Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 1:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 15 nov 2008 11:44 am 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Nette resultaten vlgs buitenlands persbericht.

Maar ja, we weten ook dat NIBC gogelt met cijfers...;-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 15 nov 2008 11:59 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
O ja ??? Gogelen die andere banken niet ??? Er wordt veels te veel gekeken naar de ratings die door belangengroepen zijn opgezet. Je heb er pas wat aan als dat door 100% onafhankelijke instanties gedaan gaat worden. Icesave-ING-Fortis-SNS en ga zo nog maar ff door, die hadden tot enkele weken terug "de beste ratings". De financieele wereld is aan graaien kapot gegaan. Nooit gaven ze openheid van zaken. Wij als spaarders hadden blind vertrouwen in die mooie witte boorden. Als je nu naar de Postbank of de RABO gaat met je duur verdiende centjes hebben zij hun zin. Ik zelf heb enkele deposito's bij NIBC afgesloten tegen 6%. en denk daar meer van te profiteren dan van al die lage rentes. Laat je niet gek of bang maken. DE DNB bank heb z'n Icesave lesje geleerd en zal op zeker zorgen dat dit niet snel meer zal gebeuren. Dat NIBC overweegt de garantieregeling te willen gaan gebruiken kan je ook als positief zien. Ook zij zijn door de crisis geraakt maar waren de eerste die openheid van zaken gaven. NIBC draaide de afgelopen tijd met miljoenen winst, wel minder dan voorheen maar niet met miljoenen verlies zoals de andere grootbanken ING -Fortis en SNS. Kortom laat je niet gek maken en zorg er voor dat je binnen het "oude" bedrag van het garantiestelsel blijft vallen. En dat wilde ik ff kwijt.

P.S. Helaas moet je het bij NIBC wel zonder de Postbank rentepunten doen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 15 nov 2008 12:08 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Volledig met je eens George.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 15 nov 2008 12:12 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Moneymaker schreef:
Nette resultaten vlgs buitenlands persbericht.
Maar ja, we weten ook dat NIBC gogelt met cijfers...;-)


En ...... zijn anderhalve maand oud. :roll:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 15 nov 2008 12:38 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 24 jul 2008 7:16 am
Berichten: 95
Ik heb er net ook maar een aanvraag ingediend. Cijfers zijn als er niet teveel mee gegoocheld is redlijk positief, en in het kader van de spreiding wil ik deze club er toch maar bij hebben.

_________________
Use common sense,whether you are buying or selling.If a deal sounds too good to be true,it usually is!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 15 nov 2008 12:41 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Moneymaker schreef:
Nette resultaten vlgs buitenlands persbericht.

Wat ik een beetje mis in de Nederlandse berichtgeving is dat NIBC behalve van het garantiefonds ook eventueel gebruik kan maken van de 1,5-2 miljard euro die de komende tijd bij NIBC vrijvallen.
Citaat:
There were also maturing assets of 1.5 billion to 2 billion euros which NIBC was also looking at, NIBC Chief Financial Officer Kees van Dijkhuizen said.


_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 15 nov 2008 12:45 pm 

Geregistreerd: zo 19 okt 2008 7:29 pm
Berichten: 9
Beste lezers van het Spaarinformatieforum,

Vanwege de vragen die het nieuws over onze bank kan oproepen zijn wij op dit forum aanwezig om uw vragen te beantwoorden en onduidelijkheden weg te nemen. Uit alle posts hebben wij gemeend 2 vragen te kunnen herleiden, namelijk: Is NIBC een gezonde bank? en Maakt NIBC gebruik van staatssteun?

Hierop kunnen wij het volgende antwoorden:

1. NIBC is een gezonde Nederlandse financiële instelling met een stevig fundament. De kapitaalpositie (de solvabiliteit) van NIBC is zeer sterk. De liquiditeitspositie van NIBC Bank voor de komende jaren is goed, zoals ook door de verschillende rating agencies is bevestigd. NIBC Bank boekte in het derde kwartaal 2008 een nettowinst van EUR 45 miljoen.

2. Nee, NIBC overweegt niet om kapitaal op te halen bij de staat. De staat stelt twee verschillende potjes ter beschikking:

1. EUR 20 miljard, dit potje wordt gebruikt voor kapitaalinjecties, zoals bijvoorbeeld gedaan is bij ING, Aegon en SNS Bank. De staat wordt in dit geval aandeelhouder van de bank en levert ook commissarissen.
2. EUR 200 miljard, dit potje wordt gebruikt als garantie voor leningen tussen banken. Dit betekent dat als een bank geld wil lenen van een andere bank, de overheid garant staat. NIBC kijkt naar deze regeling.

Als u nog vragen heeft dan horen wij dat graag op deze plek of via onze klantenservice.

Met vriendelijke groet,
Josanne – Ik ben een vertegenwoordiger van NIBC Direct. Verifieer deze post op http://validate.webrepassociates.com met code: hh42yobh2


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 15 nov 2008 3:02 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
Rabobank, Friesland Bank en NIBC meldden bij hun jongste cijfers bufferratio’s van ver boven de 10%. Zij blijven mogelijk buiten schot, ook omdat zij geen van alle verzekeringsactiviteiten hebben. De steun aan ING en SNS Reaal volgde mede op verliezen bij de verzekeringsdivisie. Voor Aegon geldt dit natuurlijk sowieso.

Copyright (c) 2008 Het Financieele Dagblad


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 15 nov 2008 6:48 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Hallo Josanne, vertegenwoordiger van NIBC Direct.
Kan je dit forum de cijfers van dit jaar tot afgelopen week leveren?
Met de huidige technieken en software moet dat met 1 druk op de knop te regelen zijn, lijkt mij.
Bij voorbaat dank.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 15 nov 2008 6:58 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
En Josanne, mocht het toch misgaan bij "jullie", wil je ons dan ook allemaal op tijd even waarschuwen, zodat we ons geld kunnen weghalen? Bedankt voor deze kleine moeite. Als je wilt kunnen we nu alvast onze rekeningnummers geven, zodat je tegen die tijd meteen de boel kunt overboeken. Wel graag met opgebouwde rente erbij, evt. aangevuld met een klein bedrag voor de extra moeite die we moeten doen om weer een nieuwe rekening te openen enz.

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 15 nov 2008 9:48 pm 

Geregistreerd: za 27 sep 2008 11:49 am
Berichten: 46
Beste Josanna,

Ik heb met interesse jullie persbericht met alle mooie cijfers e.d. doorgelezen. Echter is mij niet duidelijk waar jullie winst vandaan komt, behalve terugkopen van eigen obligaties, herwaarderingen van investeringen, vervoegd aflossen van dure leningen. Kortom een hele mooie papieren winst. Qua activiteiten vind ik een handjevol deals, welke minimaal aan deze winst hebben bijgedragen. Kortom waar gaat NIBC echt geld op verdienen, want het verstrekken van leningen en hypotheken en de begeleiding van bedrijfsovernames ligt zo goed als stil, het enige dat loopt is binnen halen van spaargelden

Ook wil ik graag weten wat de verwachting is met betrekking tot de portefeuille slechte leningen/beleggingen in Amerika, welke vanuit de Bank naar NIBC Holding is gebracht. Deze is klaarblijkelijk minimaal afgebouwd en genereert nog steeds verliezen.

Ik hoop dat je mij (en andere rekeninghouders) ook hier een antwoord op kan geven.

Alvast bedankt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 16 nov 2008 3:17 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
glassie schreef:
Even om te checken of ik het begrijp...
NIBC gaat nu kijken of ze van andere banken willen lenen ipv de overheid? (Maar dan wel met de garantie van de overheid)
Dat is toch niet hetzelfde als wat bv ING en SNS hebben gedaan?
Wat zijn hier dan de evt na- en voordelen van?
NIBC geeft zelf aan dit jaar voor 400 miljoen aan geleend geld te moeten aflossen en volgend jaar een paar miljard. Dit zijn interbancaire leningen, begreep ik. NIBC zal deze leningen willen herfinancieren, als het even kan tegen niet al teveel hogere tarieven als ze nu betalen. Dat lukt ze gemakkelijker als de tegenpartij zeker is dat NIBC ook op termijn aan zijn verplichtingen kan blijven voldoen. Daarvoor staat de overheid dan garant. NIBC krijgt in deze situatie dus zelf geen geld van de overheid, maar leent het op de markt. Ze betaalt dan een lager tarief dan zonder de overheidsgarantie.
Zie het maar als een soort Nationale Hypotheek Garantie, maar dan niet voor de huizenbezitter, maar voor banken. Het prijskaartje zal hier zeker geen 8,5% zijn voor NIBC. (De optie waar ze gebruik van maken is door Josine van NIBC genoemd onder 2. in haar posting)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 17 nov 2008 4:06 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul 2008 2:01 am
Berichten: 618
Woonplaats: Helmond
Mensen, koester "NIBC Webcare".
Een van de weinigen die de moeite nemen om ons hier op dit forum op te zoeken :!:

_________________
ik denk soms, dus ik besta soms


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 17 nov 2008 4:37 pm 

Geregistreerd: zo 19 okt 2008 7:29 pm
Berichten: 9
Omega74 schreef:
Ik heb met interesse jullie persbericht met alle mooie cijfers e.d. doorgelezen. Echter is mij niet duidelijk waar jullie winst vandaan komt, behalve terugkopen van eigen obligaties, herwaarderingen van investeringen, vervoegd aflossen van dure leningen. Kortom een hele mooie papieren winst. Qua activiteiten vind ik een handjevol deals, welke minimaal aan deze winst hebben bijgedragen. Kortom waar gaat NIBC echt geld op verdienen, want het verstrekken van leningen en hypotheken en de begeleiding van bedrijfsovernames ligt zo goed als stil, het enige dat loopt is binnen halen van spaargelden


Beste Omega74,

Marktomstandigheden lieten in het derde kwartaal een verslechtering zien. Hoewel NIBC in het derde kwartaal een netto winst van EUR 45 miljoen heeft laten zien en belangrijke klanttransacties heeft gedaan, kwamen de Merchant Banking activiteiten onder druk te staan. NIBC heeft een solide basis en een duidelijke strategie om de huidige teruggang in de markt het hoofd te bieden.

NIBC is een gezonde Nederlandse financiele instelling met een solide uitgangspositie. Onze kapitaalpositie (de solvabiliteit) is zeer sterk met een Tier-1 ratio van 15,3% en een BIS-ratio van 17,5% per 30 september 2008. Deze ratio's zijn ruim boven de wettelijke minimumeisen van de Nederlandse toezichthouder, ze zijn hoger dan die van onze Nederlandse concurrenten en behoren tot de hogere kapitaalratio's in de internationale bancaire markt.

Met vriendelijke groet,
Josanne - Ik ben een vertegenwoordiger van NIBC Direct. Verifieer deze post op http://validate.webrepassociates.com met code: s7zq8uk4b


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 17 nov 2008 4:43 pm 

Geregistreerd: zo 19 okt 2008 7:29 pm
Berichten: 9
Omega74 schreef:
Ook wil ik graag weten wat de verwachting is met betrekking tot de portefeuille slechte leningen/beleggingen in Amerika, welke vanuit de Bank naar NIBC Holding is gebracht. Deze is klaarblijkelijk minimaal afgebouwd en genereert nog steeds verliezen.
Ik hoop dat je mij (en andere rekeninghouders) ook hier een antwoord op kan geven.
Alvast bedankt.


Beste Omega74,

In augustus 2007 heeft NIBC de Amerikaanse portefeuille met subprime hypotheken verkocht. De huidige blootstelling in de Holding betreft een portefeuille van Amerikaans commercieel vastgoed. Deze portefeuille heeft nog een waarde van EUR 234 miljoen en is zeer conservatief gewaardeerd op 36% van de nominale waarde.

Met vriendelijke groet,
Josanne - Ik ben een vertegenwoordiger van NIBC Direct. Verifieer deze post op http://validate.webrepassociates.com met code: 8cy3ebbzz


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO