Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 9:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: ING Groen Spaardeposito
BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2011 12:16 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 10 jun 2008 11:09 am
Berichten: 255
Vandaag een brief van de ING ontvangen dat de fiscale wetgeving voor maatschappelijke beleggingen gewijzigd is.

Naast informatie over dat de fiscale peildatum is gewijzigd en de heffingskorting wordt verlaagd boden zij meteen de optie om mijn huidige groen spaardeposito kosteloos om te zetten in een nieuw groen spaardeposito (welk nu een redelijk hoger rente tarief heeft) met behoud van dezelfde einddatum.

Toch wel erg netjes van.. mijn complimenten gaan dus hier naar de ING :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2011 12:24 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Nou dan hoop ik dat ik vandaag ook zo'n brief ontvang. Ben benieuwd. Ik heb vorige maand aan ING gevraagd voor zo'n regeling. Toen kon het niet of alleen tegen 7,5% boete. Misschien dat ze zich bedacht hebben? Vind het wel heel belangrijk om op deze manier goodwill te kweken bij de spaarders die puur pech hebben gehad. Wanneer heb jij de deposito afgesloten en voor hoelang?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2011 12:53 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 10 jun 2008 11:09 am
Berichten: 255
deposito 2 jaar terug afgesloten voor 5 jaar..

neem aan dat iedereen de brief krijgt en anders even een telefoontje naar de klantenservice, die zetten het op verzoek meteen om.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2011 5:22 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Heb eveneens meerdere malen om een coulance regeling verzocht. De brief ontvangen en het deposito telefonisch omgezet. Ook wanneer geen brief is ontvangen kan telefonisch contact worden opgenomen met ING. Vanavond tot 21:00 uur. Zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur. Tel 0900 0933.

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2011 5:37 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Geen brief ontvangen. IK had 10 jaars deposito en nog 9 jaar te gaan. Hadden jullie allebei een 5 jaars met 3 jaar te gaan? Dan is 9 jaar zeker te duur. Wat is het nieuwe aanbod precies? Staat er ook het % voor 10 jaars depo in? Ik wacht morgen nog even af anders bel ik wel met klantenservice, maar ik wil wel graag van te voren zo veel mogelijk info. Zijn er nog addertjes?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2011 6:22 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Nieuw aanbod is kosteloos overstappen naar nieuw groenspaardeposito met gelijkblijvende einddatum of langere looptijd.

7 tot < 10 jaar (resterende looptijd) = 3,15%
10 jaar (nieuwe looptijd) = 3,65%

Mijn deposito met een nog resterende looptijd van 8,5 jaar (rente 2,9%) heb ik omgezet naar een nieuw deposito met een nieuwe looptijd van 10 jaar (rente 3,65%).

Rente plus belastingvoordeel:
28 dec 2009 - 8 juli 2011 = gemiddeld 6,8% per jaar.
8 jul 2011 - 8 jul 2021 = gemiddeld 4,96% per jaar.
28 dec 2009 - 8 juli 2021 = gemiddeld 5,2% per jaar.

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Laatst bijgewerkt door ErikVries op vr 08 jul 2011 7:03 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2011 6:50 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Bij ING heb ik nog vier oude groenrente certificaten lopen (vaste jaarlijkse rente en vaste einddatum) van de voormalige Postbank.
Zouden ze daarvoor ook iets aanbieden ?
De looptijden eindigen:

april 2014/ jaarlijkse renteuitkering = 2,35% / begindatum april 2007
april 2015/ 1,85% / begindatum april 2005
maart 2014/ 2,5% / begindatum maart 2004
december 2011/ 2,85% / begindatum december 2001

Een groenspaar deposito heb ik niet afgesloten bij hun.
Wel heb ik er nog een paar lopen bij Robeco: Robeco Groen Garant (5 jr/2,5%) + RABO Groen Obligatie (5 jr/ 2,2%)
De certificaten vallen onder dezelfde fiscale regeling (dus belastingvoordeel komt nog bovenop de rentepercentages).
Misschien is het toch beter om ze gewoon door te laten lopen tot de einddatum, aangezien het fiscale voordeel verder gereduceerd wordt, in de komende jaren.


Laatst bijgewerkt door schuiver op za 09 jul 2011 6:46 am, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2011 7:27 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
@Erik, bedankt voor de info. Ik neem aan dat de opgebouwde rente tot vandaag gewoon (direct) wordt uitgekeerd?
Kreeg geen contact met KS, Heb maar mail gestuurd. Of staat er iets van op=op of een uiterste reactietermijn vermeld?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2011 7:48 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
Ik wil ook wel groen sparen.. mits een redelijke rente... (niet voor 0,9% zoals Rabo)

Dan zou ik alles boven de VRH op een groen deposito zetten..

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2011 8:04 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Juanj, ik wil ook wel meer groen sparen, maar ik kan niet. Ik zit al aan mijn tax.
Het is wachten op een vereenvoudiging van de belastingwetgeving waarbij Groen/Sociaal Ethisch en Cultuur/Durfkapitaal wordt samengevoegd tot een grote pot ipv 2 potjes zoals nu. Wel met dubbele, of op zijn minst anderhalve vrijstelling. Dat dan uiteraard wel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2011 8:31 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Omzetten is mogelijk tot 1 september 2011.

Opgebouwde rente tot datum omzetting wordt (direct) uitgekeerd.

Binnen 2 werkdagen een bevestiging.

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2011 8:45 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 06 jul 2008 4:46 pm
Berichten: 282
De aanbieding is tot 1 september geldig. Tot die tijd zullen er gegarandaard groendeposito's zijn voor overstappers, dat vermelde de KS. Nu de euribor omhoog is gegaan, even wachten tot eind augustus?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2011 8:53 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Ook al zou ik een aanbod krijgen met een iets hoger rentepercentage, dan doe ik het waarschijnlijk niet.
In mijn situatie zou ik dan opnieuw moeten gaan kiezen voor een lange looptijd (10 jaar) en daar zie ik vanaf.
De dingen die ik nog heb lopen, lopen dan gewoon af in de komende jaren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2011 10:23 pm 
Stuiver

Geregistreerd: wo 13 aug 2008 8:04 pm
Berichten: 75
schuiver schreef:
Ook al zou ik een aanbod krijgen met een iets hoger rentepercentage, dan doe ik het waarschijnlijk niet.
In mijn situatie zou ik dan opnieuw moeten gaan kiezen voor een lange looptijd (10 jaar) en daar zie ik vanaf.
De dingen die ik nog heb lopen, lopen dan gewoon af in de komende jaren.


Waarom zou je het niet doen ?
De afloopdatum blijft gelijk tegen een hoger rentepercentage.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 jul 2011 6:44 am 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Ik zal het doen, als ze dit mogelijk maken bij die oude groenrente certificaten (gelijke afloopdatum met hoger rente percentage).
Maar de resterende looptijden zijn niet zo erg lang meer.
Het zijn ook geen ING groen spaardeposito's.
Uit de oude voorwaarden van Postbank Groen N.V. blijkt bovendien, dat een eerdere opname mogelijk is, waarbij dan opnamekosten worden berekend:
Bij het opheffen van het Groenrentecertificaat wordt over elk niet vol gemaakt jaar van de afgesproken looptijd 1,5% opnamekosten over het opgenomen bedrag berekend, met een maximum van 7,5%.
Daarom wil ik ze gewoon laten aflopen op de einddata, een ander aanbod wacht ik even af, of ik neem zelf contact op.
Maar ik ga de looptijd niet verlengen met een x aantal jaren, voor een wat hoger rente percentage (omdat het fiscale voordeel ook terugvalt).
Wellicht is er ook een regeling mogelijk voor andere vergelijkbare producten (zoals gezegd heb ik er bij Robeco ook een tweetal uitstaan, waarvan de looptijd eindigt binnen een paar jaren).


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO