Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu ma 29 apr 2024 3:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 30 maart 2010 1:19 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 9:30 am
Berichten: 12
vannacht ook maar eens een rekening aangevraagd, ik ben benieuwd hoe snel ik er gebruik van kan maken, ook deed ik een overschrijving via ING...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 01 apr 2010 12:58 am 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 9:30 am
Berichten: 12
vandaag een mailtje gehad, en de rekening is dus beschikbaar, best snel gegaan moet ik zeggen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 01 apr 2010 8:45 am 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Zullen we nu maar een slot op deze aanvraag spaarrekening zetten?? Het heeft nu lang genoeg geduurd :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 apr 2010 9:50 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2008 9:38 am
Berichten: 291
Woonplaats: Friesland
ger schreef:
Zullen we nu maar een slot op deze aanvraag spaarrekening zetten?? Het heeft nu lang genoeg geduurd :mrgreen:

Waarom?
Wij hebben nog geen rekening bij LeasePlan, maar als we er een aanvragen dan gaat dit via een en/of rekening. In dit topic komt nu naar voren dat dáár nu de meeste problemen/tijd mee gemoeid is. Dit proces volg ik graag, voordat we er ook maar over denken om een en/of LeasePlan rekening te openen. Dus met name mensen die een en/of rekening willen openen c.q. hebben geopend: deel je ervaring!

_________________
De goudstandaard moet weer ingevoerd worden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 apr 2010 10:13 am 

Geregistreerd: vr 03 jul 2009 12:01 pm
Berichten: 9
Maandag 29 maart en/of rekening aangevraagd.
Kreeg enkele minuten later al een mail met tijdelijke inlog gegevens en een 2e mail met mijn rekeningnummer.
Direct 1 euro overgemaakt en de gevraagde formulieren, voor de en/of rekening, opgestuurd.
Kan volgens Leaseplan tot 7 werkdagen duren.

Dus nog even wachten.


Laatst bijgewerkt door GSsparen op wo 14 apr 2010 1:53 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 apr 2010 4:17 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
Na de opstartmoeilijkheden met de en/of rekening die ik eerder in deze draad beschreef (en die waarschijnlijk aan ING lagen en niet aan LPB), loopt het allemaal als een zonnetje. Overboekingen van en naar ING gaan heel snel. Rente wordt vermeld en is accuraat. Rentebijschrijving netjes op de 1e van de maand.
Kortom; geen klachten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 apr 2010 11:41 am 

Geregistreerd: di 13 jan 2009 12:01 pm
Berichten: 10
Op 31 maart aangevraagd en ook ik dezelfde problemen, terwijl ik exact mijn gegevens heb overgenomen. Kopie opsturen etc. heel vervelend.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 06 apr 2010 2:12 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 06 apr 2010 2:04 pm
Berichten: 57
Ik heb vorige maand een en/of rekening geopend en saldo overgeboekt! Alles correct ingevuld! De rekening kon ik niet gaan gebruiken omdat LPB zegt dat tenaamstelling niet overéénkomt! Hier snap ik niets van! Als je overboekt komen toch ook automatisch ook de gegevems aan bij LPB? Ik heb na wat mails doorgegeven etc. gevraagd mijn rekening op te heffen en het saldo terug te boeken en dit ging heel makkelijk en snel! Dat mocht wel na eem maand! Ik kreeg ook nog netjes rente!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 07 apr 2010 8:40 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
De uitleg op de site van Leaseplanbank over de tenaamstelling van de nieuwe- en de tegenrekening is misschien niet voor iedereen even duidelijk.
Zeker als het over en/of rekeningen gaat luistert dit heel nauw, en kan de fout ook aan de bank liggen waar je de tegenrekening hebt.
ING bijvoorbeeld kapt te lange namen af, waardoor de tenaamstelling niet identiek is aan de nieuwe rekening.

Enig advies is, lees altijd goed alle algemene voorwaarden en voorwaarden mbt. de rekening. Ook de FAQ is vaak een goede bron van informatie.
Kijk even op SpaarInformatie naar ervaringen met nieuwe spaarproducten.
Check bij een andere spaarrekening, of vraag na, wat precies de tenaamstelling van je gebruikte tegenrekening is.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 07 apr 2010 9:48 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb 2008 10:12 am
Berichten: 405
Karel Spaargraag schreef:
Zeker als het over en/of rekeningen gaat luistert dit heel nauw, en kan de fout ook aan de bank liggen waar je de tegenrekening hebt. ING bijvoorbeeld kapt te lange namen af, waardoor de tenaamstelling niet identiek is aan de nieuwe rekening.


Met daarbij de opmerking dat dit probleem bij de meeste spaarbanken op te lossen is door een mail met een scan van een rekeningafschrift te sturen, zodat de volledige tenaamstelling van de rekening zichtbaar is. Ik heb overigens geen ervaring met LPB, dus ik weet niet of LPB dit ook accepteert.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 07 apr 2010 2:32 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 06 apr 2010 2:04 pm
Berichten: 57
@kwartje, ik had een kopie van mijn openingsafschrift van ASN gemaild, daarna weer pdf bestand per mail en dit was niet voldoende omdat deze weer ouder dan drie maanden was! Toen was ik het gezeur zat!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 14 apr 2010 1:54 pm 

Geregistreerd: vr 03 jul 2009 12:01 pm
Berichten: 9
Vandaag om 13.00 uur mailtje gekregen dat mijn en/of rekening actief is.
Op 29 maart aangevraagd.

Inloggen is mogelijk en mijn euro is op 29 maart bijgeschreven.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 18 apr 2010 8:13 pm 
Stuiver

Geregistreerd: vr 21 nov 2008 8:20 pm
Berichten: 74
Elkecenttelt schreef:
@kwartje, ik had een kopie van mijn openingsafschrift van ASN gemaild, daarna weer pdf bestand per mail en dit was niet voldoende omdat deze weer ouder dan drie maanden was! Toen was ik het gezeur zat!


Ze hebben van tevoren toch al aangeven dat het recenter dan 3 maanden moet zijn. Het makkelijkste is om gewoon vanuit je internetbetaalrekening een recente mutatie "af te drukken" naar een pdf bestand. Installeer hiervoor bijv. cutepdf dan kun printen naar pdf bestand. Controleer even of alle gewenste gegevens eropstaand (rekeningnr., naam rekeninghouder etc.). Mailen en klaar.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 apr 2010 7:22 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Hier hetzelfde gedonder. 13 april jl. de en/of rekening aangevraagd. Direct kopie rekening afschrift gescanned en aangeleverd per e-mail. Vervolgens blijft het tot op heden stil... Ik snap niet dat iedereen automatisch door de mand valt bij een en/of rekening, ondanks letterlijke overname van de tenaamstelling. Vreemde situatie. Maargoed, ik heb de rekening niet 1-2-3 nodig, dus ik kan best 2 weken wachten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 23 apr 2010 10:05 am 

Geregistreerd: zo 22 nov 2009 3:07 pm
Berichten: 7
Als ik zo leest heeft practisch iedereen er problemen mee als het een en/of rekening betreft.
Ik ben er sinds mijn aanvraag 28 maart mee bezig!!!!
Nog steeds niet geregeld. :(


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO