Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 8:20 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 29 mei 2008 7:36 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 jan 2008 7:53 pm
Berichten: 49
Ja, ik zag het net ook op RTL Nieuws. Het spreekt mij wel aan. Hun url is www.icesave.nl .

Belangrijke informatie van hun site:

- Geen minimaal saldo
- Altijd bereikbaar via internet, 24/7
- Geen boetes
- Rente per kwartaal
-Wij stellen u ieder kwartaal een afschrift van uw Icesave rekening ter beschikking
-U kunt recente bij- of afschrijvingen met betrekking tot uw Icesave rekening online bekijken
-U kunt uw Icesave rekening op ieder moment opheffen.

Citaat:
Landsbanki is een betrouwbare bank gevestigd in Reykjavik te IJsland. Landsbanki is opgericht in 1886 en is al 120 jaar een gevestigde naam. Momenteel zijn wij internationaal actief in zakelijke en particuliere dienstverlening en hebben wij vestigingen in 17 landen. Landsbanki is qua kredietwaardigheid (A2 rating) vergelijkbaar aan de grote Nederlandse banken.

Daarnaast staat Icesave onder toezicht van De Nederlandsche Bank en neemt deel aan het depositogarantiestelsel van De Nederlandsche Bank en aan het IJslandse equivalent ervan.

Bron: http://www.icesave.nl/veelgesteldevragen/ .


Algemene voorwaarden: http://www.icesave.nl/Uploads/document/ ... aarden.pdf
Algemene bankvoorwaarden: http://www.icesave.nl/Uploads/document/ ... aarden.pdf .

In 3 stappen heb ik net een rekening geopend. Ben benieuwd 8)


Laatst bijgewerkt door linkpagina op do 29 mei 2008 7:54 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 29 mei 2008 7:46 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 04 jan 2008 12:17 am
Berichten: 525
Woonplaats: Gouda
Cool. Ik heb gelijk maar een rekening geopend.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 29 mei 2008 7:55 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 jan 2008 7:53 pm
Berichten: 49
Aanmelden ging zonder problemen. Bij stap 4 krijg ik de melding:

Citaat:
"We hebben u een e-mail gestuurd met uw gebruikerscode. Met deze gebruikerscode en uw zelf gekozen wachtwoord kunt u direct inloggen op uw persoonlijke pagina en de voortgang van uw aanvraag volgen.

Tevens ziet u gelijk uw nieuwe Icesave Spaarrekeningnummer, zodat u direct uw eerste overboeking kunt doen om te profiteren van de voordelen van Icesave. "


De ontvangs email met code is meteen binnen en inloggen op de site lukt ook. Ik heb net 5 euro overgemaakt op mijn nieuwe eigen Icesave rekeningnummer.

Voorlopig gaat alles voorspoedig en een rente van 5% is heel mooi 8) .


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 29 mei 2008 8:05 am 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
Citaat:
Daarnaast staat Icesave onder toezicht van De Nederlandsche Bank en neemt deel aan het depositogarantiestelsel van De Nederlandsche Bank en aan het IJslandse equivalent ervan.


Ik heb bij de DNB gekeken maar vind daar niets terug onder de naam ICESAVE. Heeft iemand anders al een bevestiging gevonden dat ze echt onder het depositogarantie stelsel vallen?

Aangezien deze bank met stip op een nummer 1 positie binnen komt gaan willen we echt zeker weten dat alles klopt, dus wellicht duurt het nog even voordat we hem hebben toegevoegd. Op het eerste gezicht ziet het er wel veelbelovend uit!

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 29 mei 2008 8:09 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 jan 2008 7:53 pm
Berichten: 49
Bij http://www.registers.dnb.nl/dnb/DNB_mt_ ... uageID=NLD heb ik gezocht onder de 'moedernaam' Landsbanki en dan krijg ik 3 resultaten.

Verder staat er in hun algemene voorwaarden:

Citaat:
14.1 Deposito’s die op een Icesave Account worden geplaatst zijn beschermd volgens de IJslandse depositogarantie- en de beleggerscompensatieregeling. Betalingen volgens deze
regeling zijn beperkt tot de eerste € 20.887 van het totaal aan deposito's dat u bij ons aanhoudt. Daarnaast zijn deposito’s die op een Icesave Account worden geplaatst beschermd volgens de Nederlandse depositogarantieregeling. Betalingen volgens deze
Page 11 of 12 regeling zijn beperkt tot € 40.000 van al uw deposito’s bij ons, met een eigen risico van 10% voor het gedeelte boven € 20.000 minus eventuele betalingen waartoe u onder de IJslandse regeling gerechtigd bent. Dit betekent dat het totaal maximaal te vorderen bedrag
per 1 januari 2008 € 38.000 bedraagt. De totale financiële bescherming die u wordt geboden volgens beide regelingen is niet minder dan de bescherming waartoe u gerechtigd bent wanneer uw deposito alleen werd beschermd volgens de Nederlandse regeling.

Bron: http://www.icesave.nl/Uploads/document/ ... aarden.pdf .


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 29 mei 2008 8:32 am 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
Citaat:
Wij garanderen tot mei 2011 een minimale rente van 0,25% boven de minimum-biedrente van de Europese Centrale Bank. Momenteel is deze rentevoet 4%.


Dit lijkt erop te duiden dat de rente na de introductie wel eens terug kan zakken richting 4,25%. Op zich nog steeds goed voor een plek in de top-10!

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 29 mei 2008 8:38 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 07 aug 2007 1:09 pm
Berichten: 291
donderdag 29 mei 2008, 9:28:33
De IJslandse bank Landsbanki Islands HF wil een plek op de Nederlandse spaarmarkt veroveren en bindt zodoende de strijd aan met de Nederlandse grootbanken, blijkt donderdag uit de website van het bedrijf. Landsbanki biedt spaarders via zijn merk 'Icesave' 5% rente op jaarbasis aan, stelt beperkte voorwaarden, vereist geen minimale periode waarin het geld moet worden vastgezet en garandeert tot mei 2011 een minimale rente van 0,25% boven de minimum-biedrente van de Europese Centrale Bank.

...

(c) BETTEN FINANCIAL NEWS


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 29 mei 2008 9:33 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 04 jan 2008 12:17 am
Berichten: 525
Woonplaats: Gouda
In de GB is de rente zelfs 6,05%
http://www.icesave.co.uk/
Alleen is dat slechts weggelegd voor ingezetenen van het Verenigd Koninkrijk.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 29 mei 2008 10:54 am 
Stuiver

Geregistreerd: vr 18 apr 2008 10:51 am
Berichten: 92
ik zoek me een apenstaart maar ik kan hen niet vinden met de bijbehorende vergunning die voor de depositogarantie nodig is.

Uw bank valt onder het depositogarantieselsel als in de linkerkolom staat

'Uitoefenen van het bedrijf van bank met beleggingsdiensten (2:13 lid 1)'
of 'Uitoefenen van het bedrijf van bank of electronisch geldinstelling (2:12 lid 1)'
of 'Kredietinstelling aangesloten bij centrale kredietinstelling (3:111)'. Voor banken uit andere landen gelden afwijkende regels..


Iemand meer zoeksucces gehad?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Wet Identificatie
BerichtGeplaatst: do 29 mei 2008 11:35 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 10:50 am
Berichten: 127
Gelijk ook een rekening geopend. Ging supersnel en eenvoudig!!
Waar andere banken vragen om een copy van je identiteitsbewijs en een copy van een bankafschrift, hoef je hier alleen de informatie te verstrekken.
Omdat dit zo gemaakelijk ging vroeg ik me af of dit wettelijk wel is toegestaan?

Wel vreemd, dat deze bank door niemand opgemerkt is. Kwam voor mij zo uit de lucht vallen terwijl er destijds maanden gespeculeerd is over de Anadolubank. Maar deze geeft gelukkig wel 5%!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wet Identificatie
BerichtGeplaatst: do 29 mei 2008 11:57 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 04 jan 2008 12:17 am
Berichten: 525
Woonplaats: Gouda
knulleke schreef:
Gelijk ook een rekening geopend. Ging supersnel en eenvoudig!!
Waar andere banken vragen om een copy van je identiteitsbewijs en een copy van een bankafschrift, hoef je hier alleen de informatie te verstrekken.
Omdat dit zo gemaakelijk ging vroeg ik me af of dit wettelijk wel is toegestaan?

Viel me ook op. In de status van de aanvraag staat echter nog wel "nee" bij "Aanvraag voltooid. De gegevens die u tijdens de aanvraag heeft opgegeven hebben wij gecontroleerd en zijn compleet."
Ik vermoed dat er nog wel een brief komt met het verzoek een kopie van je legitimatie te sturen voordat dat op "ja" springt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 29 mei 2008 12:33 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 9:46 pm
Berichten: 210
Woonplaats: ZH
Super spaarrekening! Gelijk maar openen 8)

Nadat de IJslanders Icesave twee jaar terug al in het Verenigd Koninkrijk introduceerden – en daar inmiddels ruim 220.000 spaarders aan zich wisten te binden – is Nederland het eerste euroland dat kennismaakt met deze pure internetspaarbank. „Nederland is natuurlijke een ontzettend interessant spaarland”, zegt de van ABN Amro afkomstige Hohmann (36).

Om te beginnen zijn we echte spaarders en daarnaast zijn Nederlanders doorgaans goed opgeleid en hebben ze een open blik.” Het enige wat ons land in de ogen van de bankier nog mist, is een goed ontwikkelde internetspaarmarkt.

bron:
http://www.dft.nl/nieuws/4108959/_IJsla ... der__.html


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wet Identificatie
BerichtGeplaatst: do 29 mei 2008 1:41 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
baskruit schreef:
knulleke schreef:
Gelijk ook een rekening geopend. Ging supersnel en eenvoudig!!
Waar andere banken vragen om een copy van je identiteitsbewijs en een copy van een bankafschrift, hoef je hier alleen de informatie te verstrekken.
Omdat dit zo gemaakelijk ging vroeg ik me af of dit wettelijk wel is toegestaan?

Viel me ook op. In de status van de aanvraag staat echter nog wel "nee" bij "Aanvraag voltooid. De gegevens die u tijdens de aanvraag heeft opgegeven hebben wij gecontroleerd en zijn compleet."
Ik vermoed dat er nog wel een brief komt met het verzoek een kopie van je legitimatie te sturen voordat dat op "ja" springt.


Bij veel gestelde vragen:
Hoe lang duurt het voordat ik toegang heb tot mijn persoonlijke pagina op de website?

Voordat u volledige toegang heeft tot uw persoonlijke pagina op de website controleert Icesave, omwille van veiligheid, uw identiteit en persoonlijke gegevens. Deze controle moet bij verschillende externe instanties worden gedaan. Dit kan enkele werkdagen duren.

Mocht er tijdens deze controle iets niet blijken te kloppen, dan ontvangt u hierover bericht per e-mail.

Wanneer de controle is voltooid ontvangt u binnen twee werkdagen een brief met de benodigde gegevens om toegang te krijgen tot uw persoonlijke pagina.

Tot die tijd kunt u wel inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord om online de status van uw aanvraag te bekijken. Tevens kunt u hier het rekeningnummer van uw Icesave Spaarrekening bekijken. Als u al een eerste overboeking heeft gedaan naar u Icesave Spaarrekening dan ziet u op deze pagina ook de datum waarop wij deze overboeking hebben ontvangen en het bedrag. Alleen de gegevens van deze eerste overboeking worden op deze pagina getoond. Mocht u al meerdere overboekingen hebben gedaan dan worden deze niet op de voortgangspagina getoond.

Naar dit rekeningnummer kunt u al direct geld overboeken vanaf de door u opgegeven tegenrekening. Op die manier ontvangt u meteen rente.

Mocht u vragen hebben over de status van uw aanvraag of andere vragen betreffende uw Icesave Spaarrekening, neemt u dan contact op met de klantenservice.


----
Zo doen ze dat dus.
De vraag 'Wat zijn precies de wettelijke eisen aan legitimatieplicht bij banken?' wordt met de dag groter.
Zo enorm simpel als deze bank dat allemaal doet, zo moeilijk en overdreven doen o.a. SNS en ASN momenteel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 29 mei 2008 3:25 pm 
Wat is de rating van ICESAVE?

A, B of C ??


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 29 mei 2008 3:34 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
linkpagina schreef:
Citaat:
Landsbanki is een betrouwbare bank gevestigd in Reykjavik te IJsland. Landsbanki is opgericht in 1886 en is al 120 jaar een gevestigde naam. Momenteel zijn wij internationaal actief in zakelijke en particuliere dienstverlening en hebben wij vestigingen in 17 landen. Landsbanki is qua kredietwaardigheid (A2 rating) vergelijkbaar aan de grote Nederlandse banken.

Daarnaast staat Icesave onder toezicht van De Nederlandsche Bank en neemt deel aan het depositogarantiestelsel van De Nederlandsche Bank en aan het IJslandse equivalent ervan.

Bron: http://www.icesave.nl/veelgesteldevragen/ .

17 april heeft een obligatie van S&P nog de rating A gekregen.

Fitch heeft de bank 9 mei ook de rating A gegeven, outlook negative.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO