Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 12:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Klagen
BerichtGeplaatst: za 20 dec 2008 12:54 pm 

Geregistreerd: za 20 dec 2008 12:48 pm
Berichten: 4
Gaan we straks met zijn allen weer op t.v. als ons spaargeld weer is verdwenen door een b of c merk bank?
Krokodillen tranen van we wisten het niet.
We hebben toch garanties? Ik ben toch zielig? Ik wist het toch niet?
Aanpakken doe je het eerst bij je zelf. Heb je een hebberige instelling en wil je de hoogste rente, veel succes dan.
Wie het ondertse uit de kan wil hebben....
Of kies je voor degelijk en betrouwbaar.
Het kan toch niet zo zijn dat de hypotheek rente die je betaalt lager is dan de spaarrente die je ontvangt.
Wie snapt er nou iets niet?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Klagen
BerichtGeplaatst: za 20 dec 2008 1:03 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 24 okt 2008 9:58 pm
Berichten: 349
Welkom op het forum.
En gefeliciteerd met je eerste bericht.
Ik hoop alleen dat je volgende berichten wat positiever zijn.

_________________
Waarom is groene stroom ook gekoppeld aan de olieprijs??


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Klagen
BerichtGeplaatst: za 20 dec 2008 1:08 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 6:32 pm
Berichten: 110
Welkom Ronz, heb je ook nog een tip voor een degelijke en betrouwbare bank?

_________________
www.MyC4.com eradicate poverty by investing in African Businesses and even get a return on your investment!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Klagen
BerichtGeplaatst: za 20 dec 2008 1:10 pm 

Geregistreerd: za 20 dec 2008 12:48 pm
Berichten: 4
Ik ben best positief hoor. Alleen de spaarder is niet alleen maar zielig en heeft ook verantwoordelijkheid.
De garantie betalen we uiteindelijk met zijn allen.
Waarom exotisch sparen als het ook veilig kan. We kopen toch ook geen Turkse of Russiche t.v's of auto's.
We gaan dan toch ook voor kwaliteit.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Klagen
BerichtGeplaatst: za 20 dec 2008 1:28 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
Wanneer een bankrekening onder het depositogarantiestelsel en je onder de limiet blijft is de rekening veilig. Dan maakt het dus in dat kader niet uit of de bank "exotisch" is. Ik neem aan dat je daar mee de banken bedoelt als zoals AK, Anadolu, AT, Credit Europe, DHB en andere. Ik vind het dan niet meer dan logisch dat je gaat voor de hoogste rente. Wanneer je een bepaald type auto bij 2 garages kan kopen en ALLEEN de prijs verschilt (of de andere verschillen interesseren je niet) dan ga je toch voor de garage met de laagste prijs ?
Wanneer ik risico wil lopen dan ga ik wel beleggen, echter wanneer ik spaar heb ik recht op "mijn geld terug" zolang ik mij houd aan de limiet van het garantistelsel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Klagen
BerichtGeplaatst: za 20 dec 2008 1:50 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 2:16 pm
Berichten: 398
@RonZ; ik vind je toonzetting wel erg negatief. Er zijn ook banken die minder hoge rente geven en die in de problemen komen (kwamen). Ik denk dat je de voorbeelden zelf wel kunt invullen.
Verder heb ik een wasdroger van het merk BEKO.....made in Turkije...niets mis mee.....was goedkoop in de aanschaf en werkt perfect. Tot nu toe geen klagen over gehad....dus????

Russchische autos??? heb je de laatste nieuwe lada's wel eens gezien??? Toegegeven niet echt "der letzte Schrei"....maar zeker niet minder kwalitatief dan een gemiddelde Fiat of Honda. Ze hebben alleen de NAAM tegen. Skoda van NU is ook niet meer te vergelijken met een skoda van 15 jaar geleden.

Bovendien denk ik dat je geen auto's/TV's met een Bankprodukt kunt vergelijken. Ijsland stond voorheen ook bekend als een westers land met een goeie economie en een hoog BNP.....en moet je NU zien!!!!!!!! het land staat echt aan de afgrond...financieel/economsich gezien.

Als ik jou moet geloven ga je een rekening openen bij de ING...en wel de "sneltrein"rekening a 1,8%....dat schiet op dan!!! is wel lekker veilig volgens jou.....
Of nog beter....een ouwe sok en dan goed verstoppen....liefst zo dat niemand (ook jij) het niet meer kan vinden.

LOL


Johan


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Klagen
BerichtGeplaatst: za 20 dec 2008 2:09 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Dit lijkt op binnenkomen op een forum met als doel: stemmingmakerij. Wat een weinig specifieke titel ook weer en er is menig ander thread over dit onderwerp, dus waarom weer iets nieuws oplaaien. Weg met die gast! (mijn mening).

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Klagen
BerichtGeplaatst: za 20 dec 2008 3:18 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 787
Ronz schreef:
Wie snapt er nou iets niet?

Jij dus blijkbaar!!!

Wij kunnen als consument banken niet zo min vergelijken als dat we auto's kunnen vergelijken.
Daarvoor hebben we experts welke producten toelaten op de nederlandse markt, voldoen de producten niet, dan mogen ze niet op de markt.
Denk hierbij aan de Euro NCap test voor auto's, of DGS voor banken.
Twee 5 sterren auto's, allebei enerie label A, een Lada de ander Mercedes. Even groot, even luxe etc.
Lada 20.000, Mercedes 30.000, welke kies jij?

Het verschil zit hem in de naam en daar betaal je voor.

Ditzelfde geld voor banken, zit je bij 'een bekende' bank dan betaal je daarvoor via een lagere rente.
Ga maar eens rondkijken naar wat de spaarrentes zijn die de -al om als betrouwbare en lage rente gevende- Rabo in het buitenland geeft, ik denk dat je schrikt. Is daarom de Rabo minder betrouwbaar geworden?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Klagen
BerichtGeplaatst: za 20 dec 2008 4:06 pm 
Stuiver

Geregistreerd: wo 13 aug 2008 8:04 pm
Berichten: 75
Ronz schreef:
Ik ben best positief hoor. Alleen de spaarder is niet alleen maar zielig en heeft ook verantwoordelijkheid.
De garantie betalen we uiteindelijk met zijn allen.
Waarom exotisch sparen als het ook veilig kan. We kopen toch ook geen Turkse of Russiche t.v's of auto's.
We gaan dan toch ook voor kwaliteit.


NIBC is een Nederlandse Bank, in 1945 opgericht door... de Nederlandse overheid. Dus zo exotisch is deze bank niet.
Kijk ook eens op het plaatje op je wasmachine of droger. Grote kans dat daar staat : Made in Turkey.


Jan


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Klagen
BerichtGeplaatst: za 20 dec 2008 4:16 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
Ronz schreef:
Wie snapt er nou iets niet?


Wij wel. Eerst waren het die slechte nagemaakte Japanse auto's, nu zijn het de beste. Snap jij dat nou? Zelfs de Amerikanen gaan dat nu in zien. Ik denk dat alle begin moeilijk is.


Laatst bijgewerkt door George op za 20 dec 2008 7:51 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Klagen
BerichtGeplaatst: za 20 dec 2008 5:04 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 24 jul 2008 7:16 am
Berichten: 95
Speltip 3: 3. Gebruikers dienen hun berichten zo te formuleren dat deze respectvol zijn ten aanzien van de andere gebruikers. Flaming of andere vormen van beledigingen zijn niet toegestaan.

_________________
Use common sense,whether you are buying or selling.If a deal sounds too good to be true,it usually is!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Klagen
BerichtGeplaatst: za 20 dec 2008 5:07 pm 
Stuiver

Geregistreerd: vr 11 apr 2008 11:21 am
Berichten: 65
Er worden weer een hoop appels en peren vergeleken zeg..... wasmachines? auto's?? Verder snap ik niet waarom men het zo voor deze bank opneemt... cognitieve resonantie misschien? Wanneer de rating naar beneden gaat roept men, moody's is toch niet betrouwbaar. Als ie omhoog was gegaan, dan had waarschijnlijk iedereen halleluja geroepen. Dus Ron, blijf kritisch, het komt wel vaker voor dat een afwijkende denkwijze niet wordt geaccepteerd door de massa.... maar misschien dat je je volgende bijdrage iets subtieler kan brengen ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Klagen
BerichtGeplaatst: za 20 dec 2008 5:13 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Joop schreef:
.... maar misschien dat je je volgende bijdrage iets subtieler kan brengen ;)


En leer er van dat je nooit met auto's vergelijkt.
Op de één of andere manier lopen dergelijke vergelijkingen in een discussie meestal stuk. :wink:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Klagen
BerichtGeplaatst: za 20 dec 2008 7:57 pm 

Geregistreerd: ma 07 jul 2008 8:20 pm
Berichten: 34
johandevri schreef:
Als ik jou moet geloven ga je een rekening openen bij de ING...en wel de "sneltrein"rekening a 1,8%....dat schiet op dan!!! is wel lekker veilig volgens jou.....


En alleen omdat er "exotische" banken zijn die meer rente bieden moeten Rabo en ING wel "mee" ..... zonder deze had je bij je "veilige bank" ipv 1.8% te krijgen waarschijnlijk moeten bijbetalen .... :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Klagen
BerichtGeplaatst: za 20 dec 2008 8:50 pm 

Geregistreerd: za 20 dec 2008 12:48 pm
Berichten: 4
Uiteindelijk is het heel simpel. Wie is je business partner? Een groot bank of een b of c merk.
Bos heeft ook gezegd dat groot banken niet mogen omvallen. Waarom nog kiezen voor een niet groot bank.

Wanneer we kijken naar icesave. Heb ik zelf ook 6 weken gespaard. Als het goed is ga je toch verdiepen in de materie.
Als dan blijkt dat als het misgaat er 300.000 Ijslanders alleen al 300.000 Britten moeten schadeloos stellen.
Wat moeten\ kunnen ze dan nog met die Nederlanders. En dat is ook gebleken. We gaan het de Ijslanders eerst lenen en dan maar hopen dat ze het terug geven aan die zielige spaarders.

Ze hebben nog geluk dat Wouter Bos zo stom was om die grens op te rekken naar 100.000,- euro. Mensen die in staat zijn zoveel geld te sparen\ verdienen? zijn zo dom dat ze nog nooit van
het garantie systeem hebben gehoord? Zij kijken pas op dit forum als het misgaat?

Wanneer je een besluit wel overwogen hebt genomen, ga je later toch niet zitten klagen, je gaat toch voor de hoofdprijs?
Hou het hoofd nuchter. Geld is emotie. Als je er niet tegen kunt om het te verliezen, ga dan niet gokken, beleggen of gebruik maken van buitenlandse banken.

Keuzes, daar gaat het om. Wil je 5,25% rente wees blij als je het krijgt , maar jank niet dat je geld in verweggistan terecht komt.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO