Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu ma 29 apr 2024 5:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 161 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 04 okt 2008 6:09 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4541
Laten we wel wezen. De 6 grote NLse systeembanken (Rabo, ABN, Fortis, ING, Postbank en SNS) zullen niet omvallen omdat ze altijd door de regering gesteund (moeten) worden.
Voor ons is Landsbanki niet belangrijk. Wie had daar 4 maanden geleden ooit van gehoord. Voor ijsland zijn wij niet belangrijk. Als er te weinig geld zou zijn, gaan ijslanders natuurlijk voor.
Vandaar dat iedereen nu het zekere voor het onzekere neemt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 8:30 am 

Geregistreerd: wo 13 aug 2008 11:18 am
Berichten: 24
jody schreef:
Strafford schreef:

Wat een flauwekul.


Zalig zijn de armen van Geest, denk ik maar bij jouw 'flauwekul' reactie.


In mijn perceptie wordt op een forum gediscussierd over de inhoud.

Maar als persoonlijke aanvallen zoals deze het niveau zijn op het forum van spaarinformatie zonder dat een moderator daar tegen optreedt kan ik mij beter aansluiten bij Geenstijl.nl.

Stafford logt definitief uit. Het ga u goed en uw spaargeld ook.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 9:12 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 736
Strafford schreef:
... In mijn perceptie wordt op een forum gediscussierd over de inhoud.

Maar als persoonlijke aanvallen zoals deze het niveau zijn op het forum van spaarinformatie zonder dat een moderator daar tegen optreedt kan ik mij beter aansluiten bij Geenstijl.nl.

Stafford logt definitief uit. Het ga u goed en uw spaargeld ook.
Vooropgesteld dat ik de "armen van Geest" typering NIET goedkeur: Je had misschien deze reactie niet gekregen wanneer je zelf in eerste instantie een langer berichtje had geplaatst met misschien zelfs een paar argumenten om jouw visie te onderbouwen. Je zou kunnen stellen dat jouw reactie "weinig inhoud" had.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 11:01 am 

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:45 am
Berichten: 1
Mijn vriendin en ik hebben 2 rekeningen, beide met minder dan 20k. In geval van problemen moeten wij dus 100% vertrouwen op de IJslandse garantieregeling, maar dat is tot op heden (ondanks alle negatieve sentimenten) geen reden om het geld er weg te halen. Mijn gevoel zegt dat het vooral paniek is wat er momenteel heerst.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 11:45 am 
Kwartje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 12:10 am
Berichten: 316
Girian schreef:
Mijn vriendin en ik hebben 2 rekeningen, beide met minder dan 20k. In geval van problemen moeten wij dus 100% vertrouwen op de IJslandse garantieregeling, maar dat is tot op heden (ondanks alle negatieve sentimenten) geen reden om het geld er weg te halen. Mijn gevoel zegt dat het vooral paniek is wat er momenteel heerst.


Het lijkt me dat het vooral de kleinere spaarders (<20k) zijn die op dit moment bij IJslandse spaarbanken het grootste risico lopen. De tegoeden bij IJslandse banken hebben ongeveer een omvang van 10x het BNP. De vraag die naar mijn idee dan ook terecht gesteld kan worden op dit moment is of bij het omvallen van een bank, de IJslandse overheid in staat zal zijn om de rekeninghouders uit te betalen. Een factor die daarbij ook in het nadeel werkt van de IJslandse overheid is de doorgaande waardevermindering van de IJslandse kroon. Om dat tegen de gaan zijn inmiddels al wel initiatieven ontplooid. Welke dit precies zijn is vooralsnog onduidelijk:

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid= ... Bi6wo3m7Tk


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 12:04 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
Ik vind het toch een groot probleem dat de IJslandse economie maar zo kleinschalig is. De basis bestaat uit niet meer dan ongeveer 300.000 inwoners. Terwijl de banken aan een enorme schaalvergroting hebben gewerkt, kan er geen sprake zijn van een substantiële back-up door de IJslandse Centrale Bank als het inderdaad fout loopt. Hoe sterk nu exact het IJslandse deposito garantiestelsel is, blijft voor mij nog steeds onduidelijk en ondoorzichtig. Ook al kan (en zal) de IJslandse Centrale Bank fors worden ondersteund door andere Scandinavische Centrale Banken lijkt het mij toch immens problematisch voor de IJslandse economie om binnen afzienbare tijd uit de malaise te raken. Kortom, het zit mij niet lekker. Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en mijn tegoed bij Icesave weggehaald. Als er weer wat meer duidelijkheid en rust is, en vooral als mij de financiële positie van Landsbanki helemaal helder is, kom ik graag weer terug. Want, uiteindelijk beviel het mij bij Icesave uitstekend!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 1:11 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
jody schreef:
Ik vind het toch een groot probleem dat de IJslandse economie maar zo kleinschalig is. De basis bestaat uit niet meer dan ongeveer 300.000 inwoners. Terwijl de banken aan een enorme schaalvergroting hebben gewerkt, kan er geen sprake zijn van een substantiële back-up door de IJslandse Centrale Bank als het inderdaad fout loopt.

Dat is nu precies wat mij er (vooralsnog) van weerhoudt om mijn eigen rekening bij IceSave vol te storten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 4:07 pm 

Geregistreerd: do 02 okt 2008 9:27 pm
Berichten: 9
Daar heb je 't gedonder al....

http://www.iex.nl/forum/topic.asp?forum ... 899&Page=2


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 4:17 pm 

Geregistreerd: ma 29 sep 2008 7:38 pm
Berichten: 42
Denocorp schreef:


Vooral ook: 'Sceptics have questioned how well placed the Icelandic scheme would be to pay out because it has only £88 million in the kitty to cover deposits totalling £13 billion, or 154 times as much. '

Ik ben blij dat ik mijn centjes er net heb afgehaald.

Ik kon trouwens net wel gewoon inloggen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 4:51 pm 

Geregistreerd: ma 07 jul 2008 8:20 pm
Berichten: 34
Ik heb net om 12:00 uur mijn gehele saldo overgeboekt naar mijn tegenrekening en het was daar om 16:00 uur al aangekomen :lol:

Dus alles werkt nog prima, ik wacht nu echter even vanaf de ijslandse-zijlijn verdere ontwikkelingen af.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 4:52 pm 

Geregistreerd: ma 07 jul 2008 8:20 pm
Berichten: 34
Ik heb net om 12:00 uur mijn gehele saldo overgeboekt naar mijn tegenrekening en het was daar om 16:00 uur al aangekomen :lol:

Dus alles werkt nog prima, ik wacht nu echter even vanaf de ijslandse-zijlijn verdere ontwikkelingen af.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 4:58 pm 

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 4:56 pm
Berichten: 47
Pipo33 schreef:
Ik heb net om 12:00 uur mijn gehele saldo overgeboekt naar mijn tegenrekening en het was daar om 16:00 uur al aangekomen :lol:

Dus alles werkt nog prima, ik wacht nu echter even vanaf de ijslandse-zijlijn verdere ontwikkelingen af.


Ik heb het eerste gedeelte eraf gehaald en net de rest (hopelijk gaat dat nog goed).

Cnn meldt het volgende:http://edition.cnn.com/2008/BUSINESS/10/06/iceland.banks.ap/index.html

Ik hoop en bid dat de rest van mijn geld ook veilig over komt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 5:00 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Het artikel gaat ook totaal niet over de Nederlandse site.
Ik vraag me af wat jullie eigenlijk heeft bewogen om sowieso daar een rekening te openen. Dat moet dan haast wel de hogere rente van een paar tienden zijn. :lol:

Als Icesave slim is gaan ze nu 6% geven aan spaarders die blijven.
Dan wordt het helemaal moeilijk voor sommigen denk ik.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 5:02 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 23 sep 2008 9:15 am
Berichten: 228
Wel leuk om er een tientje op te laten zien zodat je kunt zien wat er gaat gebeuren mocht het misgaan. Goedkoop entertainment!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 5:03 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 24 jun 2008 7:33 pm
Berichten: 206
Wat we al wisten, maar in Engeland schijnt er al een run te zijn die de site platlegt helaas;

http://www.timesonline.co.uk/tol/money/ ... 890627.ece

Ik hoop werkelijk, dat IceSave op deze crisis heeft geanticipeerd, door het gestorte geld van Nederlandse spaarders totaal liquide te houden. Als ze werkelijk het plan hadden om hier langer te blijven dan hebben ze dat zeker gedaan omdat ze hadden kunnen weten dat bij het minste of geringste de mensen hun geld terug zouden halen. Als ze hier goed doorheen komen, dat wil zeggen, alle terugboekingen netjes verwerken en overeind blijven (wat dus mogelijk is als je geen gekke dingen met het geld bent gaan doen, desnoods het eerste jaar wat renteverlies boeken!) dan lijkt het me dat in de loop van volgend jaar spaarders wel weer terug zullen keren. Het is het enige positieve scenario wat ik me in kan beelden!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 161 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO