Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 12:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 13 jul 2011 8:23 am 
Stuiver

Geregistreerd: ma 20 okt 2008 3:36 pm
Berichten: 57
Inmiddels is de rente vandaag alweer verlaagd.
10 jaar is nu 3,50%.
Als dit zo door gaat heeft het weinig zin om het om te zetten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 jul 2011 9:29 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Het zijn echt dagkoersen hè. Gebaseerd op 10 jaars staatsleningen. Die zijn de laatste dagen ook gekelderd. Jammer dat zo'n langlopende verplichting dergelijke fluctuaties kent. Het lijken de dekkingsgpercentages van pensioenfondsen wel. Die zullen momenteel ook wel tot onder de 100 gedaald zijn. Woonden we maar in een PIIGS land, dan stegen de spaarrentes en dekkingsgraden tot ongekende hoogtes.

Ik hoop wel dat ING zich aan het afgesproken percentage houdt zoals geldig was op de datum van en tijdens de afspraak.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 jul 2011 7:05 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Vanmiddag inderdaad het depositobedrag + rente tot vandaag (ipv tot maandag) teruggestort gekregen op de betaalrekening.
Als het vandaag weer wordt opgepikt voor het openen van een nieuwe deposito, zal het % wel op 3,50% gezet worden ipv de afgesproken 3,65%, conform de ervaring van ErikVries. De verschillen worden zo wel erg groot.

@Rhart, is bij jou al een nieuwe deposto geopend, of staat het bedrag nog steeds te verpieteren?
@Erik, laat je weten als het gecorrigeerd is?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 jul 2011 7:53 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 10 jun 2008 11:09 am
Berichten: 255
bij mij staat het bedrag nog steeds te verpieteren... :(


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 13 jul 2011 9:28 pm 

Geregistreerd: wo 13 aug 2008 11:14 pm
Berichten: 30
rhart schreef:
bij mij staat het bedrag nog steeds te verpieteren... :(

Bij mij ook....wat een sof dit


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 14 jul 2011 9:48 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Vandaag weer 3,60%.
Als hij weer op 3,65% komt, zullen we maar zelf een deposito aanmaken? Dat gaat wél direct en met het actuele percentage.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 14 jul 2011 10:28 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Zojuist gebeld door ING en zij hebben het naar tevredenheid opgelost. Mijn groen spaardeposito heeft - zoals afgesproken - nu wél de juiste ingangsdatum (8 juli 2011) en rentepercentage (3,65%). Het is ook al zichtbaar in mijn ING.

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 14 jul 2011 2:23 pm 

Geregistreerd: wo 13 aug 2008 11:14 pm
Berichten: 30
Ook vandaag even gebeld. Waren inderdaad geen nieuwe nieuwe deposito's aangemaakt. Heeft wel een voordeel opgeleverd: een kortere looptijd met een hoger percentage dan ik had:-). Ze moeten nu alleen nog de misgelopen rente corrigeren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 14 jul 2011 4:23 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 10 jun 2008 11:09 am
Berichten: 255
Ondertussen ook bericht gehad van ING dat binnen 7 werkdagen de nieuwe groen deposito wordt geopend met ingangsdatum 8 juli tegen de toen geldende rente, dus zou er geen renteverlies mogen optreden..

ben benieuwd...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 jul 2011 6:16 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Vandaag werd het bedrag afgeschreven en is er een Groen deposito aangemaakt. Keurig per 11-7 en met het afgesproken% van 3,65%. Ik ben tevreden. :D
Vandaag ook de brief ontvangen gedateerd 12-7, maar toen had ik dus al opdracht tot omzetting gegeven. Topicstarter jij ook bedankt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2011 9:58 am 

Geregistreerd: vr 29 jul 2011 9:45 am
Berichten: 3
de info klopt niet helemaal mbt oversluiten met behoud van oorspronkelijke einddatum. Ik heb een 5 jaars deposito en nog 3,5 jaar te gaan. Ze wilden me de rente geven voor de 3 jaars deposito (1,75%) tot einddatum (ik heb ze voor rotte vis uitgemaakt meteen) of een nieuwe 5 jaars openen. Ik had 1,85% en de nieuwe 5 jaars is 2,70%, oeps per vandaag 2,60%.

Dus ik denk dat ik maar een nieuwe 5 jaars afsluit. Ik wacht alleen nog wel tot eind augustus. Dan is de VS debt shit ook ten einde en kunnen de rentes weer omhoog.

Wel netjes dat ING dit de klanten aanbied. Maar dat doen ze echt niet uit klantenliefde hoor. Hier wordt grof aan verdiend door ze. Ze kunnen met het nieuwe geld veel hogere rendementen maken dan 1,5 jaar geleden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2011 10:31 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Welke info klopt dan niet Henk?
Eerder schreef ErikVries dat bij een deposito met een resterende looptijd van 7 tot 10 jaar aangeboden wordt om de einddatum gelijk te houden maar dan met het percentage dat momenteel bij een 7-jarige hoort. Of een nieuwe voor 10 jaar af te sluiten. Dat is m.i. het zelfde als wat jij aangeboden hebt gekregen voor je resterende 3,5 jaar: 3 jaar of 5 jaar.
Voor de meesten pakt het gunstig uit, als dat niet het geval is laat je alles bij het oude.
Dit kost ING veel geld, onverplicht. Dus ik begrijp niet zo goed als je beweert dat ze er grof aan verdienen. Voor mij geldt bijvoorbeeld dat ik voor iedere ingelegde 5000 euro 500 euro gratis krijg over een periode van 10 jaar.
Bovendien vindt het ontzettend sterk van ING dat ze de 10 jaars op 3,65% houden, ondanks dat de kapitaalmarktrente voor 10 jaars leningen de laatste weken dramatisch is gedaald.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2011 1:35 pm 

Geregistreerd: vr 29 jul 2011 9:45 am
Berichten: 3
wat dus niet klopt is dat je niet de einddatum gelijk kunt houden voor hetzelfde produkt. In mijn geval de 5 jaars deposito. Het is of een nieuwe 5 jaars deposito afsluiten met einddatum, jawel, over 5 jaar, of je houdt de huidige einddatum en krijg je een kortere looptijd deposito aangesmeerd, die een lager rendement heeft. Dat is wat er dus niet aan klopt. Dit is mij gister zo op het lokale ING kantoor aangeboden. Die hadden de Klantenservice aan de lijn. Dus wat die andere hier heeft gekregen is voor hem een gelukkige omstandigheid geweest.

Wat denk je nou zelf. Dat de ING gratis geld weggeeft?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2011 1:54 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
uhh, ja.....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2011 6:08 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Bij mij helaas dezelfde ervaring als bij turbohenk.
Er wordt gekeken naar de resterende looptijd en het daarbij geldende rente percentage, zoals dit geldt op dit moment voor die resterende looptijd in jaren.
Ze kijken dus niet naar de oorspronkelijke looptijd van bijvoorbeeld 10 jaren.
Is er nog 3 jaren te gaan (en dus al 7 jaren verstreken) dan bieden ze bij omzetting het huidige rentepercentage, behorende bij 3 jaar, zijnde 1,75%.
In mijn situatie met de groen certificaten heeft omzetten geen zin, want dat pakt nadelig uit voor mij.
Tenzij ik zou willen ingaan op het verder naar de toekomst schuiven van de einddata, maar daar zie ik vanaf.
Zo is het mij verteld in mijn contact met de klantenservice.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO