Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 1:14 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 23 feb 2009 5:21 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
En wij weten ook wat je met ratings mag doen.
Den bips afvegen.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 feb 2009 5:42 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
obligataire schreef:
In dit geval is het kindje sterker dan pa :wink:


Leg dan ook even de juridische constructie van NIBC uit waarom het kind niet dakloos kan worden, als pa stevig bij zijn oren gepakt wordt.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 feb 2009 6:06 pm 

Geregistreerd: za 27 sep 2008 11:49 am
Berichten: 46
Leuke beeldspraak.

Het is wel het kindje (NIBC Direct) dat momenteel tegen mooie percentages geld uit de markt haalt. Dit geld moet natuurlijk wel voor meer geld (betaalde rente + operationele kosten + winstmarge) zorgen. Het kindje geeft dus het geld aan de vader NIBC (omgekeerd zakgeld) en deze vader moet goed investeren. Zoals ik nu her en der lees wordt er met name afgelost op bestaande leningen. Er wordt door de vader niet direct geld mee verdiend.

Hoe e.e.a. juridisch in elkaar zit met betrekking tot de Holding weet ik niet. Als de Holding failliet zou gaan dan zou dat impact kunnen hebben op de onderliggende activiteiten, ik zou het apart vinden als zoiets zonder gevolgen zou zijn. Maar ik ben geen jurist.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 feb 2009 6:47 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 02 jun 2008 12:27 pm
Berichten: 92
Citaat:
Ik kan niet helemaal volgen wat het nut zou kunnen zijn van het bij elkaar optellen van ratio's.


Het heeft alleen nut als beide ratio's opgeteld niet tot het BIS-ratio leiden. Dan klopt er namelijk iets niet. Ik vraag me dan ook af wat het nut is van het vermelden van de 16,6% als er maar 13,5% meegeteld mag worden voor het BIS? Maar goed, het zal ongetwijfeld wel ergens in voorschriften zijn gerechtvaardigd.

Citaat:
En wij weten ook wat je met ratings mag doen.
Den bips afvegen.


Helaas doet men in de boekhoud-voorschriften niet den bips afvegen met ratings. Goed ge-rate-te producten mogen nog steeds als minder risicovol gewogen worden, en hebben (voor zover ik begrepen heb) dus minder negatief effect op de ratio's (zeker ten aanzien van banken die zich helemaal niet in deze markten begeven terwijl die niet die specifieke marktrisico's lopen).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 feb 2009 8:47 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
De papa en mama van NIBC vormen een 'Bad Bank' zodat het kind mooie rapportcijfers kan laten zien. Zakgeld krijgt het kind slechts door staatssteun en ons spaarders. Het ene gat wordt opgevuld met het andere. Wanneer zou de familie NIBC in aanmerking kunnen komen voor schuldsanering?

Jaarlijks zoekt het Haagse gezin nog altijd 15-20 young professionals als oppas voor het kind, zie:

http://hirespdf.spitsnieuws.nl/2009-02- ... 090223.pdf (pagina 29 van 50)

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Laatst bijgewerkt door ErikVries op ma 23 feb 2009 9:23 pm, in totaal 4 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 23 feb 2009 9:10 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 sep 2008 6:09 pm
Berichten: 338
En Papa en Mama mag het Zweedse energiebedrijf Vattenfall adviseert bij de overname van Nuon. :wink:

_________________
Geld uitgeven is leuk, maar spaar om het leuk te houden.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO