Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu zo 15 jun 2025 9:26 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 161 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 6:37 am 
Vijfje

Ik heb op zich wel vertrouwen in IceSave, maar nu zijn er 2 banken met nederlandsche garantie (nbic/ceb) en 5,25%

en daar gaat het mij om, ik denk dat makkelijker gaat via nederlands stelsel dan via ijslands stelsel...

mogelijk dat er iemand een alarm service kan maken (sms/email) dat zodra er serieuze berichten zijn (zoals bij Fortis dit weekend) dat je je geld weg kan trekken (ik neem aan dat iedereen van Fortis bij zijn geld kon dit weekend)

Zo'n actie als bij Fortis, bij IceSave, dan trek ik gelijk mijn geld weg... Daarvoor heb ik nu een CEB rekening geopend (zijn mijn eerste 38000 veilig)

Profiel  

Berichttitel: Re: Wie volgt?
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 8:06 am 
Dubbeltje

BillGates schreef:
.......Ik heb vorige week mijn tegoed van Icesave teruggetrokken. Maar waar laat je het tegenwoordig? Ieder uur komt wel een bank in nood. Hoe lang kan de overheid nog de reddende hand uitsteken? Binnen een paar weken (dagen?) gaan ook Nederlandse banken failliet. Vrees ik. :(

Ik wacht tot de rente is bijgeschreven van dit kwartaal en dan haal ik mijn geld daar ook voorlopig weg. Mijn ijslands is namelijk niet zo goed 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 11:24 am 
Kwartje

Ik heb wel vertrouwen in Landsbanki, echter gaat m'n geld in januari evengoed naar NIBC omdat ik dan de 20k heb bereikt, dan lijkt me 3 maanden voor 5,5% een betere deal. Tenzij Icesave dan natuurlijk met een mooi deposito komt :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 3:52 pm 
Daalder

De rating van Landsbanki is vandaag door Fitch verlaagd van A naar BBB, outlook: rating watch negative. Kan dus nog lager worden. De rating van Moody's weet ik nog niet.
Volgens een woordvoerder van Landsbanki is een downgrading nooit leuk, maar hij wijst erop dat de bank 8 miljard euro aan liquiditeiten bezit. Daarnaast hoeft Landsbanki in de komende negen maanden maar 855 miljoen euro aan leningen af te lossen, terwijl het bij Glitnir om een bedrag van ruim 2 miljard euro ging.(FEM)

Laatst bijgewerkt door Doboy op di 30 sep 2008 7:19 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel: Re: Wie volgt?
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 3:59 pm 

Money schreef:
BillGates schreef:
.......Ik heb vorige week mijn tegoed van Icesave teruggetrokken. Maar waar laat je het tegenwoordig? Ieder uur komt wel een bank in nood. Hoe lang kan de overheid nog de reddende hand uitsteken? Binnen een paar weken (dagen?) gaan ook Nederlandse banken failliet. Vrees ik. :(

Ik wacht tot de rente is bijgeschreven van dit kwartaal en dan haal ik mijn geld daar ook voorlopig weg. Mijn ijslands is namelijk niet zo goed 8)

Dat is ook mijn idee.. Ik vertrouw het toch niet helemaal en dan parkeer ik het geld liever even ergens anders. Moest er niets aan de hand zijn zet ik het over enige tijd weer wel terug.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 4:15 pm 
Kwartje

Ik heb inmiddels ook mijn tegoed bij Icesave weggesluisd. Ik verdeel het onder de rekeningen die ik heb bij banken die wel onder het garantiestelsel van DNB vallen. Ook ik wacht eerst maar eens de ontwikkelingen af, en kies zekerheid voor alles in de huidige situatie.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 5:04 pm 

Ik heb hetzelfde gedaan. Op zich wel jammer want Icesave is qua internetbankieren en snelheid wel één van mijn favorieten..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 5:59 pm 
Gulden

Ik heb zonet ook mijn 20k weggehaald (nog voordat ik de voorgaande berichtjes had gelezen).

Ik hoop toch niet dat we ze in de problemen brengen...

Profiel  

Berichttitel: Geen reden meer
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 6:05 pm 
Knaak

SpaarXL schreef:

Misschien wel, Nu NIBC en vooral CEB ook 5,25% bieden terwijl die wel onder het NL-se DGS vallen is er nauwelijks reden om bij een relatief onbekende bank uit een land zo groot als de stad Utrecht (qua inwoners) te blijven. We weten gewoon te weinig van IJsland en zijn instituties om de gok verder te nemen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 6:07 pm 
Daalder

Run on the bank?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 6:59 pm 
Dubbeltje

SpaarXL schreef:
Ik heb zonet ook mijn 20k weggehaald (nog voordat ik de voorgaande berichtjes had gelezen).

Ik had slechts € 2.000 bij Icesave staan (meeste staat bij CEB, AT, AK en Garanti), maargoed, de rekening bij Icesave vandaag zekerheidshalve toch maar even leeg gehaald en richting NIBC, ofschoon het maar om 'n klein bedragje ging. Altijd fijn om alles onder het garantiestelsel te hebben en toch gewoon 5,25% (of hoger via deposito) te krijgen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 7:15 pm 
Vijfje

Voor mij was het omvallen van de bank Glitnir gisteren ook reden om (voorlopig?) afscheid te te nemen.
Momenteel zijn er genoeg alternatieven.
Maar het doet me wel een beetje pijn want het systeem werkt subliem en snel. En ik voel me een beetje een scheiterd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 7:20 pm 
Dubbeltje

obligataire schreef:
Voor mij was het omvallen van de bank Glitnir gisteren ook reden om (voorlopig?) afscheid te te nemen.
Momenteel zijn er genoeg alternatieven.
Maar het doet me wel een beetje pijn want het systeem werkt subliem en snel. En ik voel me een beetje een scheiterd.

Ja en nee! Ik voel me in principe ook een scheiterd, maarja...stél ze vallen om, dan kan ik aan de slag met het IJslandse garantiestelsel en dan denkt Icesave ook niet meer aan mij... "Ohh, wat hebben die Nederlanders het nu omslachtig met hun geld terug krijgen". Hadden ze maar een Nederlandse bank moeten oprichten en geen nevenvestiging, dan liepen de rekeningen nu ook niet leeg...simpel zat. Zekerheid in deze tijden vind ik geen overbodige luxe...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 7:50 pm 
Gulden

rogervdh schreef:
de rekening bij Icesave vandaag zekerheidshalve toch maar even leeg gehaald en richting NIBC

NIBC... Tsja, ik twijfel daar nog steeds over. Morgen verwacht ik dus m'n saldo retour van IceSave, maar ik ben nog niet overtuigd of ik dat naar NIBC ga boeken (ik heb de rekening al aangevraagd, hij is al actief). Wie trekt me over de streep? Nederlands garantiestelsel is OK natuurlijk, maar het feit dat ik nu al twee keer totaal irrelevante antwoorden op mijn emailtjes kreeg, geeft me toch de indruk dat ze daar de boel nog niet helemaal op orde hebben...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 8:02 pm 
Vijfje

Dat het garantiestelsel van IJsland geldt, vond ik nog niet het grootste probleem (dat regelt zich waarschijnlijk net zo makkelijk als in Nederland) echter er waren berichten in de media dat de pot niet voldoende gevuld is. Dat heb ik nergens afdoende weerlegd zien worden.
En IJsland is dermate klein qua inwonersaantallen dat je je mag afvragen of ze twee of meer omvallende banken kunnen trekken.

Laatst bijgewerkt door obligataire op di 30 sep 2008 8:03 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 161 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]