Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu wo 17 apr 2024 12:26 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 09 jul 2011 11:37 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Aanbod geld ook voor groenrente certificaten.

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 jul 2011 4:01 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Bedankt voor het antwoord. :D
Ik wacht nog even af of ook ik een brief ontvang, met dit aanbod.
Zo niet, dan neem ik zelf contact op met de klantenservice.
Maar de resterende looptijden zijn respectievelijk , 1x < 1 jaar, 2x < 3 jaren en 1x < 4 jaren.
Dus het kan best zo zijn, dat er niet zo veel uit te halen valt m.b.t. dit aanbod voor mij (is natuurlijk verschillend per klant).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 jul 2011 3:49 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Gebeld met Klantenservice ING. Keurig geholpen. Groen deposito boetevrij omgezet naar een nieuwe met een nieuwe looptijd en en nieuw (actueel) percentage.
Complimenten aan ING voor deze actie. Hiermee neemt ING de nadelige gevolgen van het kabinetsbesluit om de heffingskorting te laten vervallen, grotendeels voor eigen rekening.
Maar als je er over nadenkt: Het waren de banken die met risicovolle acties en beleggingen in de problemen waren gekomen en gered moesten worden met belastinggeld. Daarom moet er nu gigantisch bezuinigd worden en werd o.a. de heffingskorting opgeofferd. Zo bezien terecht dat de belastingbetalende spaarder schadeloos wordt gesteld, als dank voor bewezen diensten. Weliswaar onverplicht en daarom chapeau voor ING.

Overigens zijn blijkbaar de brieven niet in een keer verstuurd, maar moeten ze deze week bij iederen binnenkomen. En als je belt, houd je betaalpas, ter identificatie, bij de hand.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 jul 2011 4:25 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 10 jun 2008 11:09 am
Berichten: 255
Omzetting kost wel wat tijd..

Na vrijdag het aangevraagd te hebben zag ik dat vandaag het ingelegde geld en de rente van mijn oude groen spaardeposito is gestort om mijn rekening. Maar de nieuwe deposito is nog niet geopend.. benieuwd of dat vandaag ook nog gebeurt of dat er een paar dagen renteverlies optreed.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 11 jul 2011 4:36 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
En als je het geld nu snel wegsluist? Dan kunnen ze geen nieuwe deposito openen. Maar ach, waar moet je het anders laten...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 jul 2011 9:40 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Ik zie net dat de rente op een 10-jaars depo is verlaagd van 3,65 naar 3,60%.
IK heb gisteren gebeld en afgesproken om tegen 3,65% een nieuwe van 10 jaar aan te maken die gisteren ook zou ingaan. Ik zie echter nog niets op mijn internetbankieren. OK, schriftelijke bevestiging zou 2 dagen duren, maar dat is toch alleen maar een bevestiging van het afgesprokene dunkt me.
Ik ben benieuwd of nu het juiste afgesproken % wordt aangehouden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 jul 2011 1:56 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 10 jun 2008 11:09 am
Berichten: 255
Ik ben ook benieuwd.. het saldo van de 'oude' groen deposito staat nog steeds om mijn betaalrekening zonder rente :?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 jul 2011 2:10 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Zie http://www.ing.nl/particulier/sparen/me ... index.aspx
De huidige rente tarieven zijn alleen aantrekkelijk als gekozen wordt voor een lange looptijd.
Voor mijzelf is de gemiddelde looptijd nog circa 3 jaren, waarvoor dan 1,65% geboden wordt.
Mijn conclusie is dat ik het dan beter kan laten zoals het is (in mijn situatie met de relatief korte resterende looptijden van de groenrente certificaten).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 jul 2011 2:47 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 10 jun 2008 11:09 am
Berichten: 255
het gaat niet om de gemiddelde looptijd maar om de oorspronkelijke looptijd :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 jul 2011 4:41 pm 

Geregistreerd: wo 13 aug 2008 11:14 pm
Berichten: 30
BillGates schreef:
Ik zie net dat de rente op een 10-jaars depo is verlaagd van 3,65 naar 3,60%.
IK heb gisteren gebeld en afgesproken om tegen 3,65% een nieuwe van 10 jaar aan te maken die gisteren ook zou ingaan. Ik zie echter nog niets op mijn internetbankieren. OK, schriftelijke bevestiging zou 2 dagen duren, maar dat is toch alleen maar een bevestiging van het afgesprokene dunkt me.
Ik ben benieuwd of nu het juiste afgesproken % wordt aangehouden.


Dit is apart, ik belde dus net en mij werd verteld dat ik mijn 10 jaars deposito (wat ik al 2 jaar heb) alleen kon overzetten naar het iets hogere percentage van 7 jaar (3,15%, krijg nu 2,9%), maar dus feitelijk niet opnieuw voor 10 jaar kon afsluiten tegen 3,65%. Beetje vreemd.

In de brief staat: "U kunt bij de omzetting kiezen voor dezelfde einddatum als uw huidige product of voor een lagnere looptijd".
Feitelijk is er dus geen langere looptijd mogelijk dan die 10 jaar. Ben benieuwd of ze dat wel bij jou goedgaat Bill.

Ze vertelden me wel dat er geen rentedagen verloren gaan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 jul 2011 6:22 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Met de omzetting van mijn deposito is wat mis gegaan. De ingangsdatum van het nieuwe deposito is 12 i.p.v. 8 juli en het rentepercentage 3,60 i.p.v. 3,65%. Rente over oude deposito is vergoed tot 12 i.p.v. 8 juli. ING hierover telefonisch bericht en mevrouw bevestigde dat rentepercentage moet worden aangepast. Wacht op correctie.

Zijn er meer spaarders waarbij de omzetting wellicht abusievelijk niet geheel volgens afspraak verloopt?

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 jul 2011 6:25 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 10 jun 2008 11:09 am
Berichten: 255
bij mij gaat het ook mis, geld van mijn oude deposito staat nog steeds op mijn betaalrekening en er is dus nog geen nieuwe deposito geopend


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 jul 2011 7:03 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Jezus, hoe moeilijk kan dat zijn in deze tijden van automatisering. Klik:deposito opgeheven en rente uitbetaald, klik:nieuw deposito gestart. Als men daar niet kan automatiseren kom ik ze wel helpen hoor.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 jul 2011 7:34 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Breek me de *** niet open over automatiseren.
Niet alleen omdat het off-topic is, maar ook omdat je dan IT-land een onmogelijk aantal uren mag gaan lesgeven.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 12 jul 2011 9:33 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Rhart en de andere leden, bedankt voor de tips en alle antwoorden.
Ik heb geen brief ontvangen, dus ik ga contact opnemen.
Wellicht heeft dit te maken met de minimum benodigde inleg van 5000 euro per groen spaardeposito.
Mijn inleg in de groenrente certificaten is, per certificaat, lager dan dat bedrag.
Maar ik ga het niet aanvullen tot dat bedrag, per certificaat/deposito (dan laat ik het zoals het is bij mij).
Jammer eigenlijk dat het ING webcare team niet meer communiceert op dit forum, via de gebruikersgroep banken.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO