Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu zo 28 apr 2024 11:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 12:15 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: zo 27 sep 2009 5:34 pm
Berichten: 672
George schreef:
Citaat:
LPB is voor eigen gewin en niet voor de klant.
Voor welk commercieel bedrijf geldt dat niet?


A penny saved is a penny earned.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 2:19 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
Ik vind een daling van de opslag niet zó verwonderlijk.
Immers, op dit forum is geschreven:
Citaat:
De verwachting is dat in de tweede helft van 2011 nieuwe klanten weer welkom zijn, aldus een woordvoerder van de LeasePlan Bank.

Moet LPB soms de deur er gelijk uit laten lopen? :lol:

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Laatst bijgewerkt door 1500 op do 30 jun 2011 2:22 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 2:20 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 02 maart 2010 7:33 pm
Berichten: 81
Hadjememaar schreef:
Hadjememaar schreef:
Citaat:
Sietse schreef:
Ik ga in ieder geval mijn saldo halveren.
Over 0,05 procent minder rente maak ik mij niet druk.


Waarschijnlijk vrij zeldzaam, moeite doen om een lagere rente te krijgen.


Ik ging er vanuit dat je wel begreep dat dit is om een signaal af te geven.

_________________
Het is opvallend dat voor veel mensen de waarheid een relatief begrip is terwijl hun mening daarover absoluut is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 3:16 pm 
Site Admin

Geregistreerd: ma 19 maart 2007 11:40 pm
Berichten: 447
Zie ook ons blog inclusief grafiek van het renteverloop van LeasePlan Bank.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 4:40 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 okt 2008 9:58 pm
Berichten: 349
Ik vind de opslagverlaging ook nogal fors maar ben toch niet van plan om weg te gaan.
Immers ze zijn nog steeds koploper en ik verwacht dat de Euribor de komende maand behoorlijk stijgt.
Ik verwacht namelijk dat de centrale bank volgende week de rente met 0.25 verhoogd en dan gaat de Euribor waarschijnlijk ook minimaal zoveel stijgen.
Kortom ik ben misschien wat optimistisch maar ik verwacht voor augustus toch een rente van minimaal 3 %

Een andere reden om bij LP te blijven is de prettige website en de snelheid van overboekingen.

_________________
Waarom is groene stroom ook gekoppeld aan de olieprijs??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 4:44 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1978
LP bank is ook niet gek, ECB verhoogt over een week de rente naar 1,50% euribor, dan zouden ze met 1,75+1,50 veel te hoog zitten voor juli, nu is de rente waarschijnlijk voor augustus 1,40+ 1,50 = 2,90% op maandbasis, 2,94% op jaarbasis. De opslag staat voor een kwartaal vast. Dan hebben ze tijd om voor het 4e kwartaal de opslag weer vast te stellen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 5:25 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6739
1,4% had ik niet verwacht, maar wel 1,5%...

Het is maar net even veel als de concurentie... hopelijk gaan de andere wel verder omhoog... dan word shoppen weer wellicht interessant...

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 6:36 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 736
SpaarInformatie schreef:
Zie ook ons blog inclusief grafiek van het renteverloop van LeasePlan Bank.
In de grafiek staat de kolom van opslag bovenop die van de euribor. Daardoor is het beeld onrustiger dan nodig. Beter is misschien om het om te draaien: de kolom van de euribor bovenop die van de opslag staat. Het (niet) veranderen van de opslag is dan meteen zichtbaar, en binnen een kwartaal ook het verloop van de euribor.

In de grafiek kan je zien dat sinds juli 2010 het verloop van het rentepercentage (of euribor) in een kwartaal een specifiek patroon heeft. De eerste maand in een kwartaal heeft steeds een relatief lage rente vergeleken met de 2 andere maanden in dat kwartaal. Als dit patroon zich blijft herhalen wordt de rente van juli 2011 gecompenseerd door die van augustus en september. (en dan weer een dipje in oktober)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 6:50 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6739
Leuk dat grafiekje... ik had ook al een patroon ontdekt, eerder al.. aan de hand van de normale SI LPB grafiek..

Ik baal er gruwelijk van... had echt niet lager dan 1,5% verwacht... krijg 48ct per dag minder :twisted: :twisted: :twisted:

Enige voordeel is, dat ik nog 2 deposito's tegen 3% heb lopen, die in dec vrijvallen... ik lijd i.i.g daarop geen verlies...

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 7:02 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Ik moet zeggen dat ik wel allang trouw klant ben bij LPB en zolang ze dus toch een van de hoogste rentes bieden zie ik weinig reden om over te stappen en maandelijkse rente uitkering is ook wel fijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 9:03 pm 
Site Admin

Geregistreerd: ma 19 maart 2007 11:40 pm
Berichten: 447
@appeltje: het idee van de grafiek is om te laten zien dat de Euribor rente hoger wordt en om dan het effect op de totale rente van LeasePlan bank te laten zien. Maar voor iedereen die interesse heeft, in de volgende grafiek is de rente opslag als basis genomen: afbeelding: http://www.spaarinformatie.nl/images/blog/49-rente-leaseplan-bank-2.png


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 9:19 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 9:28 am
Berichten: 229
SpaarInformatie schreef:
Maar voor iedereen die interesse heeft, in de volgende grafiek is de rente opslag als basis genomen: afbeelding: http://www.spaarinformatie.nl/images/blog/49-rente-leaseplan-bank-2.png

Die vind ik eigenlijk ook veel beter. Het verschil in de opslag is hier veel duidelijker te zien, en die stijging van de euribor zie je toch wel. En zoals appeltje al zei geeft die tweede grafiek een veel rustiger (en daarmee duidelijker) beeld.

Maar terug on-topic: de verlaging bij LeasePlan is ook voor mij hoger dan verwacht (ik was eigenlijk ook uitgegaan van een opslag van 1,5%), maar de verlaging is voor mij net niet groot genoeg om mijn geld daar weg te halen. Tenminste, niet zolang de rente bij de concurrenten niet verhoogd wordt. Wat dat betreft hebben ze er bij LeasePlan dus goed over nagedacht, want ik denk dat de meesten er zo over denken. Ze staan tenslotte nog steeds bovenaan, al is het maar net.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 9:39 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
Inderdaad slim gedaan. Op het randje, maar niet eroverheen. En we weten dat daar vrijspraak op volgt: in spaardersland te vertalen met we blijven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 10:29 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6739
Ik ga ook nog niet over...

Maar als er een verhoging van MY of zo komt, wellicht dat ik dan een deel ga schuiven..

En vraag mij af, er komende maand weer klanten toegelaten gaan worden

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 jun 2011 10:39 pm 

Geregistreerd: di 05 aug 2008 3:32 pm
Berichten: 13
Ik volg gewoon de bank die de meeste rente geeft.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO