doen meer bedrijven tegenwoordig) om te volgen wat het 'sentiment', de wensen en e.v.t. klachten van klanten zijn. Op dit moment zijn er al bijna 500 forumleden en nu 38 mensen online op dit spaarforum. Deze mensen bezitten behoorlijk wat spaargeld en positieve mond-op-mond reclame is onbetaalbaar. Je moest eens weten hoeveel mensen ik heb geinformeerd over hogere spaarrentes in Nederland en deze site :lol: . Kunnen mensen zelf kiezen welke spaarbank ze kiezen en deze keuze ook nog kunnen onderbouwen.

Mijn advies aan Icesave zou zijn om zich ook bij het Nederlandse garantiestelsel aan te sluiten net zoals de 'Russische' en 'Turkse' banken dat zijn. Misschien is Icesave hier al een tijdje mee bezig, anders zou ik de procedure alsnog starten als ik hen was. Hiermee heeft Icesave een grotere kans om hun huidige klanten te behouden met hun spaarsaldo en aantrekkerlijker te worden voor nieuwe spaarders. En/of Icesave verhoogt de variabele rente opnieuw maar de vraag is of het dan nog wel economisch rendabel is voor een bedrijf :?:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 11:06 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Het is jammer dat Icesave daar niet over communiceert.

Zo blijft het onduidelijk of ze de Nederlandse vergunning niet willen of niet kunnen krijgen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 11:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 jan 2008 7:53 pm
Berichten: 49
obligataire schreef:
Het is jammer dat Icesave daar niet over communiceert.

Zo blijft het onduidelijk of ze de Nederlandse vergunning niet willen of niet kunnen krijgen.


Icesave meldt prominent op hun site dat ze een transparante bank willen zijn voor hun klanten. Een mooi streven. Het lijkt me dan ook een goed plan als iedereen op dit forum mailt naar klantenservice@icesave.nl met deze vraag:

Is Icesave van plan of momenteel bezig om deel te nemen aan het Nederlandse Depositogarantiestelsel? En zo niet, waarom niet?

Als veel mensen dezelfde vraag stellen komt het antwoord misschien op http://www.icesave.nl/veelgesteldevragen/ :?:

Wanneer iemand antwoord van Icesave heeft ontvangen op deze vraag, zou ik het waarderen als men dit zou willen posten op dit forum.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 11:23 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
linkpagina schreef:
Ik deel dit sentiment als 1 van de eerste Icesave klanten in Nederland.


Ik ook, als één van de eerste klanten die er net zo hard weer weg liep, toen ik tot de ontdekking kwam dat ze al je privégegevens op internet publiceren.
Als ze m.i. daar al zeer onzorgvuldig in zijn, vraag ik mij altijd gelijk af hoe de rest van hun zaken/mentaliteit in elkaar steekt.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Laatst bijgewerkt door Paul209 op di 30 sep 2008 11:28 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 11:26 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 maart 2008 6:10 pm
Berichten: 173
linkpagina schreef:
mond-op-mond reclame is onbetaalbaar.


Helemaal mee eens, tenminste als de andere partij een leuke, aantrekkelijke dame is. In alle andere gevallen houd ik het liever bij mond-tot-mond reclame... :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Rente
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 11:30 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4541
Rente t/m 30-9-2008 is vanavond bijgeboekt. Direct de overschrijving gedaan en hoop deze morgen op mijn tegenrekening aan te treffen. Ben nu vrijwel volledig uit Icesave gestapt. Jammer voor ze, ze hadden een goed product, maar er zijn inmiddels betere en veiligere en bekendere alternatieven. NIBC vind ik nog een beetje link. OK is wel gedekt, maar is wel een bank die Bos niet gaat ondersteunen en ze zijn als zakenbank meer dan gemiddeld getroffen door de kredietcrisis. Ze hebben keihard geld nodig vandaar dat ze dat nu via NIBC direct proberen op te halen met hoge rentebeloftes. Heb geen zin in DGS, want dan ben je ca 3 maanden rente kwijt, gedurende de afwikkeling van je aanvraag.

Wat ik zo lees is dat velen van u inmiddels hun geld bij Icesave hebben opgehaald. Als dit doorzet.....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 okt 2008 12:38 am 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Idd, rente ook maar afgeboekt...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 161 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO